Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Turbosprężarki

Nieszczelna turbina – objawy awarii

Turbosprężarki są standardowym podzespołem, stosowanym w od lat w silnikach diesla ( z wyjątkiem nielicznych jednostek, jak SDI) i w większości współczesnych silników benzynowych. Turbosprężarki zużywają się w trakcie eksploatacji. Czasami zużycie jest spowodowane złym serwisowaniem samochodu. Jak rozpoznać, że w aucie jest nieszczelna turbina? Jak rozpoznać wycieki oleju silnikowego z turbosprężarki? Czy wycieki oleju […]

Regeneracja turbosprężarki – wszystko, co warto wiedzieć

Regeneracja turbosprężarki to najtańszy sposób na przywrócenie jej sprawności. Ale regeneracja nie zawsze jest opłacalna. Dlaczego? Wyjaśnimy w naszym tekście. Ile kosztuje regeneracja turbosprężarki? Gdzie najlepiej zregenerować turbinę? Na czym polega regeneracja turbosprężarki?

Coś lepszego niż silnik Otta

Możliwości rozwoju silników spalinowych zajmują inżynierów od stulecia i stale przybywa zarówno udanych, jak i mniej udanych innowacji, które niekiedy wywierają duży wpływ na cały rynek motoryzacyjny. Byli i nadal są specjaliści, którzy odrzucają cykl Otta i Diesla i nie traktują ich jako świętości, a szukają innych rozwiązań. Tak narodził się m.in. silnik spalinowy z […]

Nowy dodatek do paliwa w ofercie Liqui Moly

Fuel Protect Diesel (nr 21649) to nowość w ofercie Liqui Moly. Jest to dodatek do oleju napędowego, który wiąże i usuwa wodę z układu paliwowego.

Regenerowane części samochodowe coraz bardziej popularne?

Według raportu SDCM[1], w państwach Unii Europejskiej regeneracji na rynku wtórnym pojazdów poddawane jest ok. 10% części zamiennych. Dane Persistence Market Research[2] wskazują, że do 2026 r. światowy rynek regeneracji części samochodowych osiągnie szacunkową wartość CAGR na poziomie 7,1%, co odpowiada kwocie niemal 91 mld USD[3]. Oznacza to, że popyt na regenerowane części stale się […]

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]

NRF dodaje do swojej oferty przewody powietrza doładowującego

Węże powietrza znajdujące się pomiędzy turbosprężarką a kolektorem dolotowym z biegiem lat zaczynają pękać lub się przecierać. Uszkodzona rura powietrza może powodować ubytki ciśnienia doładowanie co skutkuje spadkiem mocy. NRF wprowadza do swojej oferty 282 takie przewody.

Olej Havoline ProDS V SAE 0W-30 z homologacją BMW

Przeznaczony do samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych niemieckich marek motoryzacyjnych olej Havoline ProDS V SAE 0W-30 otrzymał kolejny atest – certyfikat Longlife-04, niemieckiego koncernu motoryzacyjnego BMW. 

Manowakuometr – analogowe urządzenie diagnostyczne. Kiedy komputer nie pomaga…

Większość mechaników doskonale wie, że w ich warsztacie nie może zabraknąć komputera diagnostycznego. Ale praktyka warsztatowa pokazuje, że komputer to nie wszystko. Nadal w pracy mechanika potrzebne są analogowe urządzenia diagnostyczne. Jednym z nich jest manowakuometr. To prosty sprzęt o bardzo szerokim zastosowaniu.

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.