Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:35 Zwolnienia w Boschu były tylko zwiastunem. Obniżają także pensje, a kryzys dotyka kolejnych gigantów. 13:23 Usuwanie nagaru z silnika ma ogromne znaczenie. Zyskuje warsztat i środowisko. 11:01 Najczęstsze błędy przy wymianie klocków i tarcz hamulcowych. Co zrobić, aby ograniczyć liczbę reklamacji? 27.11 Konkurs Magneti Marelli 27.11 Wymiana paska wieloklinowego – wskazówki eksperta

Części silnikowe

Fachowy montaż uszczelniacza wału z PTFE (teflonu)

Teflonowy pierścień uszczelniający wału wytrzymuje ekstremalne obciążenia. W przeciwieństwie do uszczelniaczy z kauczuku fluorowego, uszczelniacz PTFE wyposażony jest w znacznie szerszą, sztywniejszą powierzchnię uszczelniającą, bez metalowej sprężynki. Teflonowy uszczelniacz jest odporny na wysokie temperatury pracy, nowoczesne oleje silnikowe, wyrożnia się niewielkimi stratami, powstającymi wskutek tarcia, i oferuje bardzo dobry wspołczynnik uszczelnienia. Tym samym spełnia on […]

Fachowy montaż uszczelki podgłowicowej w siedmiu krokach

Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów. 1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki 2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania 3. Sprawdzić powierzchnie części […]

Centrum Szkolenia Motoryzacji z Poznania: szkolenia w sierpniu

Centrum Szkolenia Motoryzacji z Poznania organizuje w sierpniu 2009 szkolenia o następującej tematyce: 24-25.08.2009 – Elektroniczne sterowanie wtryskiem paliwa w silnikach Diesla 26-27.08.2009 – Systemy Common Rail 1. Elektroniczne sterowanie wtryskiem paliwa w silnikach Diesla Zakres tematyczny: – Budowa i funkcjonowanie pomp rotacyjnych sterowanych mechanicznie firmy Lucas: DPA, DPC, DPS – Budowa i funkcjonowanie pomp […]

Nowe turbosprężarki w ofercie Firmy Moto-Remo

Firma Moto-Remo, jako jedyny Autoryzowany Przedstawiciel – Serwis producenta turbosprężarek Garrett oraz Przedstawiciel – Serwis BorgWarner i Mitsubishi, wprowadza do swojej oferty kolejne nowe numery turbosprężarek do samochodów osobowych. Są to: VB14 – stosowana w samochodach marki Toyota Avensis D4D o pojemności 2.0, 110 kM oraz 762965-0017 – mająca zastosowanie w samochodach marki BMW 520d […]

„Postrzępiony” pasek rozrządu Contitech

Niektóre osoby, mające do czynienia z paskiem rozrządu CT 817 do samochodu Daihatsu Cuore, mogły się zaniepokoić jego wyglądem. Otóż pasek ten na powierzchni bocznej zębów jest postrzępiony i wygląda, jakby był niestarannie wykonany. Jednak nic bardziej mylnego. Kord paska CT817 jest wykonany z kevlaru. Ze względów technicznych podczas cięcia powstaje krawędź o wyglądzie przedstawionym […]

Wymiana rozrządu w silnikach Ford 1.8 Diesel

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach ośmiozaworowych 1.8 Diesel firmy Ford jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. Pomimo to, że układ jest wyposażony w napinacz automatyczny i wydaje się być prostym w obsłudze, zachowanie najwyższej precyzji montażu oraz przestrzeganie procedury jest niezbędne dla […]

„Raw data” – koniec problemów z identyfikacją właściwych części

Po polskich drogach porusza się 16 milionów pojazdów, po europejskich 270 milionów. Dziesiątki różnych marek, tysiące modeli i wariantów. Samochody są coraz bardziej zróżnicowane, ze względu na budowę nadwozia, parametry techniczne, moc silników itp. Dzięki wprowadzaniu nowych modeli czy tylko zmianie (liftingu) już istniejących, koncerny utrzymują popyt na swoje produkty, jednakże zmiany te niezwykle utrudniają […]

Nowe pierścienie Mahle

Mahle wprowadza do sprzedaży komplet pierścieni o średnicy 78,50 mm przeznaczony do silników Peugeot TU 5 JP/J2. W jego zestaw wchodzi chromowany pierścień uszczelniający o grubości 1,5 mm, fosforanowany pierścień prostokątny o tej samej grubości oraz pierścień chromowany DSF o grubości 3,0 mm. Oprócz modeli Peugeot 106 i 306 ten model silnika można spotkać w […]

Certus bierze udział w wyścigu Rage Race

Ekipa Certus Polska (Grupa WSOP) weźmie udział w motoryzacyjno-lifestyle’owej imprezie – wyścigu Rage Race. Zawodnicy Certusa otrzymali numer startowy 92 i w trasę wyruszą samochodem Opel Speedster. Rage-Race 2009 odbędzie się w dniach 2-4 lipca 2009 roku. Na start zaproszonych zostało 50 wyselekcjonowanych spośród wszystkich chętnych załóg, w tym 50 kierowców, 50 pilotów oraz pasażerowie. […]

Nowe pozycje w ofercie Delphi

Firma Delphi poszerza swoją ofertę o 195 nowych części do urządzeń klimatyzacyjnych. Nowe części obejmujące 41 sprężarek, 48 skraplaczy klimatyzacji, 72 filtry powietrza kabiny, 15 parowników, 1 zawór rozprężny, 3 przełączniki ciśnieniowe oraz 15 osuszaczy, zostały przedstawione w nowym europejskim katalogu Delphi na 2009 rok: „Oprzyrządowanie urządzeń klimatyzacyjnych i części zamienne”. W ofercie pojawiły się […]

Bez względu na to, czy mówimy o samochodzie spalinowym czy elektrycznym, silnik jest jego najważniejszym podzespołem, umożliwiającym poruszanie się i funkcjonowanie układów współpracujących. Części silnikowe takie jak cylindry, tłoki, zawory, pierścienie czy uszczelnienia to niezwykle często poszukiwane podzespoły na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na szczęście oferta części silnikowych jest szeroka, gdyż są one dostarczane przez wielu producentów. Dobór odpowiednich elementów oraz zapoznanie się z ich ofertą i jakością ułatwią powyższe artykuły. Można wśród nich znaleźć także porady techniczne, dotyczące napraw.