MS Motor Service jest jednostką handlową firmy Kolbenschmidt Pierburg działającą na rynku wtórnym. W jej ofercie przeważają części silnikowe i elementy elektroniczne. O pozycji firmy w naszym kraju oraz o jej ofercie opowiedział nam Jakub Pojmicz, Sales Representative firmy na rynku polskim.
Kolbenschmidt i Pierburg to jakość, niska cena, a może dobra dostępność? Z czym klienci powinni kojarzyć te marki?
Produkty Kolbenschmidt i Pierburg to przede wszytkim jakość OE oraz ponad 100-letnie doświadczenie w branży. Na tak wymagającym rynku jak Polska cena jest często czynnikiem decydującym o zakupie. My nie walczymy ceną, ale jakością, trzeba sobie uświadomić, że przy tak dużym stopniu skomplikowania większości naszych produktów, latach kosztownych badań, nie jesteśmy najtańsi na rynku. Nasze produkty mają ogromny wpływ na pracę silnika, emisję spalin i spełniają swoje funkcje idealnie, czego nie da się powiedzieć o większości tanich zamienników. Naszą misją jest przekonywanie klientów, że warto inwestować w produkty jakości OE, bo tylko takie gwarantują satysfakcję i oszczędzają nasze portfele. Rzecz jasna, dostępność jest również bardzo ważna i obecnie jest na satysfakconującym poziomie, choć cały czas pracujemy nad osiągnięciem najwyższego możliwego poziomu.
Jakie produkty marek można uznać za flagowe? W czym specjalizuje się każda z firm?
Nasz koncern specjalizuje się w produkcji części silnikowych. Kolbenschmidt to produkty takie jak tłoki, tuleje, pierścienie, panewki, ale również pełna gama filtrów, które cieszą się ogromną popularnością na rynkach wschodnich. Pierburg to głównie części elektroniczne odpowiadające za prawidłowe zasilanie silnika powietrzem, paliwem, układy recylkulacji spalin, zawory oraz pompy próżniowe. W tej grupie nasze flagowe produkty to zawory EGR, przepływomierze powietrza oraz pompy powietrza wtórnego. Warto dodać że MS Motor Service International, który zajmuje się dystrybucją tych produktów na aftermarket jest również wyłącznym dystrybutorem części silnikowych TRW oraz produktów BF Germany – firmy, która dołączyła w 2011 do koncernu, a specjalizuje się w częściach do silników w samochodach ciężarowych, maszynach budowlanych, rolniczych etc.
Firma Motor Service bierze udział w targach i wystawach branżowych. Jakie innowacje warte zaprezentowania udało się wdrożyć w ostatnich latach?
Oczywiście uczestniczymy w targach organizowanych przez naszych klientów i jesteśmy obecni na targach Automechanika. Z ciekawych nowości warto wspomnieć o modułowych zaworach EGR z chłodnicą i filtrem oleju oraz elektrycznych pompach wody. Większość innowacji jest podyktowana coraz bardziej wyśrubowanymi nomami emisji oraz ograniczeniami zużycia paliwa.
Czy Motor Service International organizuje szkolenia produktowe dla swoich klientów w Polsce? Jeśli tak, to jakie są plany w tym zakresie na rok 2013?
W bieżącym roku chcemy przeprowadzić kilka szkoleń produktowych dla naszych klientów. Już mamy potwierdzone terminy szkoleń dla dwóch dużych dystrybutorów części do samochodów ciężarowych. Będą to szkolenia Kolbenschmidt i Bf Germany, które poprowadzi trener z Niemiec, wieloletni specjalista i praktyk. Dlatego mam pewność, że szkolenia będą bardzo ciekawe i przyniosą wymierne korzyści zarówno naszym klientom jak i mojej firmie.
W tym roku kolejny raz zorganizujemy szkolenie dla pracowników działów reklamacji dystrybutorów produktów Pierburg. Jest to ciekawa inicjatywa i ubiegłoroczne, pierwsze tego typu szkolenie, zostało ciepło odebrane przez naszych klientów. Na spotkaniu opisujemy typowe problemy, porady jak na miejscu zdiagnozować reklamowane części, nowości etc.
Czy w segmencie silników i osprzętu silnikowego konkurencja pomiędzy firmami jest duża? W jaki sposób Motor Service stara się przekonać klienta do produktów ze swojej oferty?
Konkurencja w naszej branży jest ogromna, jest kilku markowych producentów części silnikowych, konkurencyjnych dla Kolbenschmidt. Niestety również coraz więcej jest tanich zamienników z Turcji, Chin – często o wątpliwej jakości. W przypadku Pierburga sytuacja jest podobna. Naszą siłą jest jakość, szeroka oferta, coraz lepsza dostępność oraz często brak wyboru – jak wspomniałem na początku rozmowy, stopień skomplikowania, szczególnie produktów Pierburg, jest tak duży, że nie opłaca się produkować kopii.
Staramy się, aby obsługa naszych klientów była jak najlepsza, mamy bardzo dobry system online dla dystrybutorów, coraz więcej informacji w języku polskim, świetny katalog online – dostępny dla wszystkich na naszej stronie internetowej. Również informacje techniczne, produktowe. Porady dla mechaników są dostępne w wersji PDF – do ściągnięcia z naszej strony internetowej.
Niedawno firma wprowadziła nowe opakowania produktów. Czy było to związane z coraz większą liczbą podróbek pojawiających się na rynku?
To prawda, wprowadziliśmy nowe wzory opakowań. Głównym celem jest walka z podróbkami naszych produktów. Nowe zabezpieczenia takie jak naklejka z danymi części w formie plomby i hologram, pozwolą ograniczyć kopie i ułatwią klientom rozpoznanie oryginału. O zmianach szeroko informowaliśmy naszych klientów. Szczegółowe informacje można znaleźć w broszurze na naszej stronie.
Kolejnymi powodami zmiany są: większa przejrzystość – wszystkie opakowania są ujednolicone, oraz koszty – liczba różnych wariantów opakowań spadła z kilkuset do kilkudziesięciu. Jest to długi proces, ale już niedługo wszystkie części będą w nowych opakowaniach.
Wspomniał Pan, że Kolbenschmidt i Pierburg produkują części w jakości OE. Które produkty są wykorzystywane przez producentów samochodów na pierwszy montaż?
Produkujemy bardzo dużo części na pierwszy montaż. Zarówno Kolbenschmidt, jak i Pierburg są wieloletnimi i wiodącymi dostawcami OE. Ciekawe przykłady to modułowe zbiorniki paliwa dla BMW, bloki silnika dla Porsche, Audi, PSA, panewki i tłoki do Audi Q5 Hybrid, pompy i zawory powietrza wtórnego do Lamborghini Aventador, wiele cześci do nowych Mercedesów A i B class, tłoki do najnowszego Daf XF. Przykładów są setki.
Jakie są plany rozwoju firmy na polskim rynku?
Polska jest jednym z ważniejszych rynków dla koncernu. Od kilku lat notujemy systematyczny wzrost obrotów. Nie spodziewam się rewolucyjnych zmian, naszym głównym celem jest utrzymywanie wysokiej renomy i jakości naszych produktów, poprawa dostępności, coraz większa liczba szkoleń i fachowych materiałów w języku polskim oraz przejrzysta sieć dystrybucji.
Nasza polityka nie przewiduje magazynu ani filii w Polsce, ale przy sprawnym działaniu magazynu i centrali w Niemczech nie ma takiej potrzeby. I chyba najważniejszym celem jest bezustanne przekonywanie klientów, że warto stawiać na markowe produkty.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 12 lutego 2013, 8:34 0 0
polecam tłoki Kolbenschmidta nie ma lepszych:)
Odpowiedz
Anonim, 9 października 2017, 12:55 0 0
Witam mam pytanie zamówiłem przepływomierz pierburga 7.22684.18.0 w pudełku z logiem Pierburga był przepływomierz z logiem" i2s" nigdzie na części nie ma loga PIerburg o co chodzi ?
Odpowiedz
EdwinWaligóra, 11 października 2017, 8:23 0 0
To jest Pierburg na 100%. Od dobrych kilku lat ta referencja dostarczana jest od tego producenta. Prosze się nie martwić, wszystko będzie działać.
Odpowiedz
Edwin Waligura, 11 października 2017, 8:28 0 0
Chodzi o to, że I2S robi te przepływki dla Pierburga. Normalna rzecz. Tak samo się ma sprawa pomp paliwa Pierburg, gdzie w środku w wielu przypadkach znajdziesz polski produkt TI Auto motive. pzdr.
Odpowiedz