Menu

Testery diagnostyczne

Jak powinna być wyposażona SKP? – wywiad z Unimetal

Stacje kontroli pojazdów są jednym z ważniejszych ogniw polskiej branży motoryzacyjnej. To one kontrolują to, czy po polskich drogach jeżdżą sprawne techniczne i bezpieczne pojazdy. Należy także pamiętać, że niezmiernie ważne jest także to, aby diagności pracowali na odpowiednim sprzęcie i przy użyciu specjalistycznego oprogramowania. Te kwestie poruszyliśmy podczas naszego wywiadu z Joanną Kaczmarek-Ćwiszewską, dyrektorką […]

Najnowsza mobilna stacja robocza klasy rugged Getac X600

Model X600 pracuje pod kontrolą najnowszego systemu Windows 11 Pro i jest wyposażony w procesor Intel CoreTM serii H (i5/i7/i9) 11. generacji ze zintegrowaną grafiką Intel UHD Graphics. Rezultatem jest wydajność w różnorodnych scenariuszach operacyjnych wymagających dużej ilości danych i/lub grafiki, takich jak dowodzenie i kontrola w obronie, inspekcja torów kolejowych oraz analiza czujników ropy […]

„Sprzęt komputerowy dla warsztatów powinien być kompleksowy” – wywiad z Getac

Wybór odpowiedniego sprzętu warsztatowego to bardzo duże wyzwanie, które należy dokładnie przemyśleć i sprawdzić. Dotyczy to zarówno narzędzi, podnośników, maszyn, ale także sprzętu komputerowego i oprogramowania specjalistycznego, dzięki któremu warsztat będzie mógł świadczyć usługi z zakresu diagnostyki. O tym, na co w pierwszej kolejności należy zwracać uwagę przy wyborze wspominanych maszyn informatycznych, rozmawiamy z Russellem Younghusbandem, […]

Szkolenia Bosch w listopadzie

W listopadzie firma Bosch przygotowała w swoim Centrum Szkoleniowym w Warszawie bogatą ofertę szkoleń. Poruszają one różną tematykę dotyczącą napraw samochodów osobowych. Wszelkie szczegóły na ten temat zawiera poniższa tabela.

Nowości TEXA na targach Automechanika Frankfurt 2022

Stoisko TEXA na targach Automechanika Frankfurt to jedna z najbardziej rozległych prezentacji w hali, skupiającej firmy zajmujące się dostarczaniem wyposażenia warsztatowego. Firma zaprezentowała swoje flagowe produkty i kilka nowości.

Czujnik skrętu koła kierownicy – jeden z powodów awarii ESP

Awaria jednego czujnika może unieruchomić cały układ albo kilka układów. Przykładem może być czujnik skrętu koła kierownicy, znany też jako czujnik położenia koła kierownicy. Uszkodzenie tego czujnika prowadzi do problemów z pracą układu ESP, a zatem także niższych w hierarchii ASR i ABS. Jeśli do naszego warsztatu trafi pojazd wykazujący usterki ESP, powodem może być […]

Interfejs diagnostyczny LOOQER – rynkowa nowość dla warsztatów

LOOQER to nowe urządzenie diagnostyczne od Würth Polska, które pozwala nieautoryzowanym warsztatom na wykorzystanie oprogramowania i dokumentacji dostępnych na serwerach producentów samochodów. Przy większości modeli aut nie są przy tym potrzebne dodatkowe logowanie ani opłaty.

Fiat i Chrysler pozwani za szyfrowanie interfejsu OBD

Firmy Carglass® i ATU (niemiecka sieć niezależnych serwisów samochodowych) pozywają Grupę Fiat Chrysler do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS). Powodem jest wprowadzenie w samochodach tych marek szyfrowania interfejsu OBD.

Szkolenia Marelli w lipcu

Firma Marelli opublikowała terminarz swoich szkoleń w lipcu. Mimo wakacji firma nie zwalnia tempa i przygotowała dla kursantów szereg spotkań.

Testery diagnostyczne – dziś bez ich wykorzystania, prowadzenie warsztatu samochodowego jest niemożliwe. Tester pozawala na łączność z jednostką centralną samochodu, odczytywanie zapisanych w nim kodów usterek i innych informacji, a także wprowadzanie zmian, np. dotyczących interwencji serwisowych. Testery dla warsztatów samochodowych to zaawansowane urządzenia, dlatego w tej kategorii artykułów nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie – jaki tester diagnostyczny kupić do 500 zł? Istnieją testery uniwersalne oraz dedykowane konkretnej grupie pojazdów (np. VAG czy BMW). W tej kategorii sprawdzisz nowości produktowe na rynku testerów diagnostycznych oraz oferty znanych producentów tych urządzeń, takich jak Bosch, Delphi, TEXA, Launch czy Autel.