TRW dostawcą układów wspomagania kierowcy do wszyskich pojazdów Peugeot i Citroen od 2017 roku

, 8 maja 2015, 15:12

Firma TRW została wybrana przez PSA jako dostawca systemów wspomagania kierowcy (ang. Driver Assist System – DAS) rozpoczynając produkcję swojej nowej generacji technologii czujników radarowych (AC1000) i kamer (S-3).

Technologia znajdzie się na wyposażeniu pojazdów marki Peugeot, Citroen i DS począwszy od roku 2017. Poza dostarczaniem czujników, firmie TRW powierzono pełną kontrolę nad działaniami związanymi z integracją i rozwojem funkcjonalności systemów.

– „Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymania tak prestiżowego kontraktu, który stanowi zarówno świadectwo naszej wieloletniej współpracy z PSA, jak i potwierdzenie kompetencji w opracowywaniu i rozwoju systemów wspomagania kierowcy.” – powiedział Thierry Metais, Global Account Director for PSA w TRW. – „Prowadzimy ścisłą współpracę z PSA, zapewniając, że nasze technologie pomogą im spełnić coraz ostrzejsze wymagania Euro NCAP względem aktywnych systemów bezpieczeństwa. Nasza nowa generacja czujników AC1000 i S-Cam 3 oferuje znacznie większą funkcjonalność i rozszerzone możliwości, które pomagają naszym klientom zwiększyć bezpieczeństwo kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg, jak również spełniają przyszłe wymagania ze strony przemysłu motoryzacyjnego”. – dodał

– „Kontrakt ten stanowi logiczne następstwo udanego wprowadzenia systemów TRW w C4 Picasso i Peugeot 308” – dodaje Gilles Le Borgne, szef działu badań i rozwoju w PSA.

Wprowadzenie czujników TRW w wybranych modelach pojazdów PSA w Europie i Chinach umożliwi rozbudowę funkcjonalności tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control – ACC) o tryb stop-and-go, który pomaga prowadzić samochód na zakorkowanych ulicach oraz funkcję utrzymania pasa ruchu, co w obu przypadkach może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia, przy jednoczesnym zmniejszeniu wiązanego z jazdą stresu i zmęczenia.

– „Dwa lata temu, podczas pierwszej fali instalacji systemów wspomagania kierowcy przez PSA, z powodzeniem wprowadziliśmy produkowaną do dziś generację radarów AC100 do modeli Citroen C4 Picasso, a obecnie zostaliśmy wybrani jako dostawca systemów DAS dla całej linii pojazdów produkowanych od  roku 2017. Jako dostawca pełnej gamy systemów bezpieczeństwa – hamulce, układy kierownicze, elektronika i technologie bezpieczeństwa pasażerów – TRW posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby zaopatrywać swoich klientów w zintegrowane rozwiązania systemowe na najwyższym poziomie” – mówi Metais.

Firma TRW zajmuje się opracowywaniem technologii wspomagania kierowcy od początku lat ’70. Pierwszy radar firmy wszedł do produkcji w 2002 roku dla VW Phaeton, zaś pierwsza kamera systemu utrzymywania pasa ruchu w 2008 roku dla Lancii Delta. Od tego czasu, TRW montuje radary do szerokiego grona pojazdów, takich jak Bentley Continental, VW Passat i Citroen C4 Picasso oraz kamery w samochodach Nissan Qashqai, Jeep Cherokee, Chrysler 200, Chevrolet Silverado, Hyundai i40, czy Iveco Daily.

Dowiedz się więcej

Elektryczny hamulec postojowy TRW do samochodów dostawczych
Elektryczny hamulec postojowy TRW do samochodów dostawczych

TRW wykorzysta opracowaną przez siebie technologię elektrycznego hamulca postojowego (EPB) o obniżonej masie i różnorodnych funkcjach w segmencie mniejszych samochodów użytkowych, wprowadzając pierwszy na rynku elektryczny hamulec przeznaczony do montażu w samochodach użytkowych produkowanych od 2017 w Ameryce Północnej. – ,,Rozszerzenie zastosowania naszego elektrycznego hamulca postojowego o segment samochodów dostawczych i SUVów ma istotne znaczenie […]

TRW prezentuje nową zaawansowaną technologię poduszek powietrznych tylnych siedzeń
TRW prezentuje nową zaawansowaną technologię poduszek powietrznych tylnych siedzeń

Firma TRW zaprezentowała, w jaki sposób połączenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa może zwiększyć ochronę pasażerów tylnych siedzeń podczas zderzeń czołowych. – „Dokonaliśmy analizy niemieckiej bazy danych zawierającej szczegółowe informacje na temat kolizji samochodowych z lat od 1999 do 2013, w których ucierpieli pasażerowie zajmujący tylne siedzenia. Wyniki badań ukazały, że połowa wszystkich urazów pasażerów na tylnych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!