Firma TRW zaprezentowała, w jaki sposób połączenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa może zwiększyć ochronę pasażerów tylnych siedzeń podczas zderzeń czołowych.
– „Dokonaliśmy analizy niemieckiej bazy danych zawierającej szczegółowe informacje na temat kolizji samochodowych z lat od 1999 do 2013, w których ucierpieli pasażerowie zajmujący tylne siedzenia. Wyniki badań ukazały, że połowa wszystkich urazów pasażerów na tylnych siedzeniach powstaje na skutek uderzenia głową o przedni fotel lub bardzo dużego nacisku pasów bezpieczeństwa na klatkę piersiową.” – powiedział Dirk Schultz, dyrektor inżynierii w dziale Inflatable Restraint Systems TRW. – „Podczas kolizji czołowych, ochrona pasażerów zajmujących tylne siedzenia różni się od ochrony pasażerów siedzących z przodu. Ochrona tylnej części pojazdu może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę szerszy zakres wieku i rozmiarów pasażerów – od dzieci do osób dorosłych – jak również zmiennej przestrzeni w pojeździe, która to różni się w zależności od ustawienia przedniego fotela. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak pasy bezpieczeństwa, napinacze i ograniczniki napięcia, mogą przyczynić się do zmniejszenia potencjalnych obrażeń wśród pasażerów zajmujących tylne siedzenia”.
Poduszki powietrzne zaprojektowane specjalnie z myślą o pracy w tylnej strefie pojazdu, w połączeniu z zaawansowanymi systemami pasów bezpieczeństwa, mogą przyczynić się do zmniejszenia obrażeń pasażerów zajmujących tylne siedzenia. Firma TRW zaprezentowała szereg zaawansowanych technologii ochrony tylnej strefy pojazdu, w tym:
Tylna dachowa poduszka powietrzna
Ochrona pasażerów znajdujących się w tylnej części samochodu wymaga uwzględnienia szczególnych czynników, takich jak szerszy zakres wieku i rozmiar pasażerów, jak również zmienną pozycję przednich foteli. Po licznych symulacjach, jak również testach statycznych i dynamicznych przy użyciu 5, 50 i 95 centylowych manekinów, TRW dostosowała swoją poduszkę dachową dla pasażerów foteli przednich do środowiska tylnych siedzeń. Tylna poduszka dachowa – w połączeniu z pasem bezpieczeństwa wyposażonym w napinacz i ogranicznik stałego obciążenia – pomaga zmniejszyć prawdopodobieństwo kontaktu głowy pasażerów tylnych siedzeń z przednimi fotelami, nawet w przypadku małych pojazdów z niewielką ilością przestrzeni, gdzie przedni fotel jest wysunięty mocno do tyłu.
Poduszka powietrzna w przednim fotelu chroniąca pasażerów tylnych siedzeń
Zaawansowana konstrukcja poduszki zakłada umieszczenie jej w tylnej części przedniego fotela w celu ochrony użytkowników tylnych siedzeń. Możliwość regulacji położenia przednich foteli prowadzi do powstawania różnych odległości między oparciem siedzenia i pasażerami siedzącymi z tyłu pojazdu. Jednak, unikalny kształt zaawansowanej tylnej poduszki TRW powoduje, że dostosowuje się ona do różnych odległości między pasażerem, a przednim fotelem. Poduszka zapewnia zarówno optymalną ochronę gdy przednie siedzenie ustawione jest w skrajnie wysuniętej do przodu pozycji, jak również pozwala uniknąć zbyt wysokich obciążeń, gdy przedni fotel jest mocno cofnięty.
TRW spodziewa się, że oba systemy poduszek będą gotowe do produkcji pod koniec 2017 roku.
Komentarze