TRW wykorzysta opracowaną przez siebie technologię elektrycznego hamulca postojowego (EPB) o obniżonej masie i różnorodnych funkcjach w segmencie mniejszych samochodów użytkowych, wprowadzając pierwszy na rynku elektryczny hamulec przeznaczony do montażu w samochodach użytkowych produkowanych od 2017 w Ameryce Północnej.
– ,,Rozszerzenie zastosowania naszego elektrycznego hamulca postojowego o segment samochodów dostawczych i SUVów ma istotne znaczenie z kilku powodów. W przypadku samochodów użytkowych i SUVów, EPB może przyczynić się do zmniejszenia masy pojazdu o blisko 10 kilogramów, w porównaniu do tradycyjnego systemu hamulca instalowanego w systemie hamulca bębnowego, co z kolei umożliwia oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2” – powiedział Ed Carpenter, wiceprezes i dyrektor generalny globalnego działu hamulców TRW.
– „Ponadto, zamiana systemu mechanicznego na elektroniczny umożliwia korzystanie z wielu nowych funkcji, które mogą współpracować z innymi systemami w pojeździe, aby zwiększyć atrakcyjność pojazdu dla konsumentów. Na przykład, EPB może pracować w połączeniu z elektroniczną kontrolą stabilności, zwiększając bezpieczeństwo hamowania awaryjnego poprzez zapobieganie blokowaniu się kół. Może także zwiększyć wygodę podczas jazdy w korku, w odpowiednim momencie utrzymując pojazdu w miejscu, i pozwalając na ruszenie, gdy jest to bezpieczne” – powiedział Carpenter.
Dalsze korzyści obejmują zwiększenie przestrzeni wewnątrz kabiny poprzez eliminację dźwigni lub pedałów używanych do zaciągnięcia mechanicznego hamulca postojowego, a także linek hamulca – wszystko to zastąpione przez prosty przycisk lub przełącznik i wiązkę przewodów. Upraszcza to montaż pojazdu oraz pozwala na bardziej elastyczną aranżację wnętrza i zmniejszenie masy pojazdu.
TRW jest pionierem w technologii elektronicznego hamulca postojowego, a w system ten wyposażonych jest ponad 50 milionów pojazdów na całym świecie. Specjalnie przystosowany do masywniejszych pojazdów system EPB cechuje większa siła pracy zacisków – od 18,5 kN w przypadku większych samochodów osobowych, samochodów dostawczych i średniej wielkości SUVów, aż do – 25 kN w przypadku większych pojazdów.
Komentarze