Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:17 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 09:26 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 08:55 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

SKP

Stacje Kontroli Pojazdów walczą o… 50 złotych

Temat waloryzacji opłat za badania techniczne jest nadal aktualny. Od momentu wejścia w życie rozporządzenia ówczesnego ministra infrastruktury – 29 października 2004 roku – tabela opłat nie uległa zmianie. W tym czasie znacznie zmieniły się za to warunki życia w Polsce, a zwłaszcza koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Wzięliśmy udział w konferencji prasowej dotyczącej waloryzacji opłat […]

Zmiany w badaniach technicznych pojazdów – nadal wiele niewiadomych [wywiad]

W ostatnim czasie w mediach, nie tylko motoryzacyjnych, było dość głośno o postulacie środowiska stacji kontroli pojazdów, dotyczącym podwyżek opłat za badania techniczne. W międzyczasie poznaliśmy prawdopodobną datę wejścia w życie zmian w ustawie dotyczącej SKP, w których nie ma jednak mowy o podwyżkach. O komentarz do prowadzonych nad ustawą prac poprosiliśmy Marcina Barankiewicza – […]

Diagnosta z zarzutami – czy jest winny śmiertelnego wypadku?

Prokuratura rejonowa w Łęczycy skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko diagnoście, który po przeprowadzeniu badania technicznego dopuścił do ruchu niesprawny technicznie samochód marki Mercedes. Tydzień po przeglądzie auto brało udział w wypadku samochodowym, w którym zginęły dwie osoby. Diagnoście grozi od 6 miesięcy do 8 lat więzienia.

Diagności wyjdą na ulicę – protest branży SKP

Niezmienne od lat stawki opłat za badania techniczne pojazdów są bezpośrednim powodem protestu, organizowanego przez Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów. Przedsiębiorcy i pracownicy branży badań technicznych wyjdą na ulice Warszawy 18 listopada.

Na zmiany w systemie przeglądów pojazdów poczekamy kolejny rok?

Czy na nowelizację przepisów dotyczących badań technicznych pojazdów w Polsce poczekamy jeszcze dłużej niż do stycznia 2022 r.? Wiele wskazuje na to, że tak. Z wnioskiem w tej sprawie wystąpiło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Powód jest prozaiczny…

Przegląd techniczny a wycięty DPF – czy nowe przepisy coś zmienią?

Nowelizacja ustawy dotyczącej okresowych badań technicznych pojazdów w Polsce miała być remedium m.in. na popularny problem wycinania filtrów cząstek stałych (DPF) w pojazdach. Czy po zmianach rzeczywiście czeka nas rewolucja w tym zakresie, masowe kary i konfiskaty dowodów rejestracyjnych? Wiele wskazuje na to, że… nie.

Nowe przepisy dot. badań pojazdów już wkrótce. Co zmieniło się w projekcie?

Nowelizacja przepisów dotyczących badań technicznych pojazdów w Polsce może wejść w życie rok później niż zapowiadano, czyli 1 stycznia 2022 r. Na jakim etapie są prace oraz co zmieniło się w projekcie względem jego pierwotnej wersji? Odpowiedzi w naszym artykule.

Urządzenia do kalibracji ADAS a polskie warsztaty – część druga

Czy polskie warsztaty inwestują w urządzenia do kalibracji kamer, czujników i głowic systemów ADAS? Sprawdzimy wyniki naszej ankiety. Sprawdzimy też, ile kosztuje usługa kalibracji systemów ADAS w przeciętnym warsztacie? Odpowiemy również na pytanie, czy kierowcy zaniedbują systemy ADAS w kilkuletnich autach?

Okresowe badania techniczne pojazdów w innych krajach Europy

Miesiąc temu Ministerstwo Infrastruktury przesunęło projekt reformy badań technicznych pojazdów w Polsce z fazy konsultacji publicznych do fazy opiniowania. Oznacza to, że prawdopodobnie od 2022 r. czekają nas spore zmiany na SKP. W związku z tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić jak wyglądają przeglądy techniczne w innych krajach. Czy w tej kwestii gonimy, a może wyprzedzamy Europę?

Katalizatory sprzedażowym hitem? Drastyczny wzrost liczby kradzieży.

Liczba kradzionych samochodów od pewnego czasu utrzymuje się (na szczęście) na dość niskim poziomie w naszym kraju. Średnio co rok wyrejestrowanych z tego powodu zostaje około 7 tysięcy pojazdów osobowych. Nie oznacza to jednak, że kierowcy mogą spać spokojnie. Szczególnie, posiadacze hybryd. O czym mowa? O licie, rodzie i palladzie, czyli znanym od dawna problemie […]