Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
19.04 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 19.04 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 19.04 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 19.04 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 19.04 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

SKP

Bez fleszy i sceny, ale merytorycznie o motoryzacji

Rok 2020 nie rozpieszcza nas eventami. Wiele z nich zostało odwołanych, inne przeniesiono na przyszły rok. Większość pozostałych wydarzeń odbywa się online, choć i tutaj wątpliwości związane z brzmieniem do niedawna obowiązujących przepisów i wynikającym z nich zakazem organizacji kongresów czy targów online w czerwonych strefach wywróciły niejedną imprezę. Dobrze więc, że w kalendarzu, jak […]

Wkrótce duże zmiany w SKP

Głosy branży motoryzacyjnej mogą zostać wkrótce wysłuchane, a zobowiązania wobec Unii Europejskiej spełnione. Na stronach Rządowego Centrum Legislacji 21 października 2020 r. pojawił się projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Przewiduje on zmiany zasad przeprowadzania badań technicznych pojazdów.

Doradca serwisowy – kiedy i dlaczego jest potrzebny w warsztacie?

Wiele warsztatów niezależnych potrafi funkcjonować bez zatrudniania doradcy serwisowego z prawdziwego zdarzenia. Inne nie mogą się bez kogoś takiego obyć, choćby przez jeden dzień. Na czym polega fach doradcy oraz kiedy rzeczywiście jest on niezbędny w warsztacie? Sprawdziliśmy to na przykładzie jednego z warsztatów w centralnej Polsce.

Podwyżka akcyzy na pojazdy używane wraca jak bumerang

Rozważamy powrót do regulacji, która podnosi akcyzę na samochody używane – powiedziała wicepremier Jadwiga Emilewicz podczas konferencji prasowej poświęconej ekosystemowi dla elektromobilności. – Ma ona sprawić, by takich aut nie opłacało się do Polski sprowadzać – podkreśliła. Dodała, że trwają rozmowy z Ministerstwem Finansów i Ministerstwem Klimatu dotyczące „konieczności normalizacji rynku”.

Zmiany w PISKP – wywiad z nowym prezesem

Pod koniec czerwca, walne zgromadzenie Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów podjęło istotne dla przyszłości organizacji decyzje. Długoletniego Prezesa Zarządu, Leszka Turka, zastąpił na stanowisku Marcin Barankiewicz, dotychczasowy Dyrektor Biura PISKP. Postanowiliśmy zadać kilka pytań nowemu prezesowi, na samym początku jego kadencji.

Wstrzymanie egzaminów na diagnostów. Projekt zmiany terminów.

W związku ze stanem epidemii w naszym kraju, wywołanym koronawirusem, Ministerstwo Infrastruktury zadecydowało o zmianie terminów kolejnych egzaminów dla kandydatów na diagnostów i diagnostów, którzy chcieli uzupełnić swoje uprawnienia. Zaległe egzaminy miałyby odbyć się po odwołaniu stanu epidemii.

Kolejna próba podniesienia stawek za badania techniczne

W połowie lutego posłowie ruchu Kukiz’15 wnieśli interpelację do Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za badania techniczne pojazdów. Głównym powodem zapytania Pawła Kukiza i Pawła Szramka był fakt, że stawki te nie zostały podniesione od 16 lat.

SKP potrzebują (r)ewolucji?

Szacuje się, że stan techniczny aut jest przyczyną 7 proc. wypadków w Niemczech. W Polsce oficjalnie wskaźnik ten wynosi tylko 0,1 proc., choć przygotowany jakiś czas temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazał, że według ocen ankietowanych policjantów nawet 10 proc. wypadków ma związek ze stanem technicznym pojazdów.

Warsztaty poszukują saperów

Miliona pojazdów elektrycznych nie ma i długo nie będzie, ale nie da się nie zauważyć, że elektryków przybywa, podobnie jak znacznie popularniejszych hybryd, czyli pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy i jeden lub kilka elektrycznych. Jak każdy rodzaj samochodu, hybrydy (i elektryki) trzeba serwisować i poddawać okresowym badaniom technicznym pojazdów. Czy warsztaty i Stacje Kontroli Pojazdów […]

Kobieta na czele ogólnopolskiej sieci blacharsko-lakierniczej

Rynek usług blacharsko-lakierniczych rośnie z roku na rok, chociaż branża musi mierzyć się z problemem braku odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Z jednej strony są ASO, z drugiej podwórkowe warsztaty u samorodnego znawcy. Swoje miejsce na rynku odnalazła także sieć warsztatów blacharsko-lakierniczych COMPET, w której dyrektorem zarządzającym jest kobieta, Małgorzata Mulak, z wykształcenia polonistka, która od 16 […]