Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Texa

Naprawiamy z Texą – Honda Accord – rozwiązanie

Honda Accord (CU) 2.0i KAT miała problem z wolnymi obrotami. Naprawiający ją mechanik wyczerpał już wszystkie pomysły na jej naprawę. Co było przyczyną usterki? Rozwiązanie problemu – porada Texa Mechanik długo próbował znaleźć przyczynę awarii Hondy. Niestety po pewnym czasie musiał się poddać i zasięgnąć porady. Otrzymał ją w Call Center TEXA (infolinia techniczna). Texa […]

Naprawiamy z Texą – Honda Accord

Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować… Honda gaśnie na wolnych obrotach Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy […]

Finał Tip-Topol Tour – relacja

Trasa tegorocznego Tip-Topol Tour dobiegła końca. Cykl, składał się z 11 imprez, zorganizowanych w różnych częściach Polski. Ostatnim punktem trasy była bełchatowska hala Energia. Wiemy już, że jubileuszowa edycja Touru była pod wieloma względami rekordowa. Tip-Topol Tour w Bełchatowie Firma Tip-Topol obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia. Z tej okazji tegoroczny cykl spotkań z klientami […]

Aktualizacja oprogramowania IDC4 CAR

Firma TEXA wydała aktualizację oprogramowania CAR do wersji 52. Nowa wersja zawiera ponad 6 000 nowych opcji diagnostycznych. Producent skupił się na zwiększeniu pokrycia pojazdów azjatyckich i przygotował nowe aplikacje APP. Wybrane nowości to przeglądy i kasowanie serwisu w pojazdach BMW, Citroen, Daihatsu, Fiat, Hyundai; kodowanie kluczyków w pojazdach Kia, Lexus, Perodua, Toyota; przyuczanie zaworu EGR […]

Naprawiamy z Texą – BMW serii 1 – rozwiązanie

Informacja o zużyciu okładzin hamulcowych nie chce zniknąć z wyświetlacza pokładowego BMW. Jakie czynności należy przeprowadzić, by rozwiązać problem? Przedstawiamy najszybszy sposób rozwiązania problemu przy pomocy urządzeń firmy Texa. Rozwiązanie problemu – porada Texa W BMW serii 1 (E87) użytkownik wymienił klocki hamulcowe przednie, ale nie udało mu się przeprowadzić procedury resetowania systemu monitorowania stanu […]

MotoInnowacje 2013 – wyniki

Znamy już zwycięzców tegorocznej edycji konkursu MotoInnowacje 2013. Ostatecznego wyboru dokonali goście 13. Targów Inter Cars. Oddawali oni swoje głosy w dwóch kategoriach – na produkty oraz wyposażenie warsztatowe, które zakwalifikowały się do finału w głosowaniu online. Rozstrzygnięcie MotoInnowacji 2013 Głosować było można za pomocą specjalnych kart dostępnych na stoiskach MotoFocus/TruckFocus, u naszych hostess oraz […]

Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo – rozwiązanie

W Alfie Romeo MiTo pojawił się komunikat o awarii systemu ESP. Przedstawiamy najszybszy sposób odnalezienia źródła problemu przy pomocy urządzeń firmy Texa oraz dane osoby, która zostanie wyróżniona upominkami. Rozwiązanie problemu – porada Texa W analizowanym przypadku włoskiego producenta Alfa Romeo, w modelu MiTo pojawia się informacja na wyświetlaczu „Hill Holder niedostępny” lub/i „ESP niedostępny. […]

Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo

Pierwszy komputerowo (elektronicznie) sterowany układ ABS wprowadził Cadilac w 1971 roku. Dzisiejsze systemy ABS czy ESP są dalece bardziej zaawansowane, ale niestety czasem odmawiają posłuszeństwa. Tak zdarzyło się w przypadku opisywanej Alfy Romeo MiTo. Włączona lampka kontrolna ESP Historia systemu ABS rozpoczyna się w latach ‘50 ubiegłego stulecia, kiedy opracowano system Maxaret. System ten wdrożono […]

Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211) – rozwiązanie

Układ klimatyzacji w Mercedesie klasy E przestał działać po wykonaniu standardowej czynności obsługi. Jaki błąd mógł popełnić mechanik? Przedstawiamy rozwiązanie odnalezione przy pomocy urządzeń firmy Texa. Rozwiązanie problemu – porada Texa Firma Texa S.p.A jest nie tylko producentem sprzętu diagnostycznego, ale również stacji do obsługi układów klimatyzacji. Firma prowadzi swoje centra informacyjno-diagnostyczne w całej Europie […]

Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211)

Coraz większa rola, jaką odgrywa w pojazdach elektronika wymaga od mechaników koncentracji, nawet podczas wykonywania teoretycznie prostych napraw. Niewielka niefrasobliwość podczas procedury serwisowania układu klimatyzacji, może być powodem zablokowania pracy układu. Po obsłudze klimatyzacji, układ nie działa… Obecność wszędobylskiej elektroniki ma oczywiście uprzyjemnić życie kierowcy, natomiast niekoniecznie życie mechanika. Istotą tego stwierdzenia jest fakt, że […]

Włoska firma TEXA jest doskonale znana na rynku diagnostyki pojazdowej, mimo swojej stosunkowo krótkiej historii, która zaczęła się w 1992 r. Firma jest jednym ze światowych liderów w zakresie projektowania i produkcji wielomarkowych urządzeń diagnostycznych, stacji obsługi układów klimatyzacji samochodowej, analizatorów spalin czy urządzeń do diagnostyki na odległość. Jej najbardziej znane na rynku polskim produkty to testery TEXA Navigator (w tym TXTS, Truck, Bike i inne) oraz maszyny do obsługi klimatyzacji. TEXA Poland, czyli polski oddział firmy istnieje od 2008 r., odpowiadając za dystrybucję produktów TEXA, obsługę i wsparcie klientów, prowadzenie infolinii technicznej oraz prowadzenie programu szkoleniowego TEXAEDU. Więcej informacji na temat firmy TEXA i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.