Coraz większa rola, jaką odgrywa w pojazdach elektronika wymaga od mechaników koncentracji, nawet podczas wykonywania teoretycznie prostych napraw. Niewielka niefrasobliwość podczas procedury serwisowania układu klimatyzacji, może być powodem zablokowania pracy układu.
Po obsłudze klimatyzacji, układ nie działa…
Obecność wszędobylskiej elektroniki ma oczywiście uprzyjemnić życie kierowcy, natomiast niekoniecznie życie mechanika. Istotą tego stwierdzenia jest fakt, że mechanik musi znać strategię jej działania, w przeciwnym razie może napotkać spore kłopoty.
Samochód, który jest bohaterem tego odcinka cyklu to Mercedes klasy E (W211) z automatyczną klimatyzacją. Użytkownik pojazdu przyjechał do warsztatu, aby wykonać standardową obsługę. Usługa przebiegła sprawnie, natomiast po standardowym sprawdzeniu działania układu po serwisie okazało się, że klimatyzacja nie działa. Mimo ponownego wykonania serwisu układ nadal nie działał. Wydawać by się mogło, że zwykłe serwisowanie nie ma wpływu na działanie klimatyzacji. Gdzie tkwi więc problem?
Jaki błąd mógł popełnić mechanik, dokonujący obsługi układu klimatyzacji? Jak rozwiązać problem? Zachęcamy do zgłaszania własnych propozycji w komentarzach pod tym artykułem.
Najciekawszą odpowiedź nagrodzimy zestawem upominków od firmy Texa*, w skład którego wchodzą: polar, koszulka polo, notes, długopis oraz smycz.
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego odnalezienia za pomocą urządzeń firmy Texa.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 sierpnia 2013, 22:15 1 0
witam
Prawdopodobnie problem jest tym ze mechanik uruchomil klimatyzacje w czasie napelniania albo wtedy jak nie było czynnika w układzie . Został zapisany blad czujnik cisnienia klimatyzacji i sterownik został zablokowany . W tym celu nalezy wykasowac blad ze sterownika klimatyzacji
pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 21 sierpnia 2013, 21:55 2 -1
Według mnie nie ma zapisanego żadnego błędu w sterowniku. Po prostu w nowszych układach klimatyzacji jest zabezpieczenie elektroniczne. Jeżeli do układu klimatyzacji był 'dobijany' czynnik
to klimatyzacja się blokuje i należy ją uruchomić z pozycji testera.
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 8:53 0 0
Czujnik ciśnienia blokuje klimatyzację po spuszczeniu gazu należy podpiąć komputer i odblokować z pozycji testera.
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 11:14 0 0
Jeśli szczelność układu była sprawdzana azotem i było za duże ciśnienie w układzie, uszkodzeniu mógł uledz czujnik ciśnienia lub zawór sterujący kompresora (jeśli taki posiada)
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 11:42 0 0
Podczas sprawdzania układu klimatyzacji zostało nabite zbyt duże ciśnienie co spowodowało automatyczne wyłączenie klimatyzacji w celu jej zabezpieczenia przed uszkodzeniem
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 12:54 1 0
W czasie obsługi został włączony zapłon w czasie, kiedy nie było właściwego ciśnienia w układzie, lub przystąpiono do obsługi kiedy sieć CAN nie przeszła jeszcze w stan uśpienia (należy odczekać co najmniej 20 minut). To spowodowało zapisanie błędu i unieruchomienie układu. Konieczne wykasowanie błędu w sterowniku.
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 16:18 0 0
zawór rozprężny się zawiesił lub coś z nim się stało
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 20:37 0 0
Cos sie zepsolo. To proste.
Odpowiedz
Anonim, 22 sierpnia 2013, 21:28 0 0
mechanik dobił za dużo czynnika
Odpowiedz
Anonim, 28 sierpnia 2013, 21:18 0 0
albo za mało czynnika
Odpowiedz
Anonim, 31 sierpnia 2013, 9:58 3 0
MOIM SKROMNYM ZDANIEM PO NABICIU I SPRAWDZENIU KLIMATYZACJI MUSIMY PODPIĄĆ KOMPUTER I WYKASOWAĆ BŁĘDY Z PAMIĘCI KLIMATYZACJI.KLIMA BĘDZIE DZIAŁAĆ.
Odpowiedz
Andrzej, 17 maja 2019, 21:05 0 0
Zgadza się. Dziś miałem problem z klima. Wszystko działało jadąc do zakładu. Po nabiciu czynnika do pełna przestała się włączać. Dobry komputer, wykasowane błędy i po problemie. Przy nabijaniu kluczyk ma być wyjety. Wtedy można uniknąć podpisania pod kompa.
Odpowiedz