Układ klimatyzacji w Mercedesie klasy E przestał działać po wykonaniu standardowej czynności obsługi. Jaki błąd mógł popełnić mechanik? Przedstawiamy rozwiązanie odnalezione przy pomocy urządzeń firmy Texa.
Rozwiązanie problemu – porada Texa
Firma Texa S.p.A jest nie tylko producentem sprzętu diagnostycznego, ale również stacji do obsługi układów klimatyzacji. Firma prowadzi swoje centra informacyjno-diagnostyczne w całej Europie prowadząc również współpracę z siecią warsztatów w Polsce. Dzięki tej współpracy ma możliwość rejestrowania szeregu przypadków mających miejsce w świecie napraw samochodów, które później stają się wskazówką dla następnych warsztatów.
Obsługiwany pojazd, posiadający elektronicznie sterowany układ klimatyzacji może ulec zablokowaniu w przypadku, gdy:
- przystąpiono do jego obsługi w momencie, gdy sieć CAN nie przeszła jeszcze w stan uśpienia, czego powodem było zarejestrowanie błędu B1200 dotyczącego ciśnienia czynnika chłodzącego
- włączono zapłon podczas obsługi klimatyzacji, w momencie, gdy w układzie nie występowało właściwe ciśnienie
Jak się uchronić przed tego typu problemem? Baza danych TEXA informuje nas, że zwykle należy odczekać aż sieć CAN przejdzie w stan uśpienia, co trwa około 20 minut oraz pod żadnym pozorem nie włączać zapłonu w trakcie obsługi układu klimatyzacji. Jeśli niestety doszło już do awarii, jedynym sposobem jej rozwiązania jest wykonanie połączenia ze sterownikiem układu klimatyzacji w trybie autodiagnostyki i wykasowanie błędu. Dopiero po tej operacji układ klimatyzacji zacznie działać właściwie.
Jak widać informacja ta daje wiedzę na temat strategii działania systemu. Teraz, bez większego problemu możemy wyeliminować usterkę. Wykorzystać do tego celu można najmniejsze urządzenie diagnostyczne firmy TEXA, jakim jest Nano Diag. Na platformie diagnostycznej IDC4 Car Plus znajdziemy pojazd oraz system, gdzie po uzyskaniu połączenia możemy skasować wspomniany wyżej błąd.
Dziękujemy za przesyłanie propozycji możliwych przyczyn usterki. Upominkami od firmy Texa postanowiliśmy nagrodzić użytkownika o loginie: mak17kw. Skontaktujemy się z nim drogą mailową.
Przypominamy, że pod uwagę brane są tylko odpowiedzi zalogowanych użytkowników (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
Komentarze