Naprawiamy z Texą – BMW serii 1

13 września 2013, 11:25

Producenci samochodów prześcigają się w nowinkach, które mają ułatwić korzystanie z samochodu. Jednym z takich udogodnień jest system kontroli okładzin hamulcowych, stosowany przez BMW. Niestety może on powodować pewne komplikacje w czasie wymiany elementów układu hamulcowego.

Systemy kontroli coraz bardziej rozbudowane

BMW serii 1 E87Wszyscy użytkownicy nowszych samochodów zauważyli informacje pojawiające się na głównym wyświetlaczu o poziomie oleju, właściwym ciśnieniu w ogumieniu o dystansie pozostałym do przeglądu samochodu. Systemy te są odpowiedzialne za monitorowanie i spełnienie minimalnych warunków wykorzystania samochodu. Oczywiście na użytkowniku spoczywa cała odpowiedzialność za stosowanie się do komunikatów.

Jako ciekawostkę można przytoczyć systemy, które można znaleźć w samochodach ciężarowych marki MAN lub Mercedes. W tych pojazdach systemy serwisowania (bo o nich mowa) są dalece bardziej rozbudowane niż gdziekolwiek indziej. Monitorują zużycie wszystkich głównych systemów. Aby zaprezentować problem przytaczamy tylko niektóre z nich: filtr powietrza, olej silnikowy, olej skrzyni biegów, układ chłodzenia, czy nawet olej w mechanizmie różnicowym.

Informacja o zużyciu okładzin hamulcowych w BMW serii 1 (E87), serii 3 (E90), serii 5 (E60)

W samochodach osobowych nie ma aż tak rozbudowanego systemu serwisowania, acz ciekawym przykładem są samochody marki BMW serii 1, serii 3 oraz serii 5. W tych pojazdach system serwisowania jest najbardziej rozwinięty, jeśli mówimy o "osobówkach". Podzespoły, które podlegają kontroli to olej silnikowy, płyn hamulcowy, ale i również okładziny hamulcowe, świece żarowe i inne.

Z pozoru proste operacje muszą być wykonane zgodnie z procedurą, jaką przewiduje producent samochodu, dlatego tak prosta czynność jak nawet wymiana kloców hamulcowych może stanowić problem:

Użytkownik wymienił klocki hamulcowe przednie w BMW serii 1 (E87). Niestety pojawił się problem, ponieważ ostrzeżenie o zużyciu klocków hamulcowych nadal pojawiało się na wyświetlaczu w kokpicie pojazdu. Jakie czynności powinien przeprowadzić mechanik, aby usunąć ostrzeżenie i przywrócić system kontroli zużycia hamulców do ponownego działania? Zachęcamy do podejmowania prób wskazania prawidłowych czynności w komentarzach pod tym artykułem.

Najlepszą odpowiedź nagrodzimy zestawem upominków od firmy Texa*, w skład którego wchodzą: polar, koszulka polo, notes, długopis oraz smycz.

*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego rozwiązania za pomocą urządzeń firmy Texa.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo
Naprawiamy z Texą – Alfa Romeo MiTo

Pierwszy komputerowo (elektronicznie) sterowany układ ABS wprowadził Cadilac w 1971 roku. Dzisiejsze systemy ABS czy ESP są dalece bardziej zaawansowane, ale niestety czasem odmawiają posłuszeństwa. Tak zdarzyło się w przypadku opisywanej Alfy Romeo MiTo. Włączona lampka kontrolna ESP Historia systemu ABS rozpoczyna się w latach ‘50 ubiegłego stulecia, kiedy opracowano system Maxaret. System ten wdrożono […]

Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211)
Naprawiamy z Texą – Mercedes klasa E (W211)

Coraz większa rola, jaką odgrywa w pojazdach elektronika wymaga od mechaników koncentracji, nawet podczas wykonywania teoretycznie prostych napraw. Niewielka niefrasobliwość podczas procedury serwisowania układu klimatyzacji, może być powodem zablokowania pracy układu. Po obsłudze klimatyzacji, układ nie działa… Obecność wszędobylskiej elektroniki ma oczywiście uprzyjemnić życie kierowcy, natomiast niekoniecznie życie mechanika. Istotą tego stwierdzenia jest fakt, że […]

Naprawiamy z Texą – BMW serii 1 – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – BMW serii 1 – rozwiązanie

Informacja o zużyciu okładzin hamulcowych nie chce zniknąć z wyświetlacza pokładowego BMW. Jakie czynności należy przeprowadzić, by rozwiązać problem? Przedstawiamy najszybszy sposób rozwiązania problemu przy pomocy urządzeń firmy Texa. Rozwiązanie problemu – porada Texa W BMW serii 1 (E87) użytkownik wymienił klocki hamulcowe przednie, ale nie udało mu się przeprowadzić procedury resetowania systemu monitorowania stanu […]

Naprawiamy z Texą – Honda Accord
Naprawiamy z Texą – Honda Accord

Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować… Honda gaśnie na wolnych obrotach Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 16 września 2013, 19:45 0 0

Należy wykasować błąd . Na włączonym zapłonie wciskamy pedał hamulca i trzymamy go około 1 minuty po tym czasie błąd zostanie skasowany .

Odpowiedz

Anonim, 17 września 2013, 8:21 0 0

Aby wykasować informację o zuzyciu klocków hamulcowych po ich wymianie mozna to wykonac dwoma sposobami tzw poprzez INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ICOM A+B+C BMW ISTA ISIS ISID (wybierając funkcję adaptacji nowych okładzin hamulcowych) oraz mozna to wykonać tzw. manulanie:
1. Włączamy stacyjkę, tak aby zaświeciły się wszystkie kontrolki
2. Zerujemy licznik kilometrów
3. Przyciskiem "CHECK" pod kierownicą przełączamy wyświetlacz w tryb daty
4.Przytrzymujemy przez 5s przycisk zerowania przebiegu
5. Jak pojawi się menu serwisowe, wybieramy przyciskiem"check" odpowiednią pozycje informującą o zuzyciu klocków hamulcowych
6. Przytrzymujemy dłużej przycisk zerowania aż pojawi się napios Reset
7. Po raz kolejny przytrzymujemy przycisk zerowania do momentu pojawienia się na wyswietlaczu kresek ' -------"

Odpowiedz

Anonim, 19 września 2013, 9:03 0 0

1. zamontować nowe czujniki
2. Reset serwisu:
-zamknąć i otworzyć samochód pilotem
-wejść do samochodu zamknąć drzwi
-włączyć zapłon na wyświetlaczu (multi-info) po 5s pojawi się: na górnym data a na dolnym przebieg
-wciskamy lewy przycisk na liczniku i czekamy aż pojawi się trójkąt następnie pojawi się dana inspekcja serwisu
-zwalniamy przycisk
-poprzez krótkie naciśnięcie następuje wybór danej inspekcji odszukujemy informacji o klockach, gdy się pojawi wciskamy lewy przycisk i trzymamy aż do momentu pojawienia sie "RESET" następnie zwalniamy i wciskamy jeszcze raz przez ok 3s aby wyzerować inspekcję

Odpowiedz

Anonim, 20 września 2013, 12:45 0 0

Należy włączyć zapłon, nacisnąć i przytrzymać przycisk komputera samoczynnego (po zewnętrznej stronie lewej manetki); za pomocą przełącznika wybrać pozycje dotyczącą przednich hamulców; wciskamy przycisk, dopóki na wyświetlaczu nie pojawi się napis "RESET" naciskamy i przytrzymujemy przycisk w celu potwierdzenia. Podczas resetowania wyświetla się symbol zegara. Po udanym resetowaniu, obok tekstu "reset" powinna pojawić się ikona dotycząca przednich hamulców. Zerowanie pozycji dotyczącej hamulców można przeprowadzić tylko wtedy, gdy prawidłowo działają czujniki zużycia hamulców.

Odpowiedz