Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować…
Honda gaśnie na wolnych obrotach
Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy na benzynie. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że samochód wyposażono w automatyczną skrzynię biegów, przez co poruszanie się nim przy tej usterce stawało się prawie niemożliwe.
Oczywiście w tej sytuacji należałoby zacząć od doprowadzenia do sytuacji, w której samochód będzie działał właściwie na benzynie, a później zająć się zasilaniem gazem. Dlatego, pierwszą czynnością mechanika było przeprowadzenie diagnostyki systemu za pomocą oprogramowania IDC4 CAR Plus.
Po wykonaniu diagnostyki, okazało się, że w jednostce sterującej silnikiem nie są obecne żadne błędy. Tym samym wnioskować można jedno: usterka nie jest możliwa do wychwycenia przez sterownik silnika, co może wskazywać, że mamy problem mechaniczny lub też elementy pomiarowe nie działają właściwie. W tym momencie przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności powinno się sprawdzić parametry, których poprawności sterownik silnika nie jest w stanie ocenić. Pierwszym z nich jest temperatura cieczy chłodzącej, jak wiadomo gro systemów korzysta z czujników temperatury typu NTC. Jeśli odłączymy czujnik, sterownik silnika wskaże nam wartość około -40oC, której poprawności nie jest w stanie zweryfikować.
Kolejną rzeczą jest sprawdzenie masy powietrza lub ciśnienia w kolektorze ssącym. Te parametry mogą mieć kluczowe znaczenie, a niejednokrotnie nie generują żadnych błędów. Niestety w omawianym przypadku wszystkie odczyty wydawały się poprawne. Z uwagi na to mechanik zdecydował się na kontrolę całego układu dolotowego, a w tym: filtra powietrza, czyszczenie przepustnicy, czyszczenie EGR. Żadne działania nie przyniosły rezultatu. Mechanik wyczerpał wszystkie pomysły i musiał poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Co może być przyczyną awarii Hondy Accord 2.0i KAT? Zachęcamy do podejmowania prób wskazania prawidłowej diagnozy w komentarzach pod artykułem.
Najlepszą odpowiedź nagrodzimy kombinezonem warsztatowym, ufundowanym przez firmę Texa*
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego rozwiązania za pomocą urządzeń firmy Texa.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 27 września 2013, 19:47 0 0
Troszkę za mało informacji jednak spróbuję coś napisać ...... zaczął bym najpierw od regulacji luzów zaworowych być może one powodują brak wolnych obrotów , jednak mogą być już powypalane zawory w głowicy a to już większa awaria .
Innym powodem może być zasysanie "fałszywego" powietrza , np. na listwie wtryskowej.
Jeszcze inna przyczyna to utrata adaptacji podczas odłączenia akumulatora .
Odpowiedz
Anonim, 27 września 2013, 22:33 0 0
-poprawność działania układu zapłonowego
-poprawność działania sondy lambda
-ciśnienie sprężania
Odpowiedz
Anonim, 27 września 2013, 22:34 0 0
-poprawność działania układu zapłonowego
-poprawność działania sondy lambda
-ciśnienie sprężania
Odpowiedz
Anonim, 3 października 2013, 9:40 0 0
"fałszywe" powietrze w kolektorze ssącym. Możliwe, że zsunął się lub sparciał któryś z gumowych wężyków tam dochodzących ew uszkodzona uszczelka między kolektorem ssącym a blokiem silnika lub między przepustnicą a kolektorem. Zabrudzony lub uszkodzony silniczek krokowy.
Odpowiedz
Anonim, 3 października 2013, 10:25 0 0
Witam
W samochodach honda accord wszystkie modele benzynowe łącznie z modelem zawartym w artykule mają okresową regulację luzów zaworowych. Większość nieautoryzowanych stacji nie wykonuje tej czynności. W modelu opisanym powyżej taka regulacja powinna być wykonywana co 40 tyś km. Przy instalacji gazowej powinno się taką regulacje wykonywać co najmniej co 20 tyś km. W przypadku zasilania gazem temperatura spalania tego paliwa jest wyższa co powoduje podpalanie gniazd zaworowych następstwem czego jest zacieśnianie luzów zaworowych. a efektem końcowym pracy silnika na takich luzach są wszystkie opisane w artykule przypadłości. regulacja luzów w 100% powinna wyeliminować wszystkie usterki
Odpowiedz
Anonim, 3 października 2013, 10:35 0 0
no to po problemie,zaworki zluzować i heja
Odpowiedz
Anonim, 6 października 2013, 10:45 0 0
witam.
zatkana odma silnika
Odpowiedz
Anonim, 7 października 2013, 7:25 0 0
Co do luzów zaworowych, to nie obstawiam. Honda ma missfire monitoring i siłą rzeczy przy nieodpowiednich luzach zaworowych musi pokazać jakieś kody P030x.
Stawiam na brudny przepływomierz lub przepustnicę, niedrożny układ wydechowy.
Odpowiedz