Naprawiamy z Texą – Nissan Micra

16 października 2013, 9:53

Tym razem zajmujemy się samochodem osobowym japońskiego koncernu Nissan, model Micra z jednolitrowym silnikiem benzynowym (K12E). Samochody o przebiegu około 60-70 tysięcy kilometrów, kupowane z drugiej ręki, niejednokrotnie uskarżają się na dziwny problem z pracą silnika. Zapala się kontrolka, silnik dziwnie pracuje, czasami nawet gaśnie.

Problem z pracą silnika Nissana Micry 1.0 16V

Każdy samochód wymaga indywidualnego podejścia. Generalizowanie może zaprowadzić nas w „ślepy zaułek” i narazić mechanika na stratę czasu. Stwierdzenie to dotyczy usterek, które bywają wspólne dla danej marki i modelu i kwitowane są często stwierdzeniem „ten typ tak ma”. Należy jednak pamiętać, że duże znaczenie ma metodologia napraw i nasza wewnętrzna organizacja pracy.  Zdarza się, że o rzeczach najbardziej oczywistych myślimy na samym końcu, a zupełnie niepotrzebnie.

Pierwszą, typową reakcją mechanika na brak możliwości uruchomienia silnika, jest często wykonanie jego diagnostyki. Nasz przezorny mechanik wiedział jednak, że powinno się po pierwsze, sprawdzić bezpieczniki. Wydaje się to niejednokrotnie zbędne, ale system elektroniczny nie może działać bez właściwego zasilania. Po drugie, należy sprawdzić zasilanie oraz masę na konkretny komponent (sterownik, siłownik). Po trzecie, jeśli problem dotyczy zasilania, należy sprawdzić ciągłość przewodów, oraz przeprowadzić kolejne testy. Okazało się, że w tym przypadku problem nie był związany z zasilaniem. Mechanik zabrał się więc za podłączenie testera diagnostycznego.

Sprzęt diagnostyczny Navigator TXC produkcji Texa wskazał następujący błąd: Sygnał fazy wałka rozrządu (zdjęcie).

Większość mechaników od razu zamówiłaby czujnik położenia wałka rozrządu, bo przecież tak wskazuje komputer diagnostyczny. Pamiętać jednak należy, że informacja, jaką odczytujemy pochodzi bezpośrednio ze sterownika. To właśnie sterownik analizuje wszystkie sygnały z urządzeń pomiarowych i kontrolnych, na tej przecież podstawie określa warunki pracy silnika i reguluje jego pracę. Oprogramowanie sterownika oczekuje określonych parametrów na konkretnych czujnikach, jeśli nie są one zgodne z „oczekiwaniami” oprogramowania, komputer będzie się starał wprowadzić poprawki, zarządzając w odpowiedni sposób elementami wykonawczymi. Niekiedy jednak regulacja ta wykracza poza dopuszczalny zakres i pojawia się błąd. Pojawienie się owego błędu, nie zawsze musi oznaczać obecność konkretnego uszkodzenia elektrycznego. Odpowiedzialna za to może być sama elektronika.

Kod błędu, o którym piszemy dziś, to P0340. Wymiana czujnika i kontrola ustawienia rozrządu nie przyniesie jednak mechanikowi oczekiwanego rozwiązania problemu. Co może więc powodować awarię Nissana Micry?
Zachęcamy do podejmowania prób wskazania prawidłowej diagnozy w komentarzach pod artykułem.

Najlepszą odpowiedź nagrodzimy upominkami, ufundowanymi przez firmę Texa*

*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego rozwiązania za pomocą urządzeń firmy Texa.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Honda Accord
Naprawiamy z Texą – Honda Accord

Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować… Honda gaśnie na wolnych obrotach Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy […]

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Nissan Micra – rozwiązanie

Jednolitrowy silnik Nissana Micra pracuje nierówno, a czasem nawet gaśnie. Co mogło mu zaszkodzić? Przedstawiamy przyczynę usterki i metodę jej odnalezienia. Podajemy także dane osoby, która otrzyma upominek za wskazanie poprawnej diagnozy. Rozwiązanie problemu – porada Texa W pierwszej części artykułu wyjaśniliśmy, że badanie auta testerem diagnostycznym pokazało kod błędu P0340. Ustaliliśmy też, że wymiana […]

Naprawiamy z Texą – Peugeot 206
Naprawiamy z Texą – Peugeot 206

Peugeot 206 z silnikiem 1.4 (Kat KFW) miał usterkę układu klimatyzacji. Podczas jazdy klimatyzacja działała prawidłowo, natomiast po zatrzymaniu się np. na światłach, przestawała funkcjonować, a z nadmuchów płynęło ciepłe powietrze. Klimatyzacja Peugeot grzeje na postoju Ponad 90 proc. obecnie produkowanych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w klimatyzację, która zapewnia o wiele większy komfort podróży, zwłaszcza […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 16 października 2013, 10:37 0 0

naciągnięty rozrząd

Odpowiedz

Anonim, 16 października 2013, 10:40 0 0

Błąd ten dotyczy braku synchronizacji rozrządu do czujników wału korbowego i wałka rozrządu .
Awaria dotyczy zużycia łańcucha rozrządu i jego elementów . Może być też uszkodzony napinacz hydrauliczny . Jednak należy wymienić kompletny rozrząd .

Odpowiedz

Anonim, 16 października 2013, 15:29 0 0

Przyczyna moze byc przestawiony rozrzad.

Odpowiedz

Anonim, 16 października 2013, 21:12 0 0

przy błędzie P0340 należy sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu , zasilania . kolejnym etapem jest sprawdzenie rozrządu poprzez napinacz i zużycie ( naciągniecie ) łańcucha rozrządu . należy wymienić kompletny rozrząd . nissan tak ma ;)

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 9:21 0 0

Przyczyna jest prozaiczna-oberwana masa na bloku silnika wykonana w ten sposób że w trakcie eksploatacji samochodu musi się urwać.

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 9:31 0 0

Na początek należy sprawdzić oscyloskopem czy podczas kręcenia rozrusznikiem czujnik generuje sygnał.
następnie sprawdzić ciągłość przewodów między czujnikiem a komputerem wtrysku
Na sam koniec zostaje sprawdzenie rozrządu jego ustawienia oraz stanu jego napięcia

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 23:05 0 0

Sterownik do wymiany.

Odpowiedz

Anonim, 17 października 2013, 23:08 0 0

Jeszczeraz bo mnie nie zalohowalo. Sterownik do wymiany.

Odpowiedz

Anonim, 20 października 2013, 20:29 0 0

Brak synchronizacji wałków rozrządu z wałem korbowym,wyciągnięty łańcuszek i do wymiany kompletny rozrząd.

Odpowiedz

Anonim, 21 października 2013, 19:40 0 -1

"Wymiana czujnika i kontrola ustawienia rozrządu nie przyniesie jednak mechanikowi oczekiwanego rozwiązania problemu. Co może więc powodować awarię Nissana Micry?" Jeżeli nie rozrząd i czujnik to winny będzie sam sterownik lub przewody idące do niego

Odpowiedz

Anonim, 14 listopada 2013, 20:51 0 0

Luźny łañcuch zmienic kompletny rozrzad

Odpowiedz