Naprawiamy z Texą – Peugeot 206

12 listopada 2013, 10:25

Peugeot 206 z silnikiem 1.4 (Kat KFW) miał usterkę układu klimatyzacji. Podczas jazdy klimatyzacja działała prawidłowo, natomiast po zatrzymaniu się np. na światłach, przestawała funkcjonować, a z nadmuchów płynęło ciepłe powietrze.

Klimatyzacja Peugeot grzeje na postoju

Ponad 90 proc. obecnie produkowanych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w klimatyzację, która zapewnia o wiele większy komfort podróży, zwłaszcza w okresie letnim, oraz podnosi bezpieczeństwo kierowców i pasażerów. Statystyki opracowane dla rynku niemieckiego informują,  że gdy temperatura w kabinie osiąga 27°C ryzyko wypadku w terenie zabudowanym wzrasta o 11%, natomiast przy 32°C aż o 22% z powodu irytacji i opóźnionych reakcji kierowców. Ponadto w pozostałych porach roku funkcje odszraniania i usuwania pary z szyb pojazdu mają zapewnić doskonałą widoczność. Pamiętajmy jednak, że funkcje te, klimatyzacja spełnia jedynie wówczas, gdy działa poprawnie, co zależy od regularnie przeprowadzanych przeglądów i serwisowania. Dotyczy to nie tylko strony hydraulicznej, czyli obiegu czynnika chłodzącego, ale również systemu kanałów dostarczających powietrze do kabiny.

Niestety, czasami  poprawnie wykonane standardowe przeglądy układu klimatyzacji nie są gwarancją jego sprawnego działania. Często zapomina się o tak prozaicznych elementach jak zapewnienie prawidłowych warunków wymiany ciepła, w tym drożności wymienników, swobodnego przepływu powietrza.  A nie jest to jedyna usterka z całej palety problemów związanych z układem klimatyzacji.

Właściciel Peugeot'a 206 uskarżał się na dziwną pracę układu klimatyzacji. Symptomy usterki były następujące: podczas jazdy klimatyzacja działała prawidłowo natomiast po zatrzymaniu się np. na światłach, przestawała działać, a z nadmuchów płynęło ciepłe powietrze. Co mogło być przyczyną tej awarii?

Zachęcamy do podejmowania prób wskazania prawidłowej diagnozy w komentarzach pod artykułem.

Najlepszą odpowiedź nagrodzimy upominkami, ufundowanymi przez firmę Texa*

*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

W kolejnym odcinku podamy źródło problemu oraz sposób jego rozwiązania za pomocą urządzeń firmy Texa.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra
Naprawiamy z Texą – Nissan Micra

Tym razem zajmujemy się samochodem osobowym japońskiego koncernu Nissan, model Micra z jednolitrowym silnikiem benzynowym (K12E). Samochody o przebiegu około 60-70 tysięcy kilometrów, kupowane z drugiej ręki, niejednokrotnie uskarżają się na dziwny problem z pracą silnika. Zapala się kontrolka, silnik dziwnie pracuje, czasami nawet gaśnie. Problem z pracą silnika Nissana Micry 1.0 16V Każdy samochód […]

Naprawiamy z Texą – Honda Accord
Naprawiamy z Texą – Honda Accord

Honda Accord 2.0i KAT wyposażona w instalację gazową miała problem z wolnymi obrotami silnika. Usterka była szczególnie widoczna, kiedy temperatura silnika nieco się podnosiła. Wówczas jednostka gasła na wolnych obrotach i mówiąc kolokwialnie, w ogóle “nie miała ochoty” pracować… Honda gaśnie na wolnych obrotach Usterka występowała niezależnie od tego czy silnik pracował na gazie czy […]

Naprawiamy z Texą – Peugeot 206 – rozwiązanie
Naprawiamy z Texą – Peugeot 206 – rozwiązanie

Klimatyzacja Peugeot’a 206 działała poprawnie tylko podczas jazdy. Na każdym postoju z nadmuchów płynęło gorące powietrze. Prezentujemy przyczynę usterki oraz czynności, które trzeba wykonać, by ją odnaleźć. Rozwiązanie problemu – porada Texa Zanim gorączkowo przystąpimy do demontażu elementów popsutego Peugeot 206, najlepiej wykonać następujące czynności: sprawdzić stan wszystkich bezpieczników przeprowadzić autodiagnostykę, by wykluczyć obecność usterek […]

Czym jest i jak działa Sensotronic Brake Control (SBC)?
Czym jest i jak działa Sensotronic Brake Control (SBC)?

System SBC spełnia funkcje ABS i z tego powodu używa tych samych komponentów do sterowania hamowaniem. Jest jednak o wiele bardziej zaawansowaną konstrukcją. Urządzenie sterujące SBC jest bezpośrednio zainstalowane na urządzeniu elektryczno-hydraulicznym. System SBC można przedstawić za pomocą poniższego schematu logicznego: BAS: system wspomagania hamowania (Brake Assistant System): system znany również, jako BDC – sterowanie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 listopada 2013, 14:59 1 0

Usterka jest banalna ... Trzeba wymienić filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) ,który zapewne jest bardzo brudny i ma nieprawidłowy przepływ powietrza .

Odpowiedz

Anonim, 12 listopada 2013, 19:46 0 0

nieprawidłowe działanie chłodzenia skraplacza

Odpowiedz

Anonim, 12 listopada 2013, 19:52 0 0

Niesprawny wentylator skraplacza

Odpowiedz

Anonim, 12 listopada 2013, 19:54 0 0

niesprawny wentylator nie schładzał skraplacza.Podczas jazdy klima działała,na postoju już nie dawała rady

Odpowiedz

Anonim, 12 listopada 2013, 20:26 0 0

Do wymiany chłodnica( skraplacz) klimatyzacji!
Uszkodzeniu uległy radiatory między kanałami!

Odpowiedz

Anonim, 12 listopada 2013, 21:02 0 0

Uszkodzony wentylator skraplacza, albo zbyt mała ilość czynnika w układzie

Odpowiedz

Anonim, 13 listopada 2013, 17:21 0 0

przyczyną może byc zbyt duża ilośc brudu zgromadzona między skraplaczem a chłodnicą uniemozliwiająca odprowadzenie ciepła od skraplacza podczas postoju, a co za tym idzie nie sprawna praca klimatyzacji

Odpowiedz

Anonim, 14 listopada 2013, 11:03 0 0

Uszkodzony wentylator skraplacza .W czasie jazdy występuje samoczynny przepływ powietrza i wtedy działa skraplanie czynnika .

Odpowiedz

Anonim, 14 listopada 2013, 11:42 0 0

Uszkodzony przekaźnik 1 biegu wentylatora chłodnic.

Odpowiedz

Anonim, 14 listopada 2013, 20:20 0 0

Prawidłowa praca układu klimatyzacji zależy od wielu czynników. W tym przypadku najbardziej prawdopodobną przyczyną złej pracy układu jest niezałączający się wentylator skraplacza klimatyzacji. Podczas jazdy pęd powietrza jest w stanie doprowadzić czynnik chłodniczy do schłodzenia a co za tym idzie do przemiany stanu gazowego w ciekły. Podczas postoju pojazdu np. na światłach nie ma możliwości schładzanie czynnika przy nie działającym wentylatorze.

Pozdrawiam Wszystkich Serdecznie!!!

Odpowiedz

Anonim, 14 listopada 2013, 23:23 0 0

Wydaje mi się że prace wentylatorow i filtry sprawdzono odrazu i je wykluczono bo to przecież podstawowa obsługa. Nie zajmuje się klimatyzacją na codzień ale miałem kiedyś podobny przypadek w golfie przetarte podcieniami adopcji mieszkow sterujacych klapkami przepływu powietrza, kiedy silnik pracował na obrotach podcisnienia mimo nieszczelnosci trzymały klapy, na biegu jałowym klapy puszczały i zamiast studzić grzało.

Odpowiedz

Anonim, 15 listopada 2013, 18:43 0 0

niesprawny wentylator chłodnicy klimatyzacji (skraplacza)

Odpowiedz

Anonim, 15 listopada 2013, 22:41 0 0

podczas jazdy chłodnica była chłodzona przez powietrze a na postoju nie w wyniku czego rosło ciśnienie i wyłącznik ciśnnienowy rozłączał klimę a powodem tego jest niesprawny wentyltor chłdnicy klimatyzacji lub układ sterujący wentylatorem. Prosze mi dać rozwiązanie na email: onarrr@wp.pl

Odpowiedz

Anonim, 16 listopada 2013, 18:27 0 0

niesprawny wentylator chłodnicy klimatyzacji (skraplacza)

Odpowiedz

Anonim, 17 listopada 2013, 10:31 0 0

wentylator miał nieprawidłowe obroty

Odpowiedz

Anonim, 18 listopada 2013, 21:08 0 0

nieprawidłowo napięty pasek napędu sprężarki lub uszkodzone sprzęgło .

Odpowiedz