Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:54 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 11:53 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 08:00 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Peugeot

Stellantis wzywa do serwisów 760 tys. aut z silnikiem HDi. Co z autami jeżdżącymi w Polsce?

Ogromna akcja serwisowa grupy Stellantis dotyczy samochodów z silnikiem 1.5 HDi. Miały one wadę konstrukcyjną w układzie rozrządu, która może zostać nieodpłatnie wyeliminowana w serwisach. Problem w tym, że akcja obejmuje na razie rynek francuski. Czy można spodziewać się jej także w Polsce?

Nowy olej od Castrola przeznaczony do samochodów Citroen, Peugeot Opel

Na rynek trafił nowy olej silnikowy dedykowany do samochodów wyposażonych w silniki 1.2 PureTech oraz 1.5 BlueHDi. Nowy środek smarny jest zgodny ze specyfikacjami branżowymi ACEA C5/C6 i API SP.

Koniec PureTecha: Peugeot odcina się od tej nazwy

1 września 2024 Peugeot, Citroen i DS zrezygnowały z używania nazwy PureTech dla swoich silników benzynowych i układów hybrydowych. Czy to odpowiedź na problemy, które silnik miewał w trakcie swojego istnienia?

Jakie samochody mechanicy naprawiają najchętniej? Czy często odmawiają naprawy?

Każdy z producentów samochodów wprowadza w swoich pojazdach autorskie rozwiązania, które wyróżniają daną markę lub ich grupę na rynku. Oczywistym jest więc, że wśród oferowanych przez producentów rozwiązań są takie, które naprawia się z łatwością, ale pojawiają się też inne, których nikt nie chce naprawiać. Jak dużo jest marek, których mechanicy wolą nie naprawiać? Jaką […]

Czy przeróbka busa na kampera wymaga modyfikacji zawieszenia? – wywiad z Tomaszem Siemkiem z Bilstein

Podczas pandemii koronawirusa rynek kamperów doświadczył silnego rozkwitu, jako że była to jedna z niewielu dostępnych form podróżowania. Wiele firm wyspecjalizowało się w budowie kamperów na bazie popularnych dostawczaków. Czy pojazdy te poza wyposażeniem kempingowym wymagają modyfikacji zawieszenia?

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]

Samochody, których marek są najprostsze w naprawach? Ankieta.

Mechanicy, pracujący w warsztatach niezależnych przeważnie muszą radzić sobie z naprawami aut niemal wszystkich marek. Bez wątpienia większość z nich ma jednak swoje preferencje i reaguje w taki czy inny sposób na stojące na podjeździe auta marki X czy Y. Które auta sprawiają najmniej problemów pod względem dostępu do podzespołów, jakości śrub, mocowań itp.? Pytamy […]

Uważaj na zawory EGR w silnikach 2.2 TDCI/HDI (Ford Transit, Citroen Jumper, Peugeot Boxer)

Wiele warsztatów sygnalizowało problemy przy wymianie zaworu EGR w silniku 2.2 TDCI/HDI Forda Transita, Citroëna Jumpera i Peugeota Boxera z roczników 2006-2014. Problemy często można przypisać zastosowaniu niewłaściwego zaworu EGR, skorodowanym połączeniom wtykowym lub brakowi aktualizacji sterowania silnika.

Wielka strata organizacji ACEA – opuści ją duży koncern

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) reprezentuje interesy większości marek samochodowych, obecnych na Starym Kontynencie. Wkrótce może się to jednak zmienić. Deklarację opuszczenia organizacji złożył zrzeszający kilku silnych producentów koncern Stellantis.