Naprawiamy z Texą – Nissan Micra – rozwiązanie

23 października 2013, 10:42

Jednolitrowy silnik Nissana Micra pracuje nierówno, a czasem nawet gaśnie. Co mogło mu zaszkodzić? Przedstawiamy przyczynę usterki i metodę jej odnalezienia. Podajemy także dane osoby, która otrzyma upominek za wskazanie poprawnej diagnozy.

Rozwiązanie problemu – porada Texa

W pierwszej części artykułu wyjaśniliśmy, że badanie auta testerem diagnostycznym pokazało kod błędu P0340. Ustaliliśmy też, że wymiana czujnika i kontrola ustawienia rozrządu nie przyniesie w tym przypadku oczekiwanego rozwiązania problemu. W tym momencie przychodzi nam z pomocą oprogramowanie IDC4 Plus produkcji Texa, które jest w stanie zasugerować inne przyczyny i rozwiązanie problemu:

Kliknąć należy w ikonę ze znakiem pytajnika w ten sposób można uzyskać dostęp do wyszukiwarki sieciowej Google podłączonej do bazy danych Texa (opcja dostępna tylko dla użytkowników Texa z aktywnym Pakietem Tex@info).

Istnieje możliwość wyszukiwania konkretnego samochodu, systemu lub też wyszukanie swobodne bez konieczności określenia pojazdu. Klikamy wyszukiwanie.

Otrzymujemy następujące wyniki; wybieramy te z nich, które najbardziej przypominają nam napotkaną sytuację i klikamy konkretny wiersz.

Jak widać na załączonych zdjęciach, przeglądarka podpowiada, że problemem może być łańcuch rozrządu, co przy tym przebiegu samochodu może dziwić, ale okazuje się rzeczywistą przyczyną usterki. Decydujemy się na demontaż rozrządu. Wykazuje on, że łańcuch rozrządu, w porównaniu do nowego, „naciągnął” się o około 2/3 długości pojedynczego ogniwa. W związku z tym wymiana była bezwzględnie konieczna, co więcej zaleca się wymianę kompletnego rozrządu wraz ze ślizgami.

Aby przeprowadzić taką naprawę konieczna jest dokumentacja techniczna, która zawierać będzie informacje dotyczące narzędzi, jakie będą użyte do demontażu, jaki i ponownego montażu, wraz z informacjami zawierającymi momenty dokręcania śrub. Również teraz wystarczy sięgnąć do bazy danych, jaką zawiera oprogramowanie IDC4 Car Plus produkcji Texa. Zaglądamy do informacji technicznych, wybieramy „Pasek rozrządu” i otrzymujemy pełną informację na ten temat.

Dziękujemy za przesyłanie propozycji rozwiązania problemu. Upominkiem od firmy Texa nagrodzony zostanie użytkownik o loginie: mariusz362

Przypominamy, że pod uwagę brane są tylko odpowiedzi zalogowanych użytkowników (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Po raz kolejny okazało się, że samo podłączenie komputera nie naprawia samochodu. Komputer traktujemy, jako narzędzie, które pomoże nam skrócić do minimum czas poszukiwania usterki. Pamiętać jednak też trzeba, że komputer nie myśli i to na mechaniku spoczywa największa odpowiedzialność za postawienie trafnej diagnozy. Oczywiście wymaga to niejednokrotnie doświadczenia, nieszablonowego myślenia oraz możliwości zerknięcia do publikacji, które mogą podsunąć inny pomysł, czy też naprowadzić na przyczynę usterki. Trafna diagnoza przekłada się na relatywnie krótki czas naprawy i minimalizację kosztów oraz zadowolenie klienta.

Dowiedz się więcej

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra
Naprawiamy z Texą – Nissan Micra

Tym razem zajmujemy się samochodem osobowym japońskiego koncernu Nissan, model Micra z jednolitrowym silnikiem benzynowym (K12E). Samochody o przebiegu około 60-70 tysięcy kilometrów, kupowane z drugiej ręki, niejednokrotnie uskarżają się na dziwny problem z pracą silnika. Zapala się kontrolka, silnik dziwnie pracuje, czasami nawet gaśnie. Problem z pracą silnika Nissana Micry 1.0 16V Każdy samochód […]

Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI
Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI

Typowy Mirek – Handlarz Przedsiębiorca sprowadził dla swojego klienta auto, w którym ewidentnie nie domaga hamulec. Niestety znany właściciel komisu nie jest w stanie zidentyfikować źródła problemu. W Passacie 1.9 TDI świeci się kontrolka elektrycznego hamulca parkingowego (ręcznego). Hamulec nie działa. Co może być przyczyną tej usterki i jak ją naprawić? Problem z hamulcem postojowym […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 24 października 2013, 20:11 0 0

Kolejny Koń Trojański (rozrządowy)Specjalitete rodem z Japonii.

Odpowiedz

Anonim, 25 października 2013, 10:04 0 0

nagrode powinni dostac wszyscy którzy typowali łancuch rozrządu a nie wybiórczo jeden użytkownik

Odpowiedz

aga, 11 marca 2016, 13:09 0 0

Mam ten sam problem, ale moje auto rok temu miało wymieniony kompletny rozrząd!!! I rano kiedy jade do pracy po kilku minutach spadają obroty i silnik gaśnie. Po chwili daje sie uruchomić, ale zdarza się, że ponownie gaśnie. I co to teraz może być? Zły łańcuch? Czujniki?

Odpowiedz