Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Texa

Konkurs TEXA

Zapraszamy do udziału w naszym nowym konkursie. Autorem pytań oraz fundatorem nagród jest firma TEXA. Aby wziąć udział w zabawie należy odpowiedzieć na pięć pytań. 1. Który z interfejsów diagnostycznych obsługuje środowisko Agri (pojazdy rolnicze)? 2. Czy oprogramowanie diagnostyczne Texa daje możliwość diagnostyki silników zasilanych gazem np. instalacji Landirenzo? 3. Czy call center TEXA jest […]

Naprawiamy z Texą – Peugeot 206 – rozwiązanie

Klimatyzacja Peugeot’a 206 działała poprawnie tylko podczas jazdy. Na każdym postoju z nadmuchów płynęło gorące powietrze. Prezentujemy przyczynę usterki oraz czynności, które trzeba wykonać, by ją odnaleźć. Rozwiązanie problemu – porada Texa Zanim gorączkowo przystąpimy do demontażu elementów popsutego Peugeot 206, najlepiej wykonać następujące czynności: sprawdzić stan wszystkich bezpieczników przeprowadzić autodiagnostykę, by wykluczyć obecność usterek […]

Naprawiamy z Texą – Peugeot 206

Peugeot 206 z silnikiem 1.4 (Kat KFW) miał usterkę układu klimatyzacji. Podczas jazdy klimatyzacja działała prawidłowo, natomiast po zatrzymaniu się np. na światłach, przestawała funkcjonować, a z nadmuchów płynęło ciepłe powietrze. Klimatyzacja Peugeot grzeje na postoju Ponad 90 proc. obecnie produkowanych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w klimatyzację, która zapewnia o wiele większy komfort podróży, zwłaszcza […]

MotoInnowacje 2013 – wręczenie dyplomów

Zwycięzców tegorocznej edycji konkursu MotoInnowacje poznaliśmy tuż po zakończeniu 13. Targów Inter Cars. Firmom, których produkty oraz elementy wyposażenia warsztatowego uzyskały najwięcej głosów, wręczyliśmy dyplomy. Nagrody za MotoInnowacje W kategorii Produkt, sukces z ubiegłego roku powtórzyła firma Brembo, której przewaga nad konkurencją była bardzo wysoka. Nagrodzony produkt to: tarcze malowane w technologii UV. Dzięki temu […]

Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI – rozwiązanie

Hamulec parkingowy Volkswagena Passata 1.9 TDI nie działa. Ponieważ bazuje on na systemie EPB, aby zapewnić jego właściwą obsługę, należy posiadać odpowiedni sprzęt diagnostyczny, np. Navigator TXT TEXA. Rozwiązanie problemu – porada Texa Dlaczego użycie sprzętu diagnostycznego jest konieczne? Jeżeli wymiana kloców hamulcowych została przeprowadzona w nieprawidłowy sposób, lub też miała miejsce inna ingerencja w […]

Naprawiamy z Texą – Volkswagen Passat 1.9 TDI

Typowy Mirek – Handlarz Przedsiębiorca sprowadził dla swojego klienta auto, w którym ewidentnie nie domaga hamulec. Niestety znany właściciel komisu nie jest w stanie zidentyfikować źródła problemu. W Passacie 1.9 TDI świeci się kontrolka elektrycznego hamulca parkingowego (ręcznego). Hamulec nie działa. Co może być przyczyną tej usterki i jak ją naprawić? Problem z hamulcem postojowym […]

TEXA nagrodzona za wzornictwo

TEXA Tension Controller, urządzenie do pomiaru prawidłowego napięcia paska rozrządu w motocyklach Ducati, zostało wprowadzone do katalogu ADI Design Index 2013, przemysłowe doskonałości włoskiego designu. Jury ADI, Stowarzyszenia Wzornictwa Przemysłowego, ujęło produkt TEXA w katalogu doskonałości wzornictwa włoskiego. TEXA Tension Controller, urządzenie do pomiaru prawidłowego napięcia paska rozrządu w motocyklach Ducati, zostało zakwalifikowane do konkursu […]

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra – rozwiązanie

Jednolitrowy silnik Nissana Micra pracuje nierówno, a czasem nawet gaśnie. Co mogło mu zaszkodzić? Przedstawiamy przyczynę usterki i metodę jej odnalezienia. Podajemy także dane osoby, która otrzyma upominek za wskazanie poprawnej diagnozy. Rozwiązanie problemu – porada Texa W pierwszej części artykułu wyjaśniliśmy, że badanie auta testerem diagnostycznym pokazało kod błędu P0340. Ustaliliśmy też, że wymiana […]

Stacja obsługi klimatyzacji Texa rekomendowana przez BMW

Texa została oficjalnym dostawcą Grupy BMW. Niemiecki producent samochodów rekomenduje swojej sieci warsztatów autoryzowanych stację obsługi klimatyzacji Konfort 770S. Texa oficjalnym dostawcą Grupy BMW Stacja obsługi klimatyzacji Konfort 770S została opracowana zgodnie z wymogami niemieckich producentów pojazdów i przeznaczona do obsługi niedawno wprowadzonego  czynnika R1234yf. Osiągnęła najwyższe uznanie techników BMW dzięki wydajności, jakości i oferowanej […]

Naprawiamy z Texą – Nissan Micra

Tym razem zajmujemy się samochodem osobowym japońskiego koncernu Nissan, model Micra z jednolitrowym silnikiem benzynowym (K12E). Samochody o przebiegu około 60-70 tysięcy kilometrów, kupowane z drugiej ręki, niejednokrotnie uskarżają się na dziwny problem z pracą silnika. Zapala się kontrolka, silnik dziwnie pracuje, czasami nawet gaśnie. Problem z pracą silnika Nissana Micry 1.0 16V Każdy samochód […]

Włoska firma TEXA jest doskonale znana na rynku diagnostyki pojazdowej, mimo swojej stosunkowo krótkiej historii, która zaczęła się w 1992 r. Firma jest jednym ze światowych liderów w zakresie projektowania i produkcji wielomarkowych urządzeń diagnostycznych, stacji obsługi układów klimatyzacji samochodowej, analizatorów spalin czy urządzeń do diagnostyki na odległość. Jej najbardziej znane na rynku polskim produkty to testery TEXA Navigator (w tym TXTS, Truck, Bike i inne) oraz maszyny do obsługi klimatyzacji. TEXA Poland, czyli polski oddział firmy istnieje od 2008 r., odpowiadając za dystrybucję produktów TEXA, obsługę i wsparcie klientów, prowadzenie infolinii technicznej oraz prowadzenie programu szkoleniowego TEXAEDU. Więcej informacji na temat firmy TEXA i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.