Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Febi

Bieg po Wiedzę – wyniki

Dziękujemy wszystkim gościom Targów Inter Cars, którzy wzięli udział w naszym konkursie “Bieg po Wiedzę”. Spośród wszystkich prawidłowo wypełnionych kart z odpowiedziami, wylosowaliśmy kilka, których autorzy otrzymają nagrody główne. Aby wziąć udział w "Biegu po Wiedzę" należało odebrać jeden z przygotowanych zestawów pytań od naszych hostess i wypełnić go. W razie potrzeby można było skorzystać […]

Proste w montażu zestawy wahaczy do BMW

Tuleje metalowo-gumowe montowane na wahaczach poprzecznych nie mogą być ponownie użyte, ponieważ podczas ich demontażu ulega uszkodzeniu wewnętrzna tuleja łożyska. Firma febi ma w swojej ofercie zestawy wahaczy poprzecznych ze wstępnie zamontowanymi tulejami. Opisywane zestawy wahaczy poprzecznych są przeznaczone do BMW E 46: 316 i – 330 d (z wyjątkiem 4×4) 02.98 – 02.07 BMW […]

Sprawdzenie poziomu oleju w automatycznej, 5-stopniowej skrzyni biegów Mercedes-Benz

Po wymianie oleju lub w przypadku podejrzenia nieszczelności i wycieków należy dokonać pomiaru poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Niestety, producent nie przewidział w wyposażeniu fabrycznym miarki (bagnetu) poziomu oleju w skrzyni biegów. Firma febi bilstein oferuje jako rozwiązanie tego problemu specjalną miarkę poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Zakończenie rurki wlewu oleju znajduje się […]

Uszczelniacz mechaniczny pompy wody – mały element o dużym znaczeniu

Producenci samochodów stale dążą do ograniczenia emisji CO2. Dlatego też ostatnio powszechnym trendem jest zjawisko downsizingu silników. Zasada jest bardzo prosta: więcej mocy z mniejszej pojemności. Silniki są mniejsze, lżejsze i bardziej oszczędne z zachowaniem odpowiedniej wydajności. Przykładowo, lepsza wydajność może zostać uzyskana przy pomocy zmodyfikowanych turbosprężarek. Ciśnienie przed zapłonem mieszanki jest wtedy wyższe, a […]

Przedwczesne zużycie łożyska pompy wody w Audi A6, 100 i VW LT, T4

W pompach wody oznaczonych numerem OE 074 121 005 N dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska pompy wody oraz uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu. Rozwiązaniem była modyfikacja pompy wody. Przyczyna: W silnikach 5-cylindrowych pompa wody napędzana jest paskiem zębatym. Koła pasowe wyposażone w 18 zębów są zbyt małe i wskutek zbyt wysokich obciążeń […]

Konkurs Mechanik Roku 2015 rozstrzygnięty

W Ustce odbyły się półfinał i finał tegorocznej, trzynastej już edycji konkursu Mechanik Roku. Okazała się ona szczęśliwa dla Jacka Bagińskiego z Warsztatu AUTOMAX JACEK BAGIŃSKI w Kołobrzegu. Zwycięzca otrzymał tytuł Mechanika Roku 2015, samochód Volkswagen Golf A7 oraz sprzęt warsztatowy. Łączna wartość tych nagród to niemal 130 000 zł. Do półfinału przystąpiło 58 uczestników, […]

Specjalny smar montażowy febi

Specjalny smar febi 31942 to usztywniony kompleks litowy, przeznaczony do montażu tulei wahacza z tworzyw sztucznych, stworzony na bazie poliglikolowych olejów bazowych. febi 31942 jest szczególnie odporny na ciśnienie, chroni przed uszkodzeniem tulei podczas montażu i wyróżnia się szczególnie dobrą tolerancją elastomeru. Dzięki temu specjalny smar litowy febi nadaje się do montażu tulei z tworzyw […]

Nowe części febi do Volkswagena Transportera

Znajdujący się przy dyferencjale wałek pośredni jest powszechnie znanym słabym punktem w samochodzie Volkswagen Transporter T5. Zadaniem wałka pośredniego jest przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy dyferencjałem a półosiami napędowymi, które napędzają koła. Wysoki moment obrotowy napędu może doprowadzić do ścięcia zewnętrznego wieloklina wałka pośredniego, a tym samym przerywane jest przekazanie siły na koła. Wskutek tego samochód […]

II Kongres Ekspertów Samochodowych już za nami

Rozstrzygnięcie konkursu „Ekspert Samochodowy Roku” to jeden z głównych punktów II Kongresu Ekspertów Samochodowych, który odbył się w miniony weekend w Radomiu. Kongres przyniósł także wnioski na temat konieczności poprawy sytuacji w zakresie ochrony polskiego rynku motoryzacyjnego. Ekspert Samochodowy Roku Uczestnicy konkursu „Ekspert Samochodowy Roku" zmagali się w ośmiu obszarach tematycznych. Celem było wyłonienie najlepszego […]

Nowy ściągacz do Renault w ofercie Mark-Moto

Ofertę Mark-Moto zasilił ściągacz tulei tylnej belki do samochodów marki Renault. Produkt o numerze war379 jest przeznaczony do pojazdów Renault Megane II, Scenic II, Grand Scenic II (OE tulei 7701479190). Zastosowanie w tulejkach: 31396 FEBI BILSTEIN 562804 HUTCHINSON 7701479190 RENAULT 77 01 479 190 Renault 2604006 SASIC 805307 SIDEM 412006 SPIDAN 60 93 1396 SWAG

febi Bilstein to obecnie jedna z marek części motoryzacyjnych, należących do grupy Bilsteingroup. Niemieckie przedsiębiorstwo jest jednym z najstarszych na rynku producentów części zamiennych do samochodów – korzenie marki sięgają roku 1844. febi jest firmą rodzinną, zarządzaną przez kolejne pokolenia rodu Bilsteinów. Obecnie posiada w swojej ofercie części z kilkunastu różnych grup produktowych, we wszystkich swoich magazynach posiadając ponad 100 mln produktów. Części febi są dostępne w ponad 170 krajach świata. febi część swojego asortymentu produkuje samodzielnie, natomiast część sprowadza od zaufanych dostawców, przeprowadzając zaawansowaną kontrolę jakości, by utrzymać dobre opinie klientów. Więcej informacji na temat produktów febi można znaleźć w artykułach w tej kategorii.