Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Organizacje branżowe

Nowy olej 0W-20 od Ravenol

Nowa propozycja firmy Ravenol to syntetyczny olej silnikowy 0W-20 na bazie PAO w technologii USVO i CleanSynto. Zalecany do silników aut osobowych, benzynowych i wysokoprężnych, turbodoładowanych lub nie, z układami bezpośredniego wtrysku lub bez nich.

Gorąca atmosfera wokół czynnika chłodniczego

Obecne regulacje rynku wspólnotowego dotyczące zmiany czynnika chłodniczego stosowanego w klimatyzacjach samochodowych zmierzają do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zawierających fluor.

Nowości w ofercie Högert Technik

Högert Technik wprowadza do oferty nowości – otwornice diamentowe, wiertła SDS+ do betonu oraz latarki robocze LED.

Instytut MotoData dołączył do SDCM

Firma Moto Data Sp. z o.o. specjalizująca się w badaniach rynku motoryzacyjnego w Polsce i innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej dołączyła do Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

10. Konferencja CLEPA poświęcona aftermarketowi

W jubileuszowym 60. roku istnienia CLEPA, organizacja przygotowuje również 10. Konferencję poświęconą aftermarketowi. Odbędzie się ona w dniach 27-28 marca w brukselskim hotelu Steigenberger Wiltcher. 

60 lat organizacji CLEPA. Wywiad z Pilar Perez.

CLEPA, czyli Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części. Działalność organizacji opiera się na integracji środowiska motoryzacyjnego i dbaniu o jego wspólne cele, które w dobie rozwoju nowych technologii często okazują się bardzo problematyczne. O historii i nowych wyzwaniach rozmawiamy z Pilar Perez, Director Communications & Operations w CLEPA.

Regulacje prawne dotyczące materiałów konstrukcyjnych – event CLEPA

Przemysł motoryzacyjny wykorzystuje dużą ilość materiałów do budowy pojazdów, w tym żelazo, aluminium, stal, szkło, gumę czy miedź. Przyszłości tej ważnej części rynku zostanie poświęcone wydarzenie zainicjowane przez organizację CLEPA pod hasłem “Materials Regulations Event”.

Do miliona elektryków brakuje nam 997 tysięcy

W ostatnim czasie, nie sposób żyjąc w Polsce choć raz nie usłyszeć o elektromobilności, pojazdach elektrycznych (ich milionie), transporcie niskoemisyjnym etc. Mija rok od wejścia w życie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Co się zmieniło na polskich drogach?

Pozycja Polski na motoryzacyjnej mapie Europy

W najbliższej perspektywie największe wyzwania, jakie stoją przed przemysłem i rynkiem motoryzacyjnym, to bez wątpienia Brexit, szybko rozwijające się dalekowschodnie internetowe platformy handlowe, światowe wojny cenowe i regulacje dotyczące redukcji CO2 – wynika z raportu SDCM na rok 2019.

Branża motoryzacyjna: twardy Brexit to dwa razy większe koszty homologacji

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych alarmuje, że jeżeli Wielka Brytania wyjdzie z Unii Europejskiej 29 marca bez żadnego porozumienia, bardzo mocno ucierpi na tym cała branża w Polsce. Wielka Brytania jest trzecim rynkiem eksportowym części motoryzacyjnych z Polski.

Kategoria skupia aktualności dotyczące nadchodzących zmian prawnych pochodzące od związków, stowarzyszeń i organizacji, które zabiegają o właściwe regulacje rynku motoryzacji (np. FIGIEFA – Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych). 

Do najbardziej znanych motoryzacyjnych organizacji branżowych zaliczamy: CLEPA, EGEA, FIGIEFA, PISKP, PZPM, PZPO, SDCM czy PSPA. Pochodzące od nich informacje pozwolą Ci przygotować się na najbliższą przyszłość oraz będą przydatnymi  wskazówkami podczas codziennej pracy w warsztacie samochodowym.