Zamknięta telematyka, split payment, działalność szarej strefy… Te i inne kwestie mogą mieć znaczny wpływ na rozwój branży napraw samochodowych. Które z nich uważasz za ważne i znaczące, a których nie traktujesz jako zagrożenie? Wyraź swoje zdanie w ankiecie przygotowanej z inicjatywy Grupy Roboczej ds. Warsztatowych działającej w ramach SDCM.
Sondaż dedykowany jest właścicielom lub kierownikom warsztatów. Ma za zadanie sprawdzić, w jak dużym stopniu wymienione kwestie stanowią realną przeszkodę dla sektora usług.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
BRUTUS, 18 kwietnia 2019, 21:17 10 -1
SZARA STREFA !!!!!.
Mam legalną działalność diagnostyki, elektromechaniki i mechaniki pojazdowej.
W mojej okolicy jest co najmniej 6 warsztatów które robią to samo nie mając zarejestrowanych działalności.
W obecnie działającym prawem nic nie można zrobić. "TEREN PRYWATNY"
Pozdrawiam szarą strefę. Ma się dobrze i będzie miała coraz lepiej wobec obowiązującego prawa.
Odpowiedz
Skunk Works, 19 kwietnia 2019, 19:37 6 -1
To prawda, firmom legalnym robi się pod górę a szara stefa się śmieje i robi swoje.
Odpowiedz
Jonny, 20 kwietnia 2019, 12:47 1 -1
1.Szara strefa !!!
2. Brak sprawdzania uprawnień (wykształcenia) do prowadzenia firmy usług motoryzacyjnych przy rejestracji działalności motoryzacyjnej
3. Za duże obciążenia państwa na firmy legalne zmuszanie do przechodzenia do szarej strefy
4. Dzika polityka sprzedaży w Hurtowniach Motoryzacyjnych
Odpowiedz
Anonim, 21 kwietnia 2019, 14:03 0 -1
Problem bardzo istotny występuje z sprzedażą części z Internetu po cenach niższych niż rynkowe.
Odpowiedz
Wojek, 25 kwietnia 2019, 14:46 0 0
Wystarczy zobaczyć w jakich sprzedaje IC na [LINK]. Problem nie dotyczy tylko szarej strefy ale takich nieuczciwych wobec nas zagrań. Jak detalista w Niemczech może kupic taniej niż ja, chociaż kupuje w IC 12 lat to ja dziękuję za takie partnerstwo.
Odpowiedz
mechanik, 25 kwietnia 2019, 19:54 0 0
Kolejnym zagrożeniem jest coraz gorsza jakość części.
Nie ma czegoś takiego jak średnia półka. Człowiek chce założyć coś porządnego a niejednokrotnie zdarza się tak że chińczyk wytrzymuje dłużej od super marki montowanej na pierwszy montaż. Wtedy my świecimy oczami przed klientem a już nie wspomnę o pokrywaniu kosztów wymiany reklamowanej części.
Odpowiedz
Anonim, 25 kwietnia 2019, 20:38 1 -7
Dokładnie z jakością części jest coraz gorzej. Klient przyszedł z termostatem SKV kupionym u jednego z dużych dystrybutorów taki wybrał bo to jak mówił niemiecki najwyższa półka, ale po pół roku wrócił bo zaczął ciec. Założyliśmy mu Verneta i na razie nie wraca.
Odpowiedz
Anonim, 29 kwietnia 2019, 17:26 0 0
Albo mi się wydaje, albo pewien komentarz stąd znikł
Odpowiedz
mechanik, 29 kwietnia 2019, 20:30 0 -1
A no znikł SKV Germany ;)
Odpowiedz
adam, 29 kwietnia 2019, 22:29 8 0
bez przesady z jakością SKV nie jest tak źle, egry cewki to poziom delphi czy valeo, na bosch czy beru też sie trafiają reklamacje,
Odpowiedz
adam, 29 kwietnia 2019, 22:36 6 0
do Anonim: Jak byś się zrażał do marki po tym, że miałeś jakąś pojedynczą reklamację to chyba byś musiał sam wszystkie części produkować co jest po prostu nie realne. Nie ma producenta części którego produkty się nie psują. Ty miałeś reklamacje SKV a ja w zeszłym tygodniu Verneta i założyliśmy Meat and Dorie i też nie wraca. Rynek szybko weryfikuje oferte dystrybutorów SKV, NTY bardzo ostro idą do przodu co byłoby niemożliwe gdyby oferowali słabej jakości produkty bo nikt by tego nie brał gdyż jak sam widzisz cała masa ludzi w tym i ty po jednej reklamacji wyrabiasz sobie opinie o marce.
Odpowiedz
czarny olo, 30 kwietnia 2019, 12:13 1 -5
Panowie, a nie zauważyliście, że Anonim pisze, że klient kupił termostat SKV i zapewne mu powiedzieli, że to produkt niemiecki klasy premium, a SKV to normalny chińczyk. Raczej wydaje mi się, że to klient zrazi się do marki SKV bo dał się nabrać, a nie Anonim bo on wynika z tego tylko montował i pewnie dwa razy zarobił za usługę, a klient dwa razy stracił.
Odpowiedz
Janko, 30 kwietnia 2019, 14:31 1 0
a co teraz nie jest z chinczyka?
Odpowiedz
Anonim, 30 kwietnia 2019, 17:46 4 0
Prawda jest taka, że każdy montuje to na co go stać Nieważne czy oryginał, czy zamiennik, zawsze istnieje ryzyko, że coś nie zadziała. Wątpię, żeby ktoś miał się zrazac do całej marki, montujac tylko 1 część.
Odpowiedz
Tomek, 30 kwietnia 2019, 18:21 5 0
dlatego żałosne są wypowiedzi w których ktoś pisze że założył termostat i ma żal d..y że coś się popsuło. Części OE też się psują i jakoś nikt nie lamentuje a SKV się obrywa za 1 termostat.
Odpowiedz
Anonim, 1 maja 2019, 10:46 1 -8
SKV obrywa bo wciska chińczyka takiemu kowalskiemu, że to towar premium i ma pretensję do wszystkich kto uważa inaczej. My czasami korzystamy z części AJS/NTY firma uczciwie mówi, że to chiny i wiadomo czego się spodziewać i nikt nie wciska kitu, że to jakość oryginału i nie wykorzystuje troli piszących: wszystko to chiny/jakość oryginału/oryginał też się psuje itp
Odpowiedz
adam, 1 maja 2019, 11:23 9 0
a co oryginał się nie psuje? Nie porównuj NTY do SKV, jakość SKV jest wg mnie zdecydowanie wyższa. Jeśli na około 300 sprzedanych części SKV mieliśmy jedną reklamację to chyba mogę wypowiadać sie co do ich jakości.
Odpowiedz
Anonim, 2 maja 2019, 12:36 1 -8
Adam przestań SKV NTY to jedno i to samo zwykły chińczyk i nie masz pewności co do jakości, poza sloganem oryginał w cenie złomu. A że oryginał potrafi się zepsuć to co z tego wynika? Naprawialiśmy ostatnio rocznego Mercedesa i co lepiej się przesiąść do chińskiego samochodu bo wszystkie się psują. Kiedyś klient kupił na allegro chiński rozrusznik bo nie chciał aby mu zregenerować jego z gwarancją. Chciał mieć nowy i w dodatku tańszy. Po roku rozleciał się, a dodatkowo był w takim stanie, że nie dało się go zregenerować, nie było w czym osadzić łożysk. Nie zaklinajcie rzeczywistości. Choćby do nazwy dodawali GERMANY/USA czy NASA to i tak pozostanie chińczykiem.
Odpowiedz
adam, 3 maja 2019, 5:45 12 -1
a Huco/Hitachi, Delphi, Valeo, TRW, Mayle to już niezwykły Chińczyk i on już nie pozostaje Chinczykiem? Wszystko zależy czy dostawca znajdzie właściwą fabrykę, przepaść między SKV a NTY jest duza jak napisałem handluje SKV i wiem że to nie wraca.
Odpowiedz
Gość, 3 maja 2019, 16:15 14 0
na tym portalu pojawia się coraz więcej zawistnych komentarzy w kierunku SKV, weźcie sobie na logikę jak pisze "anonim" zamontował termostat SKV który po pół roku niby zaczął przeciekać, po czym zamontował Verneta i już nie wrócił. Zwróćcie uwagę czym sobie zaprząta facet głowę - jak dokładnie pamięta że rok temu był to SKV i że zamontował Verneta. Pewnie od montażu Verneta też minęło minimum pół roku skoro klient nie wrócił (przez pierwsze 6 miesięcy od zamontowania SKV też nie wracał). Skoro tak to rozpamiętuje po roku to wygląda na to że w ostatnim roku jedyną reklamację jaką miał to termostat SKV - stąd ta ogromna gorycz w jego nieposzlakowanej opinii super mechanika. Tak wygląda żałosne działanie konkurencji która chyba nie do końca świadomie robi reklamę SKV bo w każdym artykule ich komentuje.
Odpowiedz
Branza moto od 1998, 3 maja 2019, 10:58 3 0
O co tu chodzi ? To jest post o zagrożenia dla warsztatów nie czy marka X jest lepsza od marki Y. Tyle specjalistów tutaj ? Ciekawe ilu z was odwiedziło fabryke w Chin ?
Odpowiedz
adam, 3 maja 2019, 12:09 15 -1
Słuszna uwaga, jest tu jakaś dziwna nagonka na SKV troli, którzy opłakują 1 reklamację termostatu
Odpowiedz