Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Problemy z dostawami surowców do produkcji części – co mówią producenci?

Czy problem z niedoborem dostaw ważnych surowców do fabryk motoryzacyjnych nadal jest aktualny? Zapytaliśmy o to producentów części – zarówno tych, dostarczających swoje wyroby na pierwszy montaż (OE), jak i na rynek wtórny (aftermarket – IAM).

Branża motoryzacyjna po pierwszym półroczu 2022 – RAPORT

„Motoryzacja w czasach wojny” to tytuł nowego raportu, zawierającego wnioski z badań, przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl. Działania zbrojne za naszą wschodnią granicą są nieustannie kontekstem funkcjonowania gospodarek państw europejskich, w tym branży motoryzacyjnej. Raport uwzględnia aktualną kondycję producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych, a […]

Zaktualizowane MV BER (GVO) już wkrótce?

6 lipca Komisja Europejska opublikowała dokumenty, które będą stanowić nowe ramy prawne dla przepisów MVBER (rozporządzenie 461/2010 w sprawie stosowania art. 101 ust. 3 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych w sektorze pojazdów silnikowych), które mają wejść w życie 1 czerwca 2023 r. i obowiązywać do 31 maja 2028 […]

Weź udział w badaniu rynku i pobierz raport!

Zachęcamy przedstawicieli warsztatów do udziału w naszym cyklicznym badaniu rynku. Wypełnienie krótkiego sondażu zajmuje mniej więcej 2 minuty. Warto zrobić to już teraz! Im szybciej zbierzemy wystarczającą ilość danych, tym wcześniej przygotujemy raport na temat sytuacji na rynku.

Dostęp do danych pojazdu nieco bliżej?

Nowe ramy prawne w obszarze dostępu do danych to szansa na rozwój europejskiego ekosystemu mobilnych usług w motoryzacji. Diabeł tkwi jednak w szczegółach i to szczegóły zadecydują o niezachwianej konkurencyjności w branży motoryzacyjnej  – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Otwarty list do rządów UE w sprawie standardów emisji CO2

Śmierć silników spalinowych w samochodach, głosami Parlamentu Europejskiego została zaplanowana na 2035 r. Czy to ostateczna data? Niekoniecznie, gdyż przed nami decyzja Rady Unii Europejskiej i trialog ws. redukcji CO2 z pojazdów osobowych i dostawczych w Komisji Europejskiej. Organizacje CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych – którego jedynym polskim członkiem jest SDCM) i CECRA (Europejskie […]

Od 2035 roku tylko elektryki – czarne chmury nad przemysłem

Parlament Europejski przyjął propozycję Komisji zmierzającą do wyeliminowania z rynku już w 2035 roku samochodów z silnikami spalinowymi. Jeśli przemysł motoryzacyjny nie otrzyma wsparcia, czeka go prawdziwa zapaść, co zachwieje jednym z filarów polskiej gospodarki i eksportu – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Benjamin Krieger nowym sekretarzem generalnym CLEPA

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części CLEPA mianowało Benjamina Kriegera nowym sekretarzem generalnym organizacji. Obejmie on nową funkcję 1 września 2022 r.

Czy polska motoryzacja przejedzie przez kamienie milowe?

W aneksie do Krajowego Planu Odbudowy zawarte zostały zobowiązania, których wprowadzenie może wywołać na polskim rynku motoryzacyjnym prawdziwe trzęsienie ziemi – ostrzega Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Taksonomia, czyli Zielony Ład w praktyce

Kapitał powinien być inwestowany w przedsięwzięcia ekologiczne, a o tym czy dane przedsiębiorstwo może być uznane za przyjazne środowisku ma decydować spełnienie ściśle określonych kryteriów – oto główne cele Taksonomii UE. Toczy się debata nad projektami dyrektyw, które wprowadzą nowe zasady w biznesie. Branża motoryzacyjna postuluje, by uwzględniały utrzymanie konkurencyjności i rentowności przemysłu – informuje […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.