Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

SDCM

Problemy w branży motoryzacyjnej kontra Zielony Ład

Łagodne październikowe temperatury przyniosły Europie pewną ulgę w radzeniu sobie z kryzysem energetycznym, ale prognozy na nadchodzącą zimę i przyszły rok pozostawiają niewiele miejsca na optymizm: ciągłe zakłócenia łańcucha dostaw, rosnące koszty energii i surowców, ogólna inflacja, a także słabnący popyt na pojazdy tworzy mieszankę wybuchową.

Brak pracowników – problemów motoryzacji ciąg dalszy

Branża motoryzacyjna to jedna największych i najszybciej rozwijających się gałęzi europejskiej gospodarki. Bezpośrednio tworzy miliony miejsc pracy, a pośrednio tworzy kilkukrotnie więcej.

Co spadnie, co wzrośnie – branża w czasach wielkich przemian

Przemysł motoryzacyjny przeżywa największą w historii transformację. Tymczasem kryzys energetyczny w Europie winduje koszty, hamuje produkcję i ogranicza przychody. Małe i średnie firmy mogą nie przetrwać bez pomocy finansowej – ostrzega Benjamin Krieger, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA), który podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przedstawił sytuację sektora.

Deglobalizacja szansą dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego

Wybuch pandemii i zamrożenie światowych gospodarek spowodowały, że przedsiębiorcy z sektora produkcyjnego zorientowali się, jak nieelastyczne potrafią być łańcuchy dostaw w obecnej formie. Tym samym w poszukiwaniu lepszej logistyki i zapewnieniu ciągłości dostaw, zjawisko deglobalizacji zaczęło przyjmować realne kształty, co było tematem dyskusji na XVII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Europejski przemysł motoryzacyjny w obliczu aktualnych wyzwań

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi dziś przed ogromnymi wyzwaniami, wyłaniającymi się z różnych stron i motywanych różnymi przyczynami. Począwszy od presji na szybkie wdrożenie mobilności zeroemisyjnej przez problemy z dostępnością komponentów, zrywane łańcuchy dostaw, deglobalizację, inflację aż po wojnę w Ukrainie i problemy z dostępem do surowców oraz taniej energii. Europejski punkt widzenia na przemysł […]

Przemysł w dobie kryzysu – najnowsze dane zaprezentowane na Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Sesja otwierająca drugi dzień Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego dotyczyła przemysłu produkcyjnego w branży samochodów i części samochodowych. Przedstawiono na niej aktualne wyniki badań rynku, a także prognozy na przyszłość.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – najważniejsze dane

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego powrócił do swojej standardowej formuły po trzyletniej przerwie, wymuszającej na organizatorach przenoszenie branżowego spotkania do świata wirtualnego. Uczestnicy wydarzenia, które odbyło się w hotelu SoundGarden w Warszawie, tradycyjnie zostali przywitani dużą dawką informacji na temat rynku części i napraw samochodowych.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online (dzień drugi)

Znaczną część sesji tematycznych trwającego XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego można śledzić online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo z drugiego dnia kongresu.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online (dzień pierwszy)

XVII edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w formule tradycyjnej, ale znaczną część sesji tematycznych można będzie śledzić także online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo z pierwszego dnia kongresu.

Nowe ekoobowiązki branży motoryzacyjnej

Raportowanie czynników ESG, w tym liczenie śladu węglowego, a także partycypowanie w kosztach zagospodarowania odpadów przewidziane w projekcie ROP – oto nowe obowiązki, które będzie musiała wziąć na swoje barki branża motoryzacyjna. Kto i na co musi się przygotować – o tym rozmawiać będą eksperci podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.