Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

SDCM

Najważniejsze zadania FIGIEFA – wnioski z Kongresu

Ostatnie miesiące i kryzys wywołany wojną w Ukrainie w znaczący sposób wpłynęły na sposób patrzenia na dotychczasowy ład i porządek europejski. Oprócz ogromnego znaczenia humanitarnego, rosyjska agresja ma także niebywale duży wpływ na ogólnoświatową gospodarkę. Ważną gałęzią jest w tym wszystkim przemysł motoryzacyjny, który w dotkliwy sposób musiał się mierzyć z problemami technicznymi wynikającymi z […]

Data Act może poprawić konkurencyjność w branży motoryzacyjnej

Dane to złoto XXI wieku. Nic więc dziwnego, że Europa chce uwolnić potencjał rozwoju swojej gospodarki przy ich wykorzystaniu. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych przepisów dotyczących sprawiedliwego dostępu do danych i ich wykorzystywania (Data Act) ma stworzyć ramy prawne w tym zakresie i być horyzontalnym aktem odnoszącym się do wielu branż, także […]

Zielony transport – POPiHN przygotowała nowy raport

Zmiana modelu transportu będzie w najbliższych latach kluczowym wyzwaniem dla Polski, m.in. ze względu na politykę Unii Europejskiej oraz inwestycje firm motoryzacyjnych. Otwartym pytaniem pozostaje, w jaki sposób to osiągnąć. Tematowi „zielonej transformacji” poświęcony jest najnowszy raport powstały we współpracy organizacji branżowych związanych z sektorem motoryzacji i transportu.

EURO 7 – czyste pojazdy, mieszane uczucia

10 listopada Komisja Europejska opublikowała nową propozycję normy Euro 7. Po raz pierwszy norma Euro dotyczy nie tylko emisji spalin, ale odnosi się również do samochodów elektrycznych. Zainteresowane środowiska przyjęły ją różnie – możemy się spotkać tutaj ze skrajnymi opiniami na jej temat.

Koniec silników spalinowych po 2035 r… ale czy na pewno?

Porozumienie Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej  z dużym prawdopodobieństwem przypieczętowało los silnika spalinowego. Niedawny wywiad komisarza Bretona pozwala jednak myśleć, że kres spalinowych samochodów nie nastąpi już w 2035 roku.

Problemy w branży motoryzacyjnej kontra Zielony Ład

Łagodne październikowe temperatury przyniosły Europie pewną ulgę w radzeniu sobie z kryzysem energetycznym, ale prognozy na nadchodzącą zimę i przyszły rok pozostawiają niewiele miejsca na optymizm: ciągłe zakłócenia łańcucha dostaw, rosnące koszty energii i surowców, ogólna inflacja, a także słabnący popyt na pojazdy tworzy mieszankę wybuchową.

Brak pracowników – problemów motoryzacji ciąg dalszy

Branża motoryzacyjna to jedna największych i najszybciej rozwijających się gałęzi europejskiej gospodarki. Bezpośrednio tworzy miliony miejsc pracy, a pośrednio tworzy kilkukrotnie więcej.

Co spadnie, co wzrośnie – branża w czasach wielkich przemian

Przemysł motoryzacyjny przeżywa największą w historii transformację. Tymczasem kryzys energetyczny w Europie winduje koszty, hamuje produkcję i ogranicza przychody. Małe i średnie firmy mogą nie przetrwać bez pomocy finansowej – ostrzega Benjamin Krieger, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA), który podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przedstawił sytuację sektora.

Deglobalizacja szansą dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego

Wybuch pandemii i zamrożenie światowych gospodarek spowodowały, że przedsiębiorcy z sektora produkcyjnego zorientowali się, jak nieelastyczne potrafią być łańcuchy dostaw w obecnej formie. Tym samym w poszukiwaniu lepszej logistyki i zapewnieniu ciągłości dostaw, zjawisko deglobalizacji zaczęło przyjmować realne kształty, co było tematem dyskusji na XVII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Europejski przemysł motoryzacyjny w obliczu aktualnych wyzwań

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi dziś przed ogromnymi wyzwaniami, wyłaniającymi się z różnych stron i motywanych różnymi przyczynami. Począwszy od presji na szybkie wdrożenie mobilności zeroemisyjnej przez problemy z dostępnością komponentów, zrywane łańcuchy dostaw, deglobalizację, inflację aż po wojnę w Ukrainie i problemy z dostępem do surowców oraz taniej energii. Europejski punkt widzenia na przemysł […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.