Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

SDCM

Przemysł w dobie kryzysu – najnowsze dane zaprezentowane na Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Sesja otwierająca drugi dzień Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego dotyczyła przemysłu produkcyjnego w branży samochodów i części samochodowych. Przedstawiono na niej aktualne wyniki badań rynku, a także prognozy na przyszłość.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – najważniejsze dane

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego powrócił do swojej standardowej formuły po trzyletniej przerwie, wymuszającej na organizatorach przenoszenie branżowego spotkania do świata wirtualnego. Uczestnicy wydarzenia, które odbyło się w hotelu SoundGarden w Warszawie, tradycyjnie zostali przywitani dużą dawką informacji na temat rynku części i napraw samochodowych.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online (dzień drugi)

Znaczną część sesji tematycznych trwającego XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego można śledzić online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo z drugiego dnia kongresu.

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online (dzień pierwszy)

XVII edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w formule tradycyjnej, ale znaczną część sesji tematycznych można będzie śledzić także online. Poniżej znajduje się okno transmisji na żywo z pierwszego dnia kongresu.

Nowe ekoobowiązki branży motoryzacyjnej

Raportowanie czynników ESG, w tym liczenie śladu węglowego, a także partycypowanie w kosztach zagospodarowania odpadów przewidziane w projekcie ROP – oto nowe obowiązki, które będzie musiała wziąć na swoje barki branża motoryzacyjna. Kto i na co musi się przygotować – o tym rozmawiać będą eksperci podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Motoryzacyjna prognoza długoterminowa

Megatrendy to zjawiska wywołujące zmiany o skali globalnej. Motoryzacja jak mało która branża, podlegać będzie dynamicznym przeobrażeniom, które wpływać będą na wszystkich graczy na rynku – od potentatów po najmniejsze firmy. O megatrendach, czyli o tym czego się spodziewać i na co przygotować, rozmawiać będą eksperci na XVII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Elektromobilność jedyną drogą? Czas to przemyśleć.

Zaniepokojeni sytuacją na świecie producenci samochodów, producenci części motoryzacyjnych, producenci paliw oraz stowarzyszenia branżowe wzywają do negocjacji trójstronnych w celu pełnego wdrożenia wyników ogólnego podejścia Rady, by umożliwić korzystanie z pojazdów z silnikiem spalania wewnętrznego z wykorzystaniem paliw neutralnych pod względem emisji CO2.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2022 – dawna formuła, nowe problemy

Aż trudno uwierzyć, że od ostatniej edycji „szczytu branży motoryzacyjnej” zorganizowanej w formule bezpośredniego spotkania, miną wkrótce trzy lata. Obecne prognozy pozwalają myśleć, że tegoroczne wydarzenie będzie powrotem do tej formuły. Uczestnicy znów spotkają się w hotelu Sound Garden, by wziąć udział w sesjach tematycznych i debatach. Bogatsi o nowe doświadczenia i mierzący się z […]

Kongres w burzliwych czasach

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego będzie wyjątkowy. Branża, która nie zdążyła jeszcze otrząsnąć się po pandemii, musi zmierzyć się z bezprecedensowym kryzysem energetycznym. O przyszłości motoryzacji, zarówno najbliższej jak i nieco dalszej dyskutować będą eksperci i praktycy. Na Kongresie nie tylko warto, ale wręcz trzeba być.  

Pozwólmy polskim inżynierom testować

Polska może stać się jednym ze światowych potentatów rozwoju nowych technologii. Krajowe ośrodki badawczo-rozwojowe z powodzeniem rywalizują z wiodącymi centrami R&D w Europie, a największe koncerny samochodowe zlecają polskim firmom prace nad rozwiązaniami, dzięki którym m.in. można ograniczyć liczbę wypadków drogowych. Nasze firmy mogą jednak przegrać wyścig, jeśli przepisy regulujące prowadzenie badań drogowych pozostaną w […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.