Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Nowe ekoobowiązki branży motoryzacyjnej

Raportowanie czynników ESG, w tym liczenie śladu węglowego, a także partycypowanie w kosztach zagospodarowania odpadów przewidziane w projekcie ROP – oto nowe obowiązki, które będzie musiała wziąć na swoje barki branża motoryzacyjna. Kto i na co musi się przygotować – o tym rozmawiać będą eksperci podczas XVII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Motoryzacyjna prognoza długoterminowa

Megatrendy to zjawiska wywołujące zmiany o skali globalnej. Motoryzacja jak mało która branża, podlegać będzie dynamicznym przeobrażeniom, które wpływać będą na wszystkich graczy na rynku – od potentatów po najmniejsze firmy. O megatrendach, czyli o tym czego się spodziewać i na co przygotować, rozmawiać będą eksperci na XVII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Elektromobilność jedyną drogą? Czas to przemyśleć.

Zaniepokojeni sytuacją na świecie producenci samochodów, producenci części motoryzacyjnych, producenci paliw oraz stowarzyszenia branżowe wzywają do negocjacji trójstronnych w celu pełnego wdrożenia wyników ogólnego podejścia Rady, by umożliwić korzystanie z pojazdów z silnikiem spalania wewnętrznego z wykorzystaniem paliw neutralnych pod względem emisji CO2.

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 2022 – dawna formuła, nowe problemy

Aż trudno uwierzyć, że od ostatniej edycji „szczytu branży motoryzacyjnej” zorganizowanej w formule bezpośredniego spotkania, miną wkrótce trzy lata. Obecne prognozy pozwalają myśleć, że tegoroczne wydarzenie będzie powrotem do tej formuły. Uczestnicy znów spotkają się w hotelu Sound Garden, by wziąć udział w sesjach tematycznych i debatach. Bogatsi o nowe doświadczenia i mierzący się z […]

Kongres w burzliwych czasach

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego będzie wyjątkowy. Branża, która nie zdążyła jeszcze otrząsnąć się po pandemii, musi zmierzyć się z bezprecedensowym kryzysem energetycznym. O przyszłości motoryzacji, zarówno najbliższej jak i nieco dalszej dyskutować będą eksperci i praktycy. Na Kongresie nie tylko warto, ale wręcz trzeba być.  

Pozwólmy polskim inżynierom testować

Polska może stać się jednym ze światowych potentatów rozwoju nowych technologii. Krajowe ośrodki badawczo-rozwojowe z powodzeniem rywalizują z wiodącymi centrami R&D w Europie, a największe koncerny samochodowe zlecają polskim firmom prace nad rozwiązaniami, dzięki którym m.in. można ograniczyć liczbę wypadków drogowych. Nasze firmy mogą jednak przegrać wyścig, jeśli przepisy regulujące prowadzenie badań drogowych pozostaną w […]

Zrównoważony rozwój w biznesie – ESG nowym obowiązkiem (webinar)

Kończą się czasy, gdy niektóre firmy poprzez strategie marketingowe tworzyły mylne wrażenie, że dana firma i jej produkty są przyjazne dla środowiska. I bardzo dobrze, że greenwashing jest piętnowany. Odpowiedzialne praktyki biznesowe nie są już jedynie działaniami wizerunkowymi. Firmy stosujące je na co dzień skutecznie pokazują, że da się pogodzić ekspansję z poszanowaniem ludzi i […]

Ogromne zmiany dla polskich firm – elektromobilność zmieni motoryzacyjny rynek wtórny

Trwająca przemiana w elektryfikację w sektorze motoryzacyjnym spowoduje ogromną zmianę na europejskim rynku części zamiennych. Pojazdy w pełni elektryczne (BEV) mają o około 30% mniejsze zapotrzebowanie na części zamienne, a prognozy sprzedaży pojazdów BEV przewidują ich udział w rynku od 53 do 82% w 2030 roku. Takie są wyniki wspólnego badania przeprowadzonego przez Roland Berger […]

Czy dystrybutorzy nadal mają problemy z dostawami części od producentów?

Zaburzenia globalnych łańcuchów dostaw, będące skutkiem pandemii oraz wojny na Ukrainie rzutują na całą branżę motoryzacyjną. Czy jednak także dystrybutorzy części nadal borykają się z problemami w zakresie dostaw produktów?

Elektryfikacja pojazdów to decyzja już podjęta. Nie ma od niej odwrotu. – wywiad z dyrektorem zarządzającym PSPA

Elektryfikacja pojazdów to trend, którego nie da się już zatrzymać. Unijne decyzje zostały zaakceptowane przez większość producentów samochodów, co oznacza, że już wkrótce zakup nowego auta z silnikiem spalinowym może być utrudniony. Czy nasz kraj jest gotowy na taką rewolucję? Rozmawiamy z Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.