Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Oleje i płyny

Paliwo E10 a filtry paliwa

PZL Sędziszów podpowiada – jeśli kierowcy obawiają się negatywnego wpływu biopaliwa na silnik swojego samochodu, mogą częściej wymieniać filtr paliwa. Takie działanie profilaktyczne nie jest zbyt drogie i z pewnością nie zaszkodzi. Artykuł dotyczy głównie paliwa E10, ale pamiętajmy, że sprawa dotyczy także benzyny E5, która nadal pozostaje w sprzedaży dla E98.

KYB wprowadza nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny do amortyzatorów

KYB zaprezentowało nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny o nazwie SustainaLubTM.

Czy benzyna E10 wpłynie na żywotność oleju silnikowego?

Jak nowe paliwo E10 działa na olej silnikowy? Czy w trosce o prawidłowe smarowanie silnika należy przedsięwziąć jakieś natychmiastowe kroki? Na pytania związane z nową benzyną wzbogaconą o większą niż do tej pory ilość biokomponentów i jej oddziaływanie na olej silnikowy odpowiedź znajduje się w tym artykule.

Motor Clean – nowa płukanka od Liqui Moly

Motor Clean to uniwersalna płukanka silnika do silników diesla i benzynowych. Produkt rozpuszcza nagar i szlam, a następnie w bezpieczny sposób usuwa je z wnętrza silnika podczas spuszczania zużytego oleju.

Zimowy płyn do spryskiwaczy bez metanolu – jaki jest jego skład?

Zimowy płyn do spryskiwaczy musi zawierać w swoim składzie dodatek zapobiegający zamarzaniu. Przez wiele lat najczęściej stosowanym był metanol. Unia Europejska wprowadziła przepisy, które redukują jego zawartość do 0,6 proc. całości płynu. Coraz więcej producentów płynów do spryskiwaczy rezygnuje całkowicie ze stosowania metanolu. Co jest tego powodem? Czy tylko względy zdrowotne?

Klasa lepkości to nie jedyny istotny parametr oleju silnikowego. Czym jeszcze różnią się oleje?

Do starszych modeli samochodów z powodzeniem można dobierać oleje wyłącznie na podstawie klasy lepkościowej. W przypadku nowszych modeli specyfikacje API czy ACEA to minimum. Najlepiej kierować się dopuszczeniami – lub jak kto woli – homologacją producentów. Nieprzypadkowo każdy twórca markowych olejów oferuje w obrębie jednej klasy lepkościowej przynajmniej kilka wersji „tego samego oleju” różniących się […]

W taki sposób możesz zniszczyć pompę cieczy chłodzącej

Airtex — producent zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

Fill it Up! czyli płyny eksploatacyjne febi: płyny chłodzące

Niezawodna praca chłodzonych cieczą silników spalinowych zależy od jakości płynu chłodzącego, tłoczonego pompą wody przez blok i głowicę silnika. Pozwala to zapobiec przegrzaniu i uszkodzeniu jednostki napędowej w wyniku działania wysokiej temperatury powstającej podczas procesu spalania.

Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR rozstrzygnięty. Kto triumfował w III edycji konkursu?

W czasie odbywającej się na Śląsku konferencji  „New trends in management and production engineering”, rozegrano finał trzeciego Wojewódzkiego Turnieju Młodych Mechaników VR. Wzięło w nim udział 20 drużyn ze szkół mechanicznych województwa śląskiego.

Dlaczego warto płukać układ chłodzenia? Jaki olej silnikowy wybrać? Jaki płyn hamulcowy kupić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dziale “Oleje i płyny”. Kategoria zawiera artykuły poruszające temat olejów silnikowych, olejów do skrzyń biegów, płynów chłodniczych, płynów do spryskiwaczy i innych. Znajdziesz tu treści, które przygotowaliśmy we współpracy z najbardziej znanymi, renomowanymi producentami. Dzięki temu zyskujesz pewność, że publikowana wiedza jest rzetelna i aktualna. 

Sprawdź aktualności, informacje techniczne i poradniki dotyczące rynku olejów i płynów do samochodów.