Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:56 Co zmieni norma EURO 7 w układach hamulcowych? 14:36 Oliwer Jeger i jego plany – wywiad ze zwycięzcą 8. edycji Young Car Mechanic 12:38 Nowy reduktor LPG. Będzie pasował do aut z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. 12:01 Przyczyny i skutki bicia bocznego tarczy hamulcowej – webinar Textar 11:04 Już w listopadzie największe spotkanie branży motoryzacyjnej

Płyny do spryskiwaczy

Zimowy płyn do spryskiwaczy bez metanolu – jaki jest jego skład?

Zimowy płyn do spryskiwaczy musi zawierać w swoim składzie dodatek zapobiegający zamarzaniu. Przez wiele lat najczęściej stosowanym był metanol. Unia Europejska wprowadziła przepisy, które redukują jego zawartość do 0,6 proc. całości płynu. Coraz więcej producentów płynów do spryskiwaczy rezygnuje całkowicie ze stosowania metanolu. Co jest tego powodem? Czy tylko względy zdrowotne?

Proekologiczne dystrybutory płynu do spryskiwaczy – jak to działa? Wywiad z Płynmaster

Nalewanie płynu do spryskiwaczy nie jest zajęciem powszechnie lubianym. Problemów nastręczają duże bańki czy brak lejka. Znacznie łatwiej byłoby korzystać z nalewaka, dobrze znanego ze stacji paliw. Jest na to rozwiązanie – dystrybutor z płynem do spryskiwaczy. To również dobry pomysł na rozszerzenie swoich usług w warsztacie lub sklepie motoryzacyjnym. O tym praktycznym i proekologicznym […]

Nowa marka wycieraczek dostępna w ELIT Polska

Pióra wycieraczek samochodowych przez cały rok mają przed sobą trudne zadanie. Słońce, sól, piasek, błoto i śnieg. To tylko kilka czynników, z którymi muszą sobie radzić wycieraczki samochodowe. Wycieraczki marki Negotti są dostępne w ELIT Polska.

Spawanie tworzywa – jak przebiega naprawa uszkodzonych zderzaków, listew i deski rozdzielczej?

We współczesnych samochodach coraz więcej części wykonanych jest z tworzyw sztucznych. Naprawa takich części może być ciekawym pomysłem na rozszerzenie palety usług warsztatu. Jak przeprowadza się naprawy części z tworzywa oraz jaki sprzęt jest do tego potrzebny? Postanowiliśmy przyjrzeć się temu zagadnieniu. Zapytaliśmy o zdanie ekspertów.

Płyn do spryskiwaczy w warsztacie samochodowym – standardowy, koncentrat czy tabletki?

Płyn do spryskiwaczy to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych. Dlatego zawsze powinien znajdować się w warsztacie samochodowym, aby można było uzupełnić jego poziom albo go wymienić. Sam płyn może być przechowywany w różnych formach. Która jest najkorzystniejsza dla warsztatów?

Valeo HydroConnect – gama nowych wycieraczek

HydroConnect to gama płaskich wycieraczek przeznaczonych na niezależny aftermarket. Charakteryzuje ją uniwersalność, dzięki której mimo stosunkowo niewielkiej liczby referencji oraz adapterów, wycieraczki można dopasować do zdecydowanej większości pojazdów poruszających się po europejskich drogach.

Czego nie powinien zawierać dobry płyn do spryskiwaczy?

Zima zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego już teraz warto pomyśleć o zimowym płynie do spryskiwaczy. Jednak nie wszystkie płyny dostępne na rynku są bezpieczne dla zdrowia i samochodu. Wiele płynów do spryskiwaczy zawiera bowiem metanol – bezbarwną ciecz, która w stężeniu większym niż 3% potrafi być silnie trująca.

Choć płyn do spryskiwaczy nie jest niezbędny, by uruchomić i eksploatować samochód, jego rola w zakresie bezpieczeństwa jazdy jest nieprzeceniona. Każdy kierowca powinien wiedzieć, gdzie wlać płyn do spryskiwaczy, kiedy ulegnie on wyczerpaniu. Powinien także pamiętać o tym, by w chłodnych miesiącach stosować zimowy płyn do spryskiwaczy, a tylko w ciepłych płyn letni. O tych drobnych, ale ważnych kwestiach mogą przypominać warsztaty. Każdy warsztat może wszak zaopatrzyć się w zapas płynu do spryskiwaczy lub – w przypadku problemów z przestrzenią magazynową – koncentrat płynu do spryskiwaczy i dodatkowo zarabiać na jego sprzedaży z korzyścią dla klienta. Pełen wybór płynów znajdziesz w tej kategorii artykułów.