Autor: Filip Żyro,
https://motofocus.pl/
9 grudnia 2015, 15:09
Ludzie mają różne hobby. Jedni lubią sklejać modele inni grać w brydża. Jednak bycie mechanikiem to powołanie i jest się nim 24 godziny na dobę, czego dowodzi ten amerykański inżynier i jego cudowne rękodzieło.
Modelarstwo to dość popularne hobby i sposób na spędzanie wolnego czasu. Chyba wszyscy w swoim życiu mieliśmy styczność z plastikowymi zabawkami, sklejonymi przez jakiegoś pasjonata. Wyższym poziomem jest konstruowanie modeli, który nie tylko przypominają oryginały, ale do tego jeszcze funkcjonują podobnie. Jednak to co zaprezentował pewien amerykański mechanik to najwyższy stopień wtajemniczenia modelarskiego. Jego miniaturowa replika turbodoładowanego silnika Hemi V8 nie tylko go przypomina, ale do tego pracuje w identyczny sposób. Na filmie widać wyraźnie, że silnik emituje spaliny, czyli najpewniej napędzany jest benzyną. Nawet odgłos, który wydaje przypomina silnik hemi, tylko taki jakby w mniejsze skali. Nie mniej jednak ten miniaturowy silnik to coś niesamowitego.
“Takich silników już się nie robi” mają w zwyczaju mawiać mechanicy o klasycznych jednostkach napędowych. Ten przypadek zdaje się to potwierdzać. Na placu stoi wrak samochodu, z którego na pierwszy rzut oka uda się uratować tylko pojedyncze podzespoły. Jednak po uruchomieniu silnika, który podobno działał na ponad 980 tys. kilometrów, okazuje sie, że ten wciąż […]
Każdy mechanik dobrze wie, że większość części mechanicznych w samochodzie po jakimś czasie się zużywa. Nie bez znaczenia jest również rola wszelkiego rodzaju filtrów, które mają za zadanie dbać o prawidłową pracę innych podzespołów poprzez niedopuszczanie do przedostania się niepożądanych zanieczyszczeń do wrażliwych elementów samochodu. O ile bardziej zorientowani kierowcy są w stanie wymienić samemu […]
Osiem minut czystej poezji, tak w skrócie można opisać film, w którym włoski konstruktor postanowił zrekonstruować legendarny silnik W18. Miniaturowe tłoki, zębatki, przekładnie i śrubki; wszystko to spasowane z niezwykłym pietyzmem. Budowa całości trwała prawie 2 tysiące godzin, a do stworzenia miniaturowej repliki zostały zużyte 470 części i 388 śruby. Jednak gdy obserwujemy wynik końcowy, […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
abcd, 10 grudnia 2015, 16:38 0 0
to jest wolnossacy silnik a nie turbo
Odpowiedz