Każdy mechanik dobrze wie, że większość części mechanicznych w samochodzie po jakimś czasie się zużywa. Nie bez znaczenia jest również rola wszelkiego rodzaju filtrów, które mają za zadanie dbać o prawidłową pracę innych podzespołów poprzez niedopuszczanie do przedostania się niepożądanych zanieczyszczeń do wrażliwych elementów samochodu.
O ile bardziej zorientowani kierowcy są w stanie wymienić samemu filtr powietrza w samochodzie, z filtrem paliwa już nie jest tak łatwo. Prawdopodobnie ze względu na skomplikowane umiejscowienie i niezbyt prosty sposób demontażu.
Jak istotny jest prawidłowo funkcjonujący filtr paliwa postanowił przetestować popularny kanał Youtube dla mechaników ChrisFix. W bardzo bardzo przemyślanym teście chciał pokazać, jak funkcjonuje filtr paliwa po przejechanych 300 tys. mil, 130 tys mil i 30 tys. mil. Youtuber postanowił rozebrać używane filtry, sprawdzić jak wyglądają w porównaniu do nowego, a co najważniejsze jaką przepuszczalnością benzyny się charakteryzują i jak wygląda paliwo po przefiltrowaniu. Wynik filtra, który pracował na prawie 0.5 miliona kilometrów jest przerażający. Ilość zanieczyszczeń i czas potrzebny do przepuszczenia paliwa na pewno muszą wpływać na ogólną kondycję silnika.
Warto rozważyć propozycję wymianę filtra klientom odwiedzającym nasz warsztat, a przynajmniej zapytać kiedy ostatnio był wymieniany. Jeżeli będzie mówił, że jest to naprawa zbędna, warto mu wówczas pokazać ten film.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 24 listopada 2015, 22:38 1 0
Sto piecdziesiat tys.km i filtr jak nowy w aucie z92 roku
Hgffc
Odpowiedz
Anonim, 3 grudnia 2015, 16:30 0 0
Fram rules:)
Odpowiedz