Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:59 Klientów w warsztatach przybywa. Gdzie wzrosty są największe? 12:16 Preferencje zakupowe Polaków w sektorze opon 11:49 Karolina Pilarczyk w MotoFocus TV 15.04 Pył hamulcowy: powstawanie, czyszczenie, wpływ na skuteczność hamowania i środowisko 15.04 Konkurs Liqui Moly: wyniki

Filtry paliwa

Jak produkowane są filtry marki Denckermann? Relacja z wizyty w fabryce w Szanghaju.

Wizyta w fabryce filtrów samochodowych, w której powstają produkty marki Denckermann w Szanghaju pozwoliła zapoznać się z procesami produkcyjnymi oraz standardami, jakie stosowane są przy ich wytwarzaniu. Fabryka ulokowana w 9. halach produkcyjnych wytwarza wszystkie rodzaje filtrów samochodowych, od filtrów powietrza i oleju, po filtry paliwa oraz kabinowe, które magazynowane są na powierzchni 11 000m². […]

Jak uniknąć reklamacji związanej z błędnym montażem wkładu filtra paliwa?

W przypadku niektórych wkładów filtra paliwa stosowanych w pojazdach grupy VW i Audi często pojawiają się reklamacje związane z rzekomą nieszczelnością tych elementów. Powodem takiego stanu rzeczy nie są zamontowane elementy, lecz błędy popełniane podczas ich montażu. Jak się ich wystrzec doradzają specjaliści marki MAHLE.

Układy sterowania silnikiem z centralnym wtryskiem

Tematem dzisiejszego artykułu będzie budowa i działanie tytułowych systemów, jak również charakterystyka ich poszczególnych elementów, a także warunków pracy. Wspomnimy także o wariantach technologii stosowanych przez poszczególnych wytwórców.

Funkcje i działanie systemu Bosch Mono-Motronic

Rewolucja elektroniki i technologii półprzewodnikowej rozbłysła jak kometa w latach 80-tych, co odbiło się również na rozwoju samochodów osobowych. Motronic – ze swoimi poszczególnymi wersjami – stał się odrębną marką w ramach Robert Bosch GmbH. Wszystkie z nich mają jednak tę wspólną cechę: integrują wtrysk paliwa i zapłon w jednym urządzeniu. Ta kompaktowa konstrukcja otworzyła […]

Rozwiązania febi: wymiana filtra paliwa w samochodach z silnikami 2.2 diesel

Wymiana filtra paliwa to jeden z podstawowych podpunktów podczas corocznej obsługi serwisowej. Filtr paliwa w samochodach z silnikiem diesla o pojemności 2,2 L takich marek jak Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mitsubishi i Peugeot wymaga zwrócenia uwagi na kilka ważnych aspektów podczas wymiany. Jak wymienić filtr paliwa w silniku 2.2 diesel?

Paliwo E10 a filtry paliwa

PZL Sędziszów podpowiada – jeśli kierowcy obawiają się negatywnego wpływu biopaliwa na silnik swojego samochodu, mogą częściej wymieniać filtr paliwa. Takie działanie profilaktyczne nie jest zbyt drogie i z pewnością nie zaszkodzi. Artykuł dotyczy głównie paliwa E10, ale pamiętajmy, że sprawa dotyczy także benzyny E5, która nadal pozostaje w sprzedaży dla E98.

Jak często wymieniać filtr paliwa – zalecenia specjalistów

Okresowa wymiana filtrów w samochodzie jest niezbędna dla utrzymania sprawności pojazdu. Filtr paliwa pozwala zachować czystość paliwa dostarczanego do silnika. Jak wszystkie inne filtry z czasem ulega on zużyciu, przez co nie spełnia swojej funkcji właściwie. Jak często należy wymieniać filtr paliwa, aby zachować pełną sprawność układu paliwowego i dlaczego jest to istotną czynnością serwisową?

Filtr paliwa to element, który należy wymieniać po przejechaniu 60-120 tys. km – w zależności od rekomendacji producenta samochodu i warunków użytkowania auta. Nie ma prostej odpowiedzi na pytanie, co ile wymieniać filtr paliwa, jednak z pewnością nie warto zapominać o tej procedurze. Filtr paliwa ma za zadanie usuwać zanieczyszczenia stałe z paliwa, a dodatkowo wyłapywać wszelkie cząstki wody, obecnej w oleju napędowym (w przypadku silników diesla). Zbyt rzadka wymiana filtra paliwa lub jazda na szczególnie złej jakości paliwie może skutkować jego zapchaniem. Objawy zatkanego filtra paliwa to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, przyspieszaniem czy gaśnięcie silnika. Więcej informacji na temat filtrów paliwa i ich rynkowej oferty, można przeczytać w powyższych artykułach.

Pixel