W przypadku niektórych wkładów filtra paliwa stosowanych w pojazdach grupy VW i Audi często pojawiają się reklamacje związane z rzekomą nieszczelnością tych elementów. Powodem takiego stanu rzeczy nie są zamontowane elementy, lecz błędy popełniane podczas ich montażu. Jak się ich wystrzec doradzają specjaliści marki MAHLE.
Podczas wymiany wspomnianych wkładów filtra paliwa należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:
- Pokrywę obudowy i przynależny pierścień uszczelniający należy podważać tylko w przewidzianym do tego miejscu (patrz ilustracja 1).
- Do demontażu należy używać odpowiednich narzędzi (VAG zaleca użycie narzędzia specjalnego o nr VAS 6543).
- Przed montażem uszczelka pokrywy powinna być dobrze zwilżona paliwem.
- Pokrywę obudowy należy najpierw docisnąć ręcznie do obudowy, aby uniknąć przekrzywienia i zapewnić odpowiednie dopasowanie uszczelki. Dopiero wówczas
można przykręcić pokrywę do obudowy.
Reklamacje dotyczą zazwyczaj wkładów filtra do VW/Audi o numerach katalogowych KX 178 D, KX 228 D oraz KX 220 D. Podczas kontroli reklamowanych elementów nasi specjaliści nie stwierdzili żadnych uszkodzeń wkładów filtra ani ich uszczelek. Zauważono jednak znaczne odkształcenia pokrywy obudowy, które najprawdopodobniej były spowodowane nieprawidłowym otwieraniem lub zamykaniem obudowy filtra.
Ważne!
W celu poprawnej wymiany elementu filtracyjnego wolno otwierać obudowę filtra tylko w przeznaczonym do tego miejscu i za pomocą odpowiedniego narzędzia, tak aby uniknąć szkód. Przed montażem należy zwilżyć uszczelkę pokrywy paliwem, a przed dokręceniem trzeba ręcznie docisnąć pokrywę.
Komentarze