Rozwiązania febi: wymiana filtra paliwa w samochodach z silnikami 2.2 diesel

24 stycznia 2024, 10:12

Wymiana filtra paliwa to jeden z podstawowych podpunktów podczas corocznej obsługi serwisowej. Filtr paliwa w samochodach z silnikiem diesla o pojemności 2,2 L takich marek jak Citroën, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mitsubishi i Peugeot wymaga zwrócenia uwagi na kilka ważnych aspektów podczas wymiany. Jak wymienić filtr paliwa w silniku 2.2 diesel?

Jak poprawnie wymienić filtr paliwa w silnikach 2.2 diesel?

Do filtra paliwa podłączone są cztery wężyki, z których jeden jest przyłączem czujnika temperatury. Pominięcie podłączenia tego czujnika po wymianie filtra paliwa może spowodować przejście sterowania silnika w tryb awaryjny oraz spadek jego mocy.

Złączka czujnika temperatury paliwa

Czujnik wody w paliwie i odpowietrzanie układu

Na niektórych rynkach filtr paliwa wyposażony jest w czujnik obecności wody, który
zlokalizowany jest na spodniej części filtra. Podczas wymiany filtra paliwa czujnik należy
wykręcić ze starego, a następnie wkręcić w nowy filtr momentem 3 Nm.
Po wymianie filtra paliwa, przed uruchomieniem silnika, należy usunąć powietrze z układu
zasilania paliwem. Bez odpowietrzenia układu uruchomienie silnika nie będzie możliwe.
Pomiędzy przewód paliwowy a filtr paliwa należy zamontować odpowiedni przyrząd do
odpowietrzania, zwracając uwagę na zaznaczony na przyrządzie kierunek przepływu
paliwa.

Zamontowany i gotowy do użycia przyrząd do odpowietrzania układu zasilania paliwem

Ściskając pompkę ręczną napełnić paliwem filtr paliwa – wtedy pompka staje się wyraźnie twarda. Następnie należy zdemontować przyrząd do odpowietrzania i podłączyć do filtra przewód zasilania paliwem. Przed założeniem osłony silnika należy go uruchomić i skontrolować pod kątem ewentualnych wycieków.

Uwaga!
W przypadku konieczności usunięcia wody z układu zasilania paliwem, należy zachować opisaną poniżej procedurę.

Najpierw należy uruchomić silnik. Następnie śrubę odpowietrzającą odkręcić w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara – do momentu aż będzie widoczny o-ring uszczelniający. Odseparowana woda lub powietrze powinny wydostać się przez śrubę odpowietrzającą w górnej części filtra. Po odpowietrzeniu filtra paliwa – gdy zaczyna wypływać paliwo – zgodnie z ruchem wskazówek zegara dokręcić śrubę odpowietrzającą do momentu gdy będzie całkowicie szczelna. W tej konstrukcji filtra paliwa możliwe jest usunięcie wody z górnej części filtra dzięki plastikowej rurce odpływowej umieszczonej wewnątrz filtra. Cięższy olej napędowy wypycha lżejszą wodę do rurki odpływowej, a po odkręceniu śruby odpowietrzającej – na zewnątrz.

Śruba odpowietrzająca

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

gtgt, 25 stycznia 2024, 18:14 9 0

olej napędowy cięższy od wody ??????

Odpowiedz