Trzech walecznych

, 25 maja 2012, 19:17

Krzysztof Terej w Maździe RX7 oraz Piotrek Jankowski i Maciek Wodziński w Nissanach 200SX będą rywalizowali w sezonie 2012 Polskiej Federacji Driftingu jako zespół Green-up Rage Team. Młodzi i ambitni zawodnicy poprowadzą mocno zmodyfikowane samochody. Zdradzamy, co kryje się pod maskami ich pojazdów.

Co pod maską?

Krzysiek wystartuje Mazdą RX7 z silnikiem SR20DET z Nissana 200SX. Głowica pochodzi zaś z wolnossącej jednostki znanej z Nissana Primery. Pojemność motoru została zwiększona z seryjnych 2 litrów do 2,3 l . Jednostka jest doładowana turbosprężarką Garrett GT3076R, co pozwala na uzyskanie mocy bliskiej 500 KM. Pod maską Nissana, którym startuje Piotrek kryje się taki sam silnik, jak w Maździe Krzyśka. Także wspiera go turbosprężarka GT3076R, pozwalająca na uzyskanie mocy 500 KM. Maciek startuje Nissanem z silnikiem SR20DET z turbosprężarką Garrett GT3071R. Moc jego auta to ponad 450 KM. Jednostki napędowe wszystkich zawodników powinny wytrzymać jeden sezon, składający się z pięciu rund zawodów driftingowych i sesji treningowych przed sezonem.

Pozostałe modyfikacje

Wszystkie auta, którymi opiekuje się Tomson Motorsport mają w pełni regulowane zawieszenie. Zarówno hamulce, jak i skrzynie biegów w samochodach zespołu Green-up Rage Team pochodzą z Nissana Skyline. Z seryjnych samochodów pozostał niemal sam szkielet, pod którym kryją się klatki bezpieczeństwa, a wszystko to zakrywają łatwe do wymiany elementy karoserii. Drifting jest sportem, w którym nietrudno o utratę zderzaka lub uszkodzenie progu czy drzwi, dlatego na każde zawody zespół zabiera zapasowe elementy karoserii. Na uszkodzenie narażony jest także układ chłodzenia silnika, zawieszenie i układ przeniesienia napędu. Dlatego zespół zabiera ze sobą zapasowe chłodnice, intercoolery, wahacze, drążki kierownicze i inne niezbędne części.

Kielce czy Poznań?

Przed sezonem konieczne są 2-3 treningi, by dobrze przygotować samochody do walki. Każdy z zawodników ma swój ulubiony tor. Krzysiek najbardziej lubi driftować na wolniejszych torach – w Koszalinie, Płocku i Poznaniu. Nie darzy sympatią Kielc, które z kolei są ulubionymi torami Piotrka i Maćka.

W tym roku będzie kilka okazji do kibicowania Krzyśkowi, Piotrkowi i Maćkowi. Będą to:

  • Płock – 2-3 czerwca
  • Trójmiasto – 14-15 lipca
  • Kielce – sierpień
  • Karpacz – 1-2 września
  • Poznań – 22-23 września

     

Kliknij, by zobaczyć więcej fotografii z przygotowań Green-up Rage Team.


 


 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!