Regenerowane zaciski hamulcowe – segment rynku z przyszłością

, 1 kwietnia 2020, 23:58

Niektóre rozwiązania wykorzystywane we współczesnych pojazdach można uznać za perfekcyjne, bowiem od lat nikt nie jest w stanie zaprojektować skuteczniejszego rozwiązania. Przykładem są zaciski hamulcowe – stosowane w konwencjonalnych pojazdach i bez wahania zaadaptowane przez producentów także do hybryd i aut elektrycznych.

Rynek zacisków hamulcowych

Z roku na rok wzrasta liczba nowych modeli wykorzystujących hamulce wyposażone w zaciski na obu osiach pojazdu. Według raportu amerykańskiej agencji analitycznej Persistence Market Research rynek zacisków hamulcowych ma przed sobą perspektywę wzrostu. Oczekuje się jeszcze powszechniejszego ich stosowania w samochodach i motocyklach oraz udoskonalania konstrukcji dzięki możliwościom, jakie otwierają najnowsze technologie – w tym druk 3D. Rynek zacisków hamulcowych jest więc bezpieczną wyspą na oceanie wzburzonym przez trend zastępowania samochodów z konwencjonalnym napędem pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Zmierzch silników spalinowych nie powinien znacząco wpłynąć na producentów powszechnie dziś stosowanych układów hamulcowych. Co prawda układ napędowy pojazdów o niekonwencjonalnym zasilaniu wymusza częstsze hamowanie silnikiem, co prowadzi do mniejszego zużycia podzespołów układu hamulcowego, nie powinno to jednak wpłynąć na sprzedaż tych elementów na globalnym rynku części zamiennych, zwłaszcza w perspektywie najbliższych dziesięciu lat.

Ekologiczne podejście na rynku części

Jak wiemy, w motoryzacji ogromne znaczenie ma dziś ekologiczne podejście do produkcji i eksploatacji samochodu. Coraz większą przychylnością władz Unii Europejskiej cieszą się firmy zajmujące się regeneracją części. Przygotowanie podzespołów do ponownego użycia wymaga mniejszego nakładu energii i wykorzystania surowców niż produkcja nowych. Regenerowane części są atrakcyjne również dla nabywców. Nie tylko ze względów ekologicznych, ale także cenowych i jakościowych. Profesjonalnie wykonana fabryczna regeneracja przywraca podzespołom pełną funkcjonalność i trwałość zbliżoną do nowych części stosowanych na pierwszy montaż w samochodach. W Polsce profesjonalną regeneracją części zajmuje się kilka przedsiębiorstw, z których za najbardziej rozpoznawalną uchodzi Lauber. W swojej fabryce w Słupsku regeneruje on m.in. zaciski hamulcowe, pompy wspomagania kierownicy, wtryskiwacze common rail czy alternatory i rozruszniki. Przedstawiciele firmy nie mają wątpliwości, że w najbliższych latach rynek regeneracji części będzie przeżywał rozkwit. Części poddane fabrycznej regeneracji uchodzą dziś w Europie za produkty pełnowartościowe. Współczesne metody produkcji pozwalają odtworzyć pierwotną jakość podzespołów przy zachowaniu jak największej liczby elementów zastosowanych na pierwszy montaż. Dużej szansy rozwoju Lauber upatruje w segmencie zacisków hamulcowych, które już dziś są bardzo popularne na rynku części zamiennych, a wraz z rozrostem parku pojazdów zapotrzebowanie będzie wzrastać. Zwłaszcza w Polsce, gdzie znaczna część pojazdów to auta używane, sprowadzone z zagranicy, często ze znacznym przebiegiem. Warto pamiętać o tym, że w zaciski wyposażone są także auta hybrydowe i elektryczne, które będą zwiększać swój udział w polskim rynku.

Atuty regenerowanych zacisków

Tajemnicą poliszynela jest fakt, że podzespoły stosowane na pierwszy montaż w pojazdach charakteryzują się wyższą trwałością niż zamienniki dostępne na rynku wtórnym. W tym kontekście wybór regenerowanych pierwszomontażowych części może okazać się lepszą alternatywą dla fabrycznie nowych podzespołów, nawet z wyższej półki cenowej. Części, takie jak zaciski hamulcowe, nie powinny być wymieniane częściej niż raz w czasie całego cyklu eksploatacji samochodu. Wybór odpowiedniej jakości produktu jest zatem kwestią kluczową.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Interhurt, 2 kwietnia 2020, 15:56 12 0

Wszystko ładnie pięknie, od klienta pobierany jest zadatek i nawet gdy odda stary rdzen trzeba czekac az dostawca uzna ze ten sie nadaje do regeneracji, szkoda tylko ze polowa rdzeni okazuje sie ze nie nadaje sie do regenerowania i klientowi trzeba tłumaczyć że nie dostanie zwrotu kaucji. W tych samych pieniadzach idzie kupić zacisk bez koniecznosci bawienia sie w system kaucji i odsyłania starych zaciskow.

Odpowiedz

Rotter, 3 kwietnia 2020, 18:25 3 -1

dlatego ze nie ma kaucji w szajcarii bardzo popularne są zaciski SKV, 2 największych dostawców części goni to na potęgę

Odpowiedz

sledzik, 5 kwietnia 2020, 13:29 4 -14

Dokładnie tak mam szwagra w szajcarii pod Suwałkami co sobie sam dłubie w wolnych chwilach i naprawia szajcarskie samochody. Mówi, że w Suwałkach w dwóch największych sklepach w ciągu dwóch dni ściągną mu każdy zacisk z SKV. Ostatnio zamówił zacisk na wentyl i był.

Odpowiedz

Anonim, 6 kwietnia 2020, 9:57 0 -11

Super śledzik tylko humorem i przymrużeniem oka można traktować SKV której ludzie próbują zrobić wszystko aby stworzyć wrażenie, że SKV jest wszędzie i nie ma tematu na forum gdzie nie wrzucą czegoś o SKV, a tak naprawdę poza netem nikt tym nie handluje. A zapomniałem o szajcarii, szajcarskie samochody potrzebują super części.

Odpowiedz

Vader, 6 kwietnia 2020, 11:16 19 0

Anonim - tu się myslisz, bardzo duzo w swojej ofercie SKV ma u Motorola... czasami az sam sie dziwie co maja i w jakiej cenie

Odpowiedz

adam, 7 kwietnia 2020, 7:56 6 0

W motogamie i autopartnerze gdanskim tez maja bardzo szeroka oferte SKV

Odpowiedz

Niedźwiedź, 2 kwietnia 2020, 22:04 1 0

Tak korpus zacisku pozostaje taki sam czyli orginalny.A a po regeneracji mogą używać część takich jak uszczelniacz,osłona tłoczka, tłok i prowadnice osłonami kluczowe części mae im chemia.

Odpowiedz

Emeryt, 5 kwietnia 2020, 19:28 0 0

Gdybym mógł to bym pomógł nie tylko w motoryzacji ale również w całej energetyce bo cała istota leży w konstrukcji silników elektrycznych i tu proponuję przyjrzenie się filmom na youtubie pod tytułem wolna lub darmowa energia i to jest moja pierwsza pomoc w tej materii --- nie jestem wariatem proszę dokładnie się przyjrzeć i przeanalizować spostrzeżenia które powinny się nasunąć.

Odpowiedz