TRW prezentuje kierownicę przyszłości

, 7 września 2011, 13:18

TRW Automotive zaprezentował koncepcję składanej kierownicy, która jest chowana w desce rozdzielczej, aby poprawić komfort wsiadania i wysiadania kierowcy z pojazdu. Jest to rozwiązanie, które może wkrótce rozpowszechnić się w obliczu starzenia się społeczeństw zachodnioeuropejskich. Składana kierownica pozwala na łatwiejszy dostęp do wnętrza samochodu osobom starszym i z ograniczoną mobilnością.


Zaprojektowana przez TRW kierownica posiada dwa uchwyty zamiast pełnego koła kierownicy. Uchwyty te można złożyć do siebie, a następnie zamknąć cały panel kierownicy w desce rozdzielczej. Gdy kierowca wsiądzie do samochodu, kierownica powraca do normalnej pozycji, ustawionej wcześniej przez użytkownika.

Ze względu na stale rosnący popyt na małe, miejskie samochody, ta nowoczesna koncepcja może również pozwolić na projektowanie jeszcze mniejszych wnętrz samochodów. Producenci pojazdów zaopatrujący się w TRW wykazali zainteresowanie tą technologią – wprowadzenie jej do produkcji seryjnej byłoby możliwe w ciągu najbliższych 5 lat.

Dowiedz się więcej

Motoinnowacje 2011 – rozwiązanie konkursu
Motoinnowacje 2011 – rozwiązanie konkursu

W dniach 2-4 września podczas 11. Targów Inter Cars przeprowadziliśmy finał konkursu Motoinnowacje 2011. Głosujący podczas targów goście zadecydowali, że najbardziej innowacyjnymi produktami zostały… W kategorii Produkt: 1. miejsce – Olej Castrol Magnatec 10W-40 (1 339 głosów) 2. miejsce – Zarówki Night Breaker Plus firmy Osram (489 głosów) 3. miejsce – Klocki hamulcowe Professional Fomar […]

Produkty Delphi zmniejszają wagę samochodów i emisję CO2
Produkty Delphi zmniejszają wagę samochodów i emisję CO2

Konstruktorzy samochodów zastanawiają się, jak zmniejszyć masę pojazdu, zachowując, a nawet polepszając jednocześnie jego funkcjonalność, bezpieczeństwo, trwałość, niezawodność i komfort? Delphi Automotive wciąż opracowuje coraz lżejsze, mniejsze i jednocześnie bardziej efektywne produkty Wynikiem tych działań są bardziej komfortowe samochody zużywające mniej paliwa i wydzielające mniej spalin. Inżynierowie w całej firmie opracowują mniejsze komponenty, upraszczają ich […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 14 września 2011, 21:54 0 0

jest ok ...TRW jest u mnie w KOBLENZ - Rheinlandpfalz Niemcy

Odpowiedz