Tak wygląda filtr oleju po 3 latach pracy bez wymiany

, 19 stycznia 2016, 16:04

O tym, że w samochodach należy regularnie wymieniać wszystkie filtry, mechaników nie trzeba przekonywać. Niestety wśród przeciętnych użytkowników auta, wiedza ta nie jest już tak rozpowszechniona. Nieraz klienci warsztatów na propozycję wymiany filtrów, reagują, jakby ktoś ich chciał naciągnąć.

Są ludzie, niczym niewierny Tomasz, którzy dopóki nie zobaczą, to nie uwierzą. Można ich przekonywać, mówić i stawać na głowie, a ci i tak muszą zobaczyć, żeby zmienić swoje zdanie. Dlatego dobrze mieć w zanadrzu przykład, którym można się posiłkować w razie, gdy z takim niedowiarkiem mamy do czynienia. Taki klient często przekonuje, że wymiana wszystkich filtrów w samochodzie to zbędny wydatek.

Znakomicie potrzebę wymiany filtru oleju obrazuje ten film, na którym rozebrany na części pierwsze jest właśnie ten element. Po trzech latach eksploatacji obraz jest po prostu szokujący. Lepka maź, która przykleja się do wszystkiego i na sto procent uniemożliwia dalsze filtrowanie oleju z niepożądanych drobinek. Znakomity przykład, jak zaoszczędzone kilkadziesiąt złotych na wymianie filtra, może przerodzić się w znacznie kosztowniejszą naprawę.

 

Dowiedz się więcej

Denckermann wprowadza 77 referencji filtrów
Denckermann wprowadza 77 referencji filtrów

W ofercie Denckermann w ostatnim czasie pojawiło 77 nowych referencji filtrów. Są to głównie filtry kabinowe (35 referencji) oraz powietrza (26 pozycji), a także paliwa (9 produktów) i oleju (7 referencji). Szczegółową listę nowości znajdą Państwo poniżej oraz w załączniku:   Nr DKM Nazwa Zastosowanie     A140943 Filtr powietrza Hyundai H1 2500CRDI 16V 2007- A140972 […]

Denckermann rozszerza ofertę filtrów i amortyzatorów
Denckermann rozszerza ofertę filtrów i amortyzatorów

W ofercie marki Denckermann pojawiły się ostatnio nowe filtry paliwa, powietrza, oleju i kabiny oraz 21 referencji amortyzatorów. Szczegółowa lista nowości poniżej: Nr DKM Nazwa Zastosowanie A120310 Filtr paliwa Citroen/Peugeot 2.0HDI 10/03- A120338 Filtr paliwa Chrysler Voyager 2.5CRD 02/01- A140950 Filtr powietrza Jeep Grand Cherokee 4.0/4.7/5.2 95- A141240 Filtr powietrza MCC Smart 0.6 (M160R3) 98/07- […]

Ten silnik rozgrzewa się do czerwoności od mocy
Ten silnik rozgrzewa się do czerwoności od mocy

Jednostka RB30 znana jest z takich legendarnych modeli jak chociażby Nissan Skyline. Jednak nie jest tajemnicą, że seryjna moc jednostek dla niektórych to zdecydowanie za mało. Austriacka firma tunerska wzięła na warsztat trzylitrową jednostkę japońskiego producenta samochodów. Ciężko jednak stwierdzić czy jakikolwiek element seryjny zachował się w tym silniku, a już na pewno nie jest […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 20 stycznia 2016, 11:15 9 0

Podejrzanie wygląda ta maź w tym filtrze,jest dużo rdzy.Prawdopodobnie ten filtr leżał długo na dworze przez co dostała się do środka woda.Nie widać śladów starego przepalonego oleju.Filtr po trzech latach eksploatacji w środku powinien wyglądać zupełnie inaczej.

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2016, 12:35 0 -2

Silnik jak się rozgrzeje, potem się schładza i zbiera się w nim woda, jak się lata na krótkich dystansach to nie zdąży ona w całości odparować...

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2016, 12:35 0 0

Ale fakt mega syf jakby ktoś na Castrolu tylko jeździł...

Odpowiedz

tyt, 20 stycznia 2016, 19:24 2 0

Filtr z wyprzedaży po powodzi w Dakolu z 2010r.

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2016, 19:47 5 0

To jakaś podpucha jak by go wykręcił to gwint byłby niezardzewiały on mógł 3 lata ale w Wiśle leżeć

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2016, 20:43 1 0

eeee - nne ma szans

Odpowiedz

Anonim, 20 stycznia 2016, 20:46 2 0

bujda na resorach

Odpowiedz

Patryk, 20 stycznia 2016, 23:55 3 -1

moim zdaniem tez bujda ktoś chyba przesadził z moto doktorami :D

Odpowiedz

Maly, 21 stycznia 2016, 9:09 1 0

Owszem trzeba wymieniac wszystkie filtry ale wtedy kiedy jest to konieczne . Naciagactwem jest wymienianie wszystkich filtrow kiedy ktos robi rocznie kilka tys km . Jedynie filtr oleju wymieniamy raz do roku razem z olejem. W dieslach filtr paliwa dobre jest zmienic przed zima.pozostale filtry trzeba sprawdzac i wymieniac w razie potrzeby. Warsztat za wymiane kazdego liczy sobie po 30 zl i dlatego z gory zaklada ze jak wymiana oleju to i wszystkich filtrow co jest naciaganiem klienta.

Odpowiedz

lewar, 21 stycznia 2016, 9:34 1 0

Filmik faktycznie wygląda podejrzanie. Filtr prawdopodobnie 3 lata ma, ale leżakowania na złomie. Przecięty filtr "gumówką" ma prawo być zaschnięty od temperatury ale nie w takim stanie. Gwint oraz ścianka z uszczelką zaklejona grubą warstwą zaschniętego błota z rdzą a nawet innymi odpadami z ziemi świadczy, że właśnie tam ostatnio było jego miejsce a nie w samochodzie (chyba że mechanik przecinał go w błocie a nie warsztacie). W świeżo wykręconym filtrze gwint byłby jedynie lekko zaoliwiony nawet gdyby miał 10 lat. Ponadto duża ilość rdzy i wody potwierdza że filtr leżakował na śmietniku czy złomie, ewentualnie przebywał tam razem z wymontowanym starym silnikiem, gdzie woda i warunki atmosferyczne zrobiły swoje.
Ponadto filtr polskiej produkcji może sugerować, że był użytkowany w Polsce, co według filmu niestety w oczach obcokrajowców źle świadczy o nas Polakach jako użytkownikach samochodów.

Odpowiedz

Paul, 21 stycznia 2016, 15:23 1 0

Film nie do końca prawdziwy filtr mógł leżeć 3 lata z silnikiem na dworze ale nie zgodzę się że ten filtr jeździł 3 lata w samochodzie, za dużo rdzy i syfu jakieś trawy czy ściółki, maź się zgodzę jak ktoś robi b.krótkie odcinki i nie dogrzewa silnika, lub uszczelka pod głowica uległą uszkodzeniu i woda - płyn chłodniczy dostał się do oleju i wtedy powstaje maź. Film trochę naciągany Pozdrawiam

Odpowiedz

MM, 14 lutego 2016, 15:36 1 0

Jeszcze nie widziałem tak zardzewiałego filtra zdemontowanego z auta, tam nawet gwint jest skorodowany, W dodatku na filtrze widnieje stara nazwa firmy FILTRON z czasów PRL !!! Przyjrzyjcie się !!! Od 2001 roku nazwa firmy to Wix Filtron Sp. z o.o. Ten filtr mógł leżeć pod chmurką Ponad 20 lat. Moim zdaniem autor filmu jest kompletnym laikiem i sam się ośmieszył.

Odpowiedz

lbn, 5 lutego 2017, 12:43 1 0

Jak zwykle robienie z ludzi debili wystarczy zobaczyć w pierwszych chwilach filmu że filtr jest pordzewiały w wew. stronie gwintu i po zew. stronie co oznacza że od długiego czasu leżał gdzieś w wodzie błocie itd... jeśli był by zamontowany w aucie to olej silnikowy nie dopuścił by do pojawienia się rdzy . Tak na marginesie wyciągałem filtry z samochodów pracując przy rozbiórkach aut po kilku latach nigdy nie trafiłem na podobny wygląd nawet w 30 % Bzdura na resorach ....

Odpowiedz

Justyna audi a4b5, 6 listopada 2018, 15:09 0 0

Kochani mam problem! Wymiana filtru oleju... przy probie wykrecenia starego filtru niestety zostal sam gwint (zaparzony) nie idzie wykrecic starej czesci... macie jakis sposob by wykrecic ten gwint? Pom9cy!

Odpowiedz

mr x & mr y, 6 listopada 2018, 16:05 0 0

bujda na resorach. on raczej leżał trzy lata w beczce po oleju razem z innym złomem.

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2018, 12:44 1 0

Tak wygląda filtr, który przeleżał na dworze 3 lata a nie który był zamontowany w pracującym silniku....(deszczówka na dnie puszki niby skąd się tam wzięła :-)?!)

Odpowiedz

nomek, 16 grudnia 2018, 19:27 1 0

Ja mogę pokazać jak wyglądają moje filtry po 30tys. km i 2 latach, zupełnie inaczej, całkiem normalnie. Jedyna różnica to taka, że Mann jest twardy a SCT miękki. :-)

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2019, 14:20 1 0

Ten filtr napewno nie jest wyjęty prosto z samochodu. Bujdy, co nie oznacza że filtr trzeba wymieniać łącznie z olejem.

Odpowiedz

Sado, 16 marca 2020, 22:03 0 0

Skąd zes to wyciągnął z Ursusa 60 masakra ...

Odpowiedz