Lepsze zawieszenie do Alfy Romeo 4C od Bilsteina

, 10 grudnia 2015, 9:31

Dwumiejscowa Alfa Romeo 4C to wyrafinowaną linią nadwozia, lekka konstrukcją i wysokie osiągi. Choć wydawać by się więc mogło, że to samochód, w którym nie da się już niczego udoskonalić, to jednak firma Bilstein postanowiła dorzucić swoje trzy grosze i dopracować seryjne zawieszenie tego włoskiego samochodu.

Projekt sportowego coupe Alfy rodził się powoli, czym firma stopniowała napięcie wśród licznej rzeszy fanów motoryzacji. Prototyp został zaprezentowany w 2011 roku, a na jego seryjną wersję trzeba było czekać kolejne dwa lata. Od tego czasu Alfa 4C zdobyła na całym świecie liczne nagrody, ustanowiła nowy rekord okrążenia na kultowym torze Nurburgring, a „na co dzień” pełniła rolę safety car podczas zawodów Superbike World Championship.

W końcu Alfa trafiła w ręce specjalistów firmy Bilstein, którzy postanowili zamienić oryginalne zawieszenie na produkowane przez siebie. Wybór padł na zestaw gwintowanych amortyzatorów B16 PSS10 wyposażonych w przełącznik wyboru trybu jazdy na komfort lub sport. W każdym z nich można dodatkowo regulować nastawy, co otwiera zupełnie niespotykane dotąd możliwości. Ustawienia od jeden do trzy nadają miękkości, cztery – pięć odpowiadają oryginalnemu zawieszeniu Alfy, zaś od sześciu do dziesięciu uzyskiwana jest stopniowa twardość zapewniająca doskonałą przyczepność do nawierzchni drogi bądź toru wyścigowego.

Do kompletu amortyzatorów gwintowanych B16 PSS10 dodano sprężyny ERS firmy Eibach, które poza zachowaniem oryginalnego prześwitu, pozwalają też na jego obniżenie o 30 mm. Inżynierowie z firmy Bilstein znaleźli przy tym sposób na zrównoważenie sił poprzecznych oddziałujących na tylną oś napędową. Zamontowano w niej „do góry nogami” – czyli w unikalnej technologii Bilsteina„upside-down” -amortyzatory o średnicy 50 mm. Zestaw uzupełniają niezbędne nasadki i wkładki sprężyn, które pozwalają na wymianę całego zawieszenia bez dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

Dowiedz się więcej

Amortyzatory i zawieszenie BILSTEIN w Inter Cars
Amortyzatory i zawieszenie BILSTEIN w Inter Cars

Inter Cars SA poszerzył swoją ofertę o amortyzatory i elementy zawieszeń pneumatycznych firmy BILSTEIN do samochodów osobowych. Bilstein to producent znany na całym świecie. Początki historii firmy sięgają roku 1873, natomiast pierwszy jednorurowy amortyzator gazowy został wprowadzony do produkcji w roku 1957. Od tamtego czasu firma ciągle się rozwija, wprowadzając nowe technologie, korzystając z innowacji […]

BILSTEIN: Koniec Volkswagen Golf Cup
BILSTEIN: Koniec Volkswagen Golf Cup

Firma BILSTEIN od początku dostarczała amortyzatory do wszystkich pojazdów startujących w zawodach Volkswagen Golf Cup. Po trzech sezonach zakończyła się historia tego cyklu. – „Dumni jesteśmy z tego, że specjaliści z koncernu Volkswagena wybrali do tych wyścigów amortyzatory BILSTEIN. To dla nas wyróżnienie, ale i doskonała okazja do potwierdzenia ich jakości i niezawodności w praktyce. […]

Nowa oferta amortyzatorów i sprężyn Bilstein
Nowa oferta amortyzatorów i sprężyn Bilstein

Bilstein wprowadził do swojej oferty kolejne referencje. Tym samym dostępność amortyzatorów i sprężyn powiększyła się o kolejnych 50 modeli samochodów osobowych. Nowe referencje obejmują przede wszystkim sprężyny Bilstein B3 oraz amortyzatory Bilstein B6-Sport. Sprężyny – o tej samej jakości, co na pierwszy montaż – przeznaczone są do popularnych modeli m.in. Alfy Romeo, Audi oraz BMW. Oferta obejmuje […]

Wiedza podstawą naprawy – szkolenia Bilstein
Wiedza podstawą naprawy – szkolenia Bilstein

Firma Bilstein specjalizuje się w produkcji amortyzatorów, jednocześnie zapewniając warsztatom wsparcie w zakresie przeprowadzania napraw zawieszenia pojazdów. Na przestrzeni lat nie zmieniła się funkcja amortyzatora. To wciąż istotny łącznik pomiędzy nadwoziem pojazdu, a kołami, które stykają się z nawierzchnią drogi. Nie oznacza to jednak, że sama konstrukcja nie uległa zmianie. Przeciwnie, dziś w samochodach osobowych […]

Komentarze

Brak komentarzy