Opony Continental na pierwszy montaż w ponad 30% pojazdów

, 2 kwietnia 2015, 14:49

Jak wskazują najnowsze dane, ponad 30% samochodów wyjeżdża z montowni producentów na oponach Continental. Ogumienie tej firmy można było podziwiać także na samochodach pokazowych niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show.

W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut – od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich – w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi.

Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe – nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental.

Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji.

Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.

W ciągu ostatnich lat producenci aut oczekują coraz więcej od dostawców opon, a eksperci Continental stale pracują nad tym, aby wyprzedzić potrzeby rynku. Opracowana przez nich technologia ContiSeal, została wykorzystana przez jednego z wiodących producentów aut. Jest to system automatycznego uszczelniania opon w przypadku drobnych przebić bieżnika. Opony wyprodukowane w technologii ContiSeal, we wnętrzu których użyty został specjalny materiał zapewniający niskie poziomy hałasu generowanego w środku pojazdu, zdobyły zaufanie również kilku innych twórców samochodów.

Ponadto producenci aut coraz większą wagę przywiązują do łatwych w identyfikacji oznaczeń nowych opon. Na przykład Audi oznacza swoje opony literami AO (Audi Original), Mercedes – MO, podczas gdy BMW używa do tego celu gwiazdki. Takie oznaczenia to okazja do pozycjonowania swojej marki również w obrębie opon oraz do umieszczania informacji o różnych właściwościach dotyczących osiągów.

Dowiedz się więcej

Continental podsumowuje rok i ujawnia nowe cele
Continental podsumowuje rok i ujawnia nowe cele

Ekologiczne opony z mniszka lekarskiego wkrótce odmienią rynek motoryzacyjny. Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele firmy Continental. Na corocznej konferencji opowiedziano o planach na przyszłość, ale także podsumowano minione miesiące. Łagodna zima nie sprzyjała zakupom opon Ubiegły rok nie należał do rekordowych pod względem sprzedaży opon w Polsce. Wpływ na to miała oczywiście pogoda – zwłaszcza późna […]

Opony z mniszka coraz bliżej
Opony z mniszka coraz bliżej

Continental planuje w ciągu najbliższych lat planuje wprowadzić do seryjnej produkcji opony z mniszka lekarskiego. Będą one bardziej przyjazne dla środowiska. Ograniczone zasoby surowców naturalnych skłaniają producentów opon do poszukiwania alternatywnych rozwiązań. Przykładem technologii bazującej na zasadach zrównoważonego rozwoju jest produkcja opon z mniszka lekarskiego opracowana przez Continental. Ekologiczny tuning Kauczuk naturalny to jeden z […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

leszek, 5 maja 2018, 6:21 1 0

Właśnie mam takie opony w npwym passacie b8.Tragedia opony głośne i strasznie twarde.Po postoju 48h koła wibrują przez pierwsze kilometry.Kupione zimówki w takim samym rozmiarze/Nokian/o niebo cichsze i bardziej komfortowe.Continentale z pierwszego montażu są strasznir budrzetowe.

Odpowiedz