Ekologiczne opony z mniszka lekarskiego wkrótce odmienią rynek motoryzacyjny. Tak przynajmniej twierdzą przedstawiciele firmy Continental. Na corocznej konferencji opowiedziano o planach na przyszłość, ale także podsumowano minione miesiące.
Łagodna zima nie sprzyjała zakupom opon
Ubiegły rok nie należał do rekordowych pod względem sprzedaży opon w Polsce. Wpływ na to miała oczywiście pogoda – zwłaszcza późna i łagodna zima. Istotny wpływ na wyniki sprzedaży miały także nagromadzone zapasy opon w magazynach dystrybutorów. Polacy wciąż najchętniej wybierają opony budżetowe. Niemal połowa z nas decyduje się na ogumienie z niższej półki. Jednocześnie, systematycznie wzrasta w Polsce sprzedaż opon segmentu premium. Zauważalnym trendem jest także kupowanie przez Polaków coraz większych opon.
– „Systematycznie wzrasta sprzedaż opon o większych rozmiarach. Ma to związek ze zmianami w parku samochodowym. Producenci aut do nowych modeli wybierają coraz większe opony. Ten trend w najbliższych latach będzie się utrzymywał" – mówił Andrzej Mazur, Brand Manager Continental Opony Polska.
W bieżącym roku, Continental przewiduje 1% wzrost sprzedaży opon w Polsce.
Krzysztof Jeziak, Dyrektor Handlowy Działu Opon Ciężarowych w Continental zwrócił uwagę na trwającą ekspansję firmy na rynku opon do pojazdów ciężkich. W latach 2013-2017 pojawi się w Europie łącznie 200 nowych produktów z działu opon użytkowych.
Opony z mniszka lekarskiego – kierunek działań Continental
Continental już od 5 lat prowadzi badania nad pozyskaniem kauczuku naturalnego (latexu) z mniszka lekarskiego. Pozyskiwanie surowca z drzewa kauczukowego następuje po 7 latach od momentu rozpoczęcia uprawy, natomiast z mniszka lekarskiego, już po pól roku.
Według specjalisty z firmy Continental, Pawła Skorbisza, opony samochodowe wytwarzane z mniszka lekarskiego to prawdziwa rewolucja, która na zawsze odmieni rynek opon. Celem ekspertów Continental jest stworzenie opony ekologicznej, a jednocześnie bardzo wytrzymałej.
– „Nowa technologia Continental całkowicie odmieni i ulepszy proces produkcji opon w przyszłości. Skorzystają na tym przede wszystkim klienci, którzy uzyskają dostęp do wysokiej jakości opon, na które nie będą musieli długo czekać." – powiedział Paweł Skrobisz, Customer Service Manager, Continental Opony Polska.
Pierwsze opony Continental z gumy uzyskanej z korzeni mniszka lekarskiego będą poddawane testom na publicznych drogach w ciągu najbliższych lat.
Więcej o oponach z mniszka lekarskiego
Uniroyal RainExpert 3 – kolejna nowość grupy Continental
Podczas konferencji sporo uwagi poświęcono także nowej oponie marki Uniroyal. Wykorzystuje ona technologie stosowane wcześniej w oponach do aut o wysokich osiągach. Jest przeznaczona do samochodów kompaktowych, średniej klasy oraz SUV-ów.
– „Konstrukcja bieżnika Uniroyal RainExpert 3 została zainspirowana naturalną strukturą i właściwościami skóry rekina. Wykorzystano w niej technologię Skóry Rekina. Dzięki temu, podczas jazdy woda przepływa bez żadnych zawirowań i jest od razu usuwana z kanałów obwodowych bieżnika." – powiedział Dariusz Szewczyk, specjalista marki Uniroyal.
Więcej o oponie Uniroyal RainExpert 3
Continental i piłkarskie Mistrzostwa Polski
Continental jest głównym sponsorem Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka. Wystartowała już VI edycja tego wydarzenia. Finał zmagań odbędzie się 25 kwietnia na stadionie przy ulicy Obrońców Tobruku w Warszawie, zaś najlepsza drużyna już w czerwcu zawalczy o tytuł Mistrza Świata. Trzecie już Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej dla Dzieci z Domów Dziecka odbędą się w czerwcu 2015 r. na Stadionie Miejskim przy ul. Łazienkowskiej 3.
w Warszawie.
– „Jesteśmy dumni, że mamy szansę angażować się w tę unikalną, sportową inicjatywę, której popularność rośnie z każdą kolejną edycją. Coraz wyższy poziom turnieju i zaangażowanie zawodników w przygotowania do rozgrywek cieszą nas najbardziej. Efekty tego projektu są jednoznacznym dowodem, że tego typu przedsięwzięcia są w Polsce bardzo potrzebne." – powiedziała Ewa Ostapczuk-Wasilewska, Media and Communication Manager Continental Opony Polska.
Kilka słów od Dyrektora
Tradycyjnie już, coroczną konferencję podsumował Dyrektor Generalny Continental Opony Polska, Piotr Zielak. Zwrócił on uwagę na trudną sytuację polskiego sektora transportowego, związaną z sytuacją na Ukrainie. Problemy firm przekładają się na mniejsze zakupy, także ogumienia. Wśród problemów branży oponiarskiej, Dyrektor wymienił także tendencje kierowców do zakupu opon w Internecie, gdzie priorytetem są najniższe ceny. Sklepom i warsztatom coraz trudniej rywalizować o klienta – konkurencja powoduje często drastyczne obniżanie marży. Nieco lepiej, w opinii Piotra Zielaka, wygląda sytuacja producentów opon, którzy dzięki spadkom cen surowców, mogą zaproponować najnowsze technologie w odpowiednich dla klienta cenach. Dzięki temu nie zawsze to, co najnowsze jest najdroższe.
Komentarze