Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:15 Reprezentacja Inter Cars na Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 14:11 Olej do skrzyni biegów naprawił silnik?! Eksperyment znanego mechanika zadziwia. 11:54 Bankructwo amerykańskiego giganta kładzie się cieniem na europejskim rynku części 11:02 Nowy alternator od AS-PL do youngtimerów 10:50 Konkurs Valeo – wyniki

Continental

Dlaczego łańcuchy rozrządu nie zastąpiły pasków?

Przez lata w branży motoryzacyjnej panowało przekonanie, że łańcuchy rozrządu całkowicie zastąpią paski. Miały być trwalsze, niezawodne i pozbawione konieczności regularnej wymiany. Jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała te oczekiwania.

MotoFocus TV: Najczęstsze problemy z układem rozrządu

Czy układ rozrządu w nowoczesnych silnikach to rzeczywiście system na tyle skomplikowany, że utrzymanie go w dobrym stanie technicznym wymaga odpowiedniej profilaktyki? Między innymi na to pytanie odpowiada Roman Boluk, specjalista techniczny marki Continental, w nowym odcinku programu MotoFocus TV. Program prowadzi Witold Hańczka.

Opony przyszłości z recyklingu oleju

Continental stawia na wykorzystanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu w produkcji opon. W 2024 r. udział tych materiałów wynosił średnio 26%, jednak do końca bieżącego roku firma spodziewa się wzrostu o 2–3 punkty procentowe. W ciągu zaledwie pięciu lat, do 2030 r., wartość ta ma wzrosnąć do co najmniej 40%. Wśród kluczowych surowców znajdują […]

Jak poprawnie wymienić pasek rozrządu w Oplu Corsa C 1.7 CDTI? Porady eksperta.

Wymiana paska rozrządu to jedna z najważniejszych czynności serwisowych. Błąd przy tej operacji może kosztować właściciela pojazdu poważną awarię silnika. W ramach serii Watch and Work, ekspert Stefan Meyer z Continental prezentuje, jak prawidłowo wykonać wymiany rozrządu – na przykładzie Opla Corsy C 1.7 CDTI (Z17DTH).

Konkurs Continental – wyniki

Dziękujemy za udział w konkursie zorganizowanym przez MotoFocus we współpracy z marką Continental. Do wygrania były atrakcyjne nagrody.

Opony Continental jako oryginalne wyposażenie w nowej Dacii Duster

Dacia wybrała firmę Continental na dostawcę oryginalnego wyposażenia opon do trzeciej generacji swojego modelu Duster. Trzy typy ogumienia – opony letnie EcoContact 6 Q, całoroczne AllSeason Contact oraz wytrzymałe CrossContact RX – zostały zatwierdzone do stosowania w tym SUV-ie. Dostępne będą w rozmiarach 16, 17 i 18 cali, co ma zapewnić bezpieczeństwo i wydajność we […]

Jak wymienić pasek rozrządu w Peugeot 5008 2.0 HDi?

Wymiana paska rozrządu w nowoczesnym dieslu to zadanie wymagające precyzji i znajomości procedur. Stefan Meyer z firmy Continental w ramach serii Watch and Work pokazuje krok po kroku, jak prawidłowo przeprowadzić tę operację w Peugeocie 5008 z 2013 roku, silnik 2.0 HDi 110 kW (kod DW10FD).

Jak wymienić pasek rozrządu w Audi A3 1.6 102 KM – porady eksperta Continental

Wymiana paska rozrządu w Audi A3 z silnikiem benzynowym 1.6 to jedna z kluczowych operacji serwisowych, wymagająca precyzji i stosowania się do procedur producenta. Stefen Meyer, ekspert firmy Continental, w ramach serii „Watch and Work” podpowiada, jak przeprowadzić tę naprawę krok po kroku.

Wszystkie europejskie fabryki Continental z certyfikatem

Firma Continental Tires stawia kolejny krok na drodze do zwiększenia zrównoważonego rozwoju: wszystkie europejskie zakłady produkcyjne grupy, w których produkowane są nowe opony, otrzymały uznawaną na całym świecie międzynarodową certyfikację zrównoważonego rozwoju i emisji dwutlenku węgla (ISCC) PLUS.

Jak wymienić pasek rozrządu we Fiacie Punto 1.2?

Wymiana paska rozrządu to jedna z kluczowych operacji serwisowych w każdym samochodzie. W przypadku Fiata Punto 1.2 (rocznik 2003, silnik o kodzie 188 A4.000) operację tę można przeprowadzić sprawnie i bezpiecznie, o ile przestrzega się procedur. Stefan Meyer z firmy Continental pokazuje krok po kroku, jak przeprowadzić cały proces.

Continental to niemiecki koncern motoryzacyjny z historią sięgającą roku 1871. Firma słynie głównie z produkcji opon do samochodów osobowych, ciężarowych i użytkowych, ale w swoim portfolio ma także wiele innych produktów, w tym innowacyjne systemy elektroniczne, układy napędowe czy elementy wnętrza pojazdów konstruowane na potrzeby producentów samochodów. Szerokie portfolio produktów Continental jest dostępne także na rynku wtórnym części zamiennych. Firma zatrudnia ponad 200 tysięcy osób w ponad 50 krajach świata. Continental posiada silną pozycję na rynku opon klasy premium, jednak posiada także kilka marek własnych ogumienia, reprezentujących klasę średnią i budżetową. Więcej informacji na temat firmy Continental i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.