Jak wskazują najnowsze dane, ponad 30% samochodów wyjeżdża z montowni producentów na oponach Continental. Ogumienie tej firmy można było podziwiać także na samochodach pokazowych niemal wszystkich europejskich marek prezentowanych podczas targów Genewa Motor Show.
W Europie kolejne modele opon Continental zostały zatwierdzone do pierwszego montażu w niemal wszystkich segmentach aut – od samochodów ultra kompaktowych po luksusowe limuzyny. Jednocześnie firma podpisała nowe kontrakty w krajach azjatyckich – w tym, po raz pierwszy, z producentami chińskimi.
Continental uzyskał także najwyższy wskaźnik pod względem częstotliwości montowania opon w samochodach pokazowych na targach „Genewa Motor Show”. Opony tej marki można było podziwiać w samochodach niemal wszystkich europejskich marek. Również na nowościach rynkowych, m.in. Audi R8 e-tron, A3 e-tron czy hybrydach Mercedesa klasy V i Volkswagena Golfa. Podobnie jak w przypadku luksusowych sedanów Rolls Royce, off-roadowych Land Rover czy aut elektrycznych Tesla. Mniej ekskluzywne samochody osobowe – nowe modele Opla w segmentach aut miejskich i kompaktowych, auta marek Peugeot czy Renault, m.in. nowy SUV Kadjar oraz nowa Skoda Superb – również zostały wyposażone w opony Continental. Zainteresowani oponami zwiedzający mogli zauważyć produkty tej firmy nie tylko na wyposażeniu producentów europejskich, lecz również azjatyckich. Takie modele jak nowy Hyundai ix 20 czy Suzuki S-Cross wystawione były także na oponach Continental.
Continental dostarcza zarówno oryginalne wyposażenie producentom samochodów, jak i zaopatruje rynek posprzedażowy. Wielu spośród producentów aut z wyższej półki dodaje z boku symbole, które informują, że dany model opon został przez nich zatwierdzony do produkcji.
Produkty marki Continental znalazły uznanie również w oczach producentów amerykańskich. Firma zaspokaja popyt około jednej szóstej rynku pierwszego wyposażenia. Z kolei w Azji Continental zaopatruje już nie tylko producentów japońskich i koreańskich, lecz od jakiegoś czasu również chińskich. Większość modeli opon trafiających na azjatycki rynek produkowana jest w fabryce w chińskim mieście Hefei. Produkując opony „wewnątrz rynku i na ten rynek”, firma wyeliminowała problem kosztownego i skomplikowanego transportu opon do Chin z Europy czy ze Stanów Zjednoczonych.
W ciągu ostatnich lat producenci aut oczekują coraz więcej od dostawców opon, a eksperci Continental stale pracują nad tym, aby wyprzedzić potrzeby rynku. Opracowana przez nich technologia ContiSeal, została wykorzystana przez jednego z wiodących producentów aut. Jest to system automatycznego uszczelniania opon w przypadku drobnych przebić bieżnika. Opony wyprodukowane w technologii ContiSeal, we wnętrzu których użyty został specjalny materiał zapewniający niskie poziomy hałasu generowanego w środku pojazdu, zdobyły zaufanie również kilku innych twórców samochodów.
Ponadto producenci aut coraz większą wagę przywiązują do łatwych w identyfikacji oznaczeń nowych opon. Na przykład Audi oznacza swoje opony literami AO (Audi Original), Mercedes – MO, podczas gdy BMW używa do tego celu gwiazdki. Takie oznaczenia to okazja do pozycjonowania swojej marki również w obrębie opon oraz do umieszczania informacji o różnych właściwościach dotyczących osiągów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
leszek, 5 maja 2018, 6:21 1 0
Właśnie mam takie opony w npwym passacie b8.Tragedia opony głośne i strasznie twarde.Po postoju 48h koła wibrują przez pierwsze kilometry.Kupione zimówki w takim samym rozmiarze/Nokian/o niebo cichsze i bardziej komfortowe.Continentale z pierwszego montażu są strasznir budrzetowe.
Odpowiedz