Nowy moduł filtracyjny Sogefi w silnikach Renault

, 4 lutego 2015, 15:07

Firma Sogefi opracowała wymienny moduł filtracyjny oleju napędowego z tworzywa sztucznego, do pojazdów produkowanych na platformie Renault CMF1. Zastosowano w nim system czystej obsługi, który polega na zintegrowaniu elementu filtrującego z nakręcaną pokrywą plastikowego korpusu modułu, umożliwiając tym samym łatwiejszy i czystszy montaż. Taka konstrukcja oznacza, że element filtrujący nie musi być dotykany na żadnym etapie montażu, co ogranicza ryzyko zanieczyszczenia filtra podczas serwisowania.

Moduł podnosi poziom czystości paliwa do 97,5 proc., zapewniając jednocześnie ochronę wrażliwego systemu wtrysku paliwa poprzez skuteczne oddzielanie wody. Innymi funkcjami modułu są czujnik poziomu wody oraz grzałka o mocy 250W, która gwarantuje rozruch w mroźne poranki. Korpus modułu jest wykonany w całości z tworzywa sztucznego, i w przeciwieństwie do korpusów metalowych, charakteryzuje się dużo lepszą odpornością na właściwości korozyjne niektórych biopaliw. Plastikowy element filtracyjny może być po zużyciu w całości spalony, co sprawia, że jest on znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż filtry zawierające elementy metalowe. Na platformie CMF1 moduł jest umieszczony obok zbiornika paliwa, w celu zwiększenia bezpieczeństwa w razie wypadku.

Dzięki zastosowaniu najnowszej generacji plisowanego w jodełkę materiału filtrującego, moduł usuwa praktycznie wszystkie zanieczyszczenia o rozmiarach przekraczających 4μm. Moduł jest dostosowany do potrzeb kolejnej generacji systemów wtrysku paliwa spełniających wymagania normy EURO6+, zapewniając skuteczną pracę zarówno przy wysokim ciśnieniu, jak i w warunkach podciśnienia.

Począwszy od najnowszego silnika diesla 1.6 dCi montowanego w modelu 2015 Espace, moduł będzie stosowany w kolejnych wersjach modeli Renault Laguna, Megane, Latitude, Fluence i Scenic, które zostaną wprowadzone na rynek przed trzecim kwartałem 2016 roku. Moduł będzie również montowany we wszystkich silnikach diesla francuskiego producenta, począwszy od 1.5l dCi, aż po V6 3.0l dCi.

Filtry będą dostępne na rynku wtórnym pod wszystkimi markami Sogefi już w 2015 roku.

Dowiedz się więcej

8 na 10 najlepiej sprzedających się aut w Europie ma filtry Sogefi
8 na 10 najlepiej sprzedających się aut w Europie ma filtry Sogefi

Filtry Sogefi znajdują się w 8 na 10 najlepiej sprzedających się autach w Europie. Także 14 spośród 20 najpopularniejszych samochodów czołowych producentów z Francji, Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii wyposażonych jest w filtry i moduły filtracyjne tej firmy. Według danych firmy IHS (międzynarodowego technicznego serwisu informacyjnego), firma Sogefi niezmiennie zajmuje czołową pozycję wśród dostawców filtrów […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 lutego 2015, 12:22 0 0

Totalna bzdura bo i tak trzeba wypiąć króciec paliwowy na górze

Odpowiedz