Technologia Shell Helix Ultra w Formule 1

, 2 czerwca 2014, 14:09

Od 2014 roku kierowcy Formuły 1 mają w swoich bolidach nowe jednostki napędowe, które pracują na jeszcze wyższych obrotach i w jeszcze wyższych temperaturach niż dotychczas. Na zamówienie zespołu Scuderia Ferrari opracowano specjalną formulację oleju Shell Helix Ultra, by umożliwić silnikowi osiąganie wysokiej mocy bez ryzyka uszkodzenia.

Większe obciążenia

Największe wyzwanie związane jest z przekonstruowanym silnikiem. Jednostki napędowe Formuły 1 zmieniły swoją pojemność skokową z 2,4 do 1,6-litra. Nowy silnik V6 jest posiada także turbodoładowanie i system odzyskiwania energii (ERS). W wyniku tych zmian elementy silnika pracują na wyższych obrotach w dużo trudniejszych warunkach.

Żywotność silnika

Podczas sezonu 2014 każdy kierowca będzie posiadał do dyspozycji podczas 19 wyścigów w serii już nie 8, a tylko 5 kompletnych silników. Zużycie każdego dodatkowego silnika poza wyznaczonym limitem wiąże się z surowymi karami nakładanymi na kierowcę.  Dlatego zespół Scuderia Ferrari potrzebował technologii zapewnianiającej ochronę przez cały okres wydłużonej żywotności silnika bez straty jego wydajności.

Technologia z toru w codziennym użytku

W sezonie 2014 zespół Scuderia Ferrari ma do dyspozycji przygotowane na zamówienie oleje silnikowe Shell Helix Ultra. Dzięki temu Shell zyskuje możliwość rozwijania swoich produktów do użytku komercyjnego w najbardziej wymagających na świecie warunkach, jakimi są wyścigi Formuły 1. Wiele formulacji użytych do ochrony silników bolidów zespołu Scuderia Ferrari można znaleźć w produktach Shell Helix Ultra oferowanych klientom samochodów poruszających się po drogach publicznych.

Technologia Shell PurePlus w Formule 1

Od stycznia 2015 roku oleje używane w kolejnym sezonie Mistrzostw Świata Formuły 1 będą powstawały na bazie opatentowanej przez Shell, rewolucyjnej Technologii Shell PurePlus. Firma opracowała nową metodę produkcji syntetycznego oleju bazowego z gazu ziemnego, która zapewnia czystą bazę olejową pozbawioną wszelkich zanieczyszczeń.
 

Dowiedz się więcej

Technologia Shell PurePlus
Technologia Shell PurePlus

Od ponad 40 lat Shell udoskonala technologię pozwalającą na zmianę stanu skupienia gazu ziemnego w ciecz. Dzięki temu firma pozyskuje paliwa, środki smarne i inne surowce przydatne w branży petrochemicznej. Efektem tych prac jest również innowacyjna Technologia Shell PurePlus zastosowana w nowej linii olejów Shell Helix Ultra. PurePlus od Shella Krystalicznie czysta baza olejowa powstaje […]

Taksówkarze przetestują nowe oleje Shella
Taksówkarze przetestują nowe oleje Shella

50 taksówkarzy z warszawskiej korporacji MPT Taxi 191-91 przez sześć miesięcy będzie testowało nowy, w pełni syntetyczny olej silnikowy Shell Helix Ultra, wyprodukowany przy wykorzystaniu technologii Shell PurePlus. Taksówkarze przejeżdżają każdego dnia setki kilometrów, a silniki ich samochodów są intensywnie eksploatowane w warunkach ekstremalnych – głównie w ruchu miejskim, jazdy w korkach, czy w systemie […]

Castrol od 100 lat z Fordem
Castrol od 100 lat z Fordem

W tym roku mija 100 lat od momentu, gdy na rynku pojawił się pierwszy olej przeznaczony dla konkretnej marki samochodów. Ford rekomendował stosowanie oleju Castrol w swoich autach, m.in. w legendarnym modelu T. Dziś obie firmy razem opracowują nowoczesne rozwiązania technologiczne, udoskonalają środki smarne i działają w motorsporcie. Na początku XX wieku Charles Wakefield, założyciel […]

Komentarze

Brak komentarzy