Kolekcja Color_gen 2017 od Axalta

Redakcja, 26 lipca 2017, 21:51

  1. Axalta Coating Systems, z początkiem mijającego tygodnia zaprezentowała europejskim producentom samochodów kolekcję kolorów Color_gen 2017. Światowa premiera odbyła się w marcu podczas wydarzenia Color Show 2017, zorganizowanego przez firmę Axalta w Chongqing i Szanghaju (Chiny).

Color_gen to źródło informacji na temat światowych trendów kolorystycznych, które zdominują rynek w roku modelowym 2020/2021. Dzięki nowej gamie kolorów producenci samochodów poznają preferencje kolorystyczne kierowców z trzech różnych grup wiekowych: GENNext, GENHere&Now i GENLux.

Color_gen jest uzupełnieniem dwóch pozostałych inicjatyw związanych z kolorami, które firma Axalta organizuje z myślą o producentach samochodów – Globalnego Raportu Popularności kolorów oraz Samochodowego Koloru Roku, którym w 2017 roku został Gallant Gray. Te trzy narzędzia stanowią cenne źródło informacji na temat preferencji kolorystycznych z poprzednich lat, najnowszych trendów oraz prognoz dotyczących ich rozwoju w przyszłości.

– Podejmowane przez Axalta inicjatywy związane z analizą kolorów umożliwiają śledzenie światowych trendów kolorystycznych w przemyśle motoryzacyjnym. Color_gen bierze pod lupę zachowania i preferencje różnych grup docelowych ważnych z punktu widzenia sprzedawców samochodów. Każde pokolenie kieruje się innymi przesłaniami, prowadzi inny styl życia, ma inne ambicje i dokonuje innych wyborów – komentuje Elke Dirks, Colour Designer Axalta Automotive OEM Coatings na region EMEA.

Color_gen 2017 analizuje 3 grupy docelowe najważniejsze dla producentów samochodów. W ten sposób zapewnia wgląd w wartości jakimi kierują się kupujący, jak np. styl, marka czy kolor samochodu.

GENNext to osoby w wieku 16–35 lat, które do 2020 r. według prognoz będą stanowiły 50% osób pracujących. Dla tego pokolenia samochód to manifestacja stylu życia. Konsumenci w tej grupie najprawdopodobniej będą zainteresowani praktycznymi i funkcjonalnymi pojazdami oraz szerokim wachlarzem kolorów: od delikatnych i pastelowych po stonowane, naturalne barwy (np. oliwkowy, ciemnozielony lub terakotowy) oraz kolory jaskrawe.

GENHere&Now to konsumenci w wieki 36–55 lat, którzy prowadzą aktywny tryb życia, są u szczytu kariery i dążą do utrzymania równowagi między pracą, a życiem prywatnym. Color_gen przewiduje, że zapracowane rodziny będą zainteresowane kolorami intensywnymi i o średnim nasyceniu; single prowadzący sportowy tryb życia – nieszablonowymi, modnymi odcieniami metalicznymi, a bezdzietne pary z dwoma źródłami dochodu – wyszukaną paletą barw chromatycznych (szary, czarny, srebrny i biały z efektem).

GENLux to konsumenci powyżej 55. roku życia – najważniejsza grupa konsumentów z punktu widzenia producentów samochodów. Zazwyczaj mają nieco więcej czasu, pieniędzy i przywiązują wagę do wysokiej jakości. Kolory, które najbardziej zainteresują tę grupę wiekową to kolory z efektem klasy premium, szklane drobinki oraz różne odmiany kolorów solidowych i metalicznych, takie jak burgundowy czy wariacje zielonego British Racing Green.

– Producenci samochodów czerpią ogromne korzyści z informacji, które każdego roku są udostępniane przez firmę Axalta, takich jak np. Color_gen, trendy kolorystyczne czy prognozy popularności kolorów. Ta wiedza umożliwia opracowywanie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Producenci samochodów mogą polegać na ponad 150 letnim doświadczeniu firmy Axalta i międzynarodowym zespole ekspertów, dzięki którym zyskują przewagę nad konkurencją – dodaje Dirk.

90 lat temu firma Axalta jako pierwsza w historii utworzyła kolorystyczny komitet doradczy, którego zadaniem było opracowywanie kolorów lakierów samochodowych. Od tamtej pory nieustannie pracuje nad innowacyjnymi technologiami kolorów, dostarczając klientom rzetelnych informacji na temat trendów konsumenckich w tym obszarze. Co więcej, Axalta zapewnia producentom samochodów oraz warsztatom lakierniczym dostęp do rozbudowanej bazy kolorów (ponad 4 mln) oraz wysokiej jakości systemów lakierniczych.

Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie www.axalta.pl.

Komentarze

Brak komentarzy