Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:03 Hamowanie bez szarpnięć – nowa funkcja opracowana przez producenta 15.01 Konkurs Continental 15.01 Wypełnij ankietę i weź udział w tworzeniu raportu na temat warsztatów 15.01 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu.

Układ zawieszenia

Nowości w ofercie TEDGUM

Firma TEDGUM zaprezentowała nowe produkty w swojej ofercie. Wśród nowości znajduje się górne mocowanie amortyzatora do Subaru Forestera, poduszki silnika do Porsche Panamera, tuleja wahacza do Toyoty Hi-Lux, a także zestaw poliuretanów do Mitsubishi Pajero. Szczegóły można znaleźć na stronie producenta oraz w darmowym katalogu online.

Czy warto zacząć serwisować zawieszenia pneumatyczne? Wywiad.

Historia zawieszenia pneumatycznego w samochodach osobowych zaczęła się stosunkowo niedawno, gdyż dopiero w latach 60-tych ubiegłego wieku. W tym okresie zawieszenia powietrzne zaczęto montować w samochodach takich jak Borgward P-100 czy Mercedes-Benz W112 (model 300SE). Citroen przez długi czas popularyzował niestandardowe rozwiązania oparte na systemie zawieszenia wykorzystującego przepływ przez układ specjalnego płynu, przez co odnosimy […]

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Problemy z geometrią zazwyczaj pojawiają się w wyniku starzenia i zużywania się podzespołów. Mogą również wystąpić na skutek wjechania w dziurę, najechania na krawężnik, a już na pewno po większym zderzeniu.

Konstrukcja amortyzatorów i najczęstsze reklamacje – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Za nami kolejne szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników. Tym razem tematem były amortyzatory, a konkretnie ich konstrukcja oraz najczęściej spotykane reklamacje. Szkolenie poprowadził Adam Gołąbek, Technical Services, Training and Warranty Manager, Poland, Baltics & Finland w firmie DRiV!

Adaptacyjne zawieszenie Monroe w elektrycznym Volkswagenie ID.3

Właściciele nowego pojazdu elektrycznego Volkswagena ID.3 mogą korzystać z zaawansowanego półaktywnego zawieszenia Monroe DRiV, które wyczuwa zmieniające się warunki drogowe i dostosowuje się do nich.

“Chcę pozostać w orbicie świata motoryzacyjnego” – wywiad z Bogumiłem Papierniokiem

Bogumił Papierniok, po 27 latach pracy, odchodzi z firmy Moto-Profil. Tuż po oficjalnym ujawnieniu tej informacji, specjalnie dla nas, były Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu chorzowskiej spółki, zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. 

StachuraSzkolenia – grafik październik-grudzień

Firma StachuraSzkolenia przedstawiła grafik swoich szkoleń. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Ostatnie okazje na kontrole zawieszenia samochodu

Dobiega końca kolejna edycja akcji BILSTEIN z mobilnym testerem zawieszenia. Większa liczba uczestników potwierdza fakt, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wzrosła rola prywatnych środków transportu.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.