Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ zawieszenia

Nowa strona internetowa Monroe

DRiVTM, firma należąca do Tenneco Inc., poinformowała o uruchomieniu nowej strony internetowej dedykowanej marce Monroe. Monroe dostarcza technikom i właścicielom pojazdów oryginalne wyposażenie i części zamienne do układów jezdnych – w tym amortyzatory, kolumny, sprężyny oraz elementy układu kierowniczego i zawieszenia.

Nowe referencje w katalogu BILSTEIN

BILSTEIN poszerzył ofertę na aftermarket o kilkadziesiąt referencji do 10 marek samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wśród nich są zarówno zestawy montażowe, sprężyny, jak i amortyzatory z serii Replacement i Performance.

Nowości w ofercie TEDGUM

Firma TEDGUM zaprezentowała nowe produkty w swojej ofercie. Wśród nowości znajduje się górne mocowanie amortyzatora do Subaru Forestera, poduszki silnika do Porsche Panamera, tuleja wahacza do Toyoty Hi-Lux, a także zestaw poliuretanów do Mitsubishi Pajero. Szczegóły można znaleźć na stronie producenta oraz w darmowym katalogu online.

Czy warto zacząć serwisować zawieszenia pneumatyczne? Wywiad.

Historia zawieszenia pneumatycznego w samochodach osobowych zaczęła się stosunkowo niedawno, gdyż dopiero w latach 60-tych ubiegłego wieku. W tym okresie zawieszenia powietrzne zaczęto montować w samochodach takich jak Borgward P-100 czy Mercedes-Benz W112 (model 300SE). Citroen przez długi czas popularyzował niestandardowe rozwiązania oparte na systemie zawieszenia wykorzystującego przepływ przez układ specjalnego płynu, przez co odnosimy […]

Wymagania w zakresie geometrii układu kierowniczego

Problemy z geometrią zazwyczaj pojawiają się w wyniku starzenia i zużywania się podzespołów. Mogą również wystąpić na skutek wjechania w dziurę, najechania na krawężnik, a już na pewno po większym zderzeniu.

Konstrukcja amortyzatorów i najczęstsze reklamacje – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Za nami kolejne szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników. Tym razem tematem były amortyzatory, a konkretnie ich konstrukcja oraz najczęściej spotykane reklamacje. Szkolenie poprowadził Adam Gołąbek, Technical Services, Training and Warranty Manager, Poland, Baltics & Finland w firmie DRiV!

Adaptacyjne zawieszenie Monroe w elektrycznym Volkswagenie ID.3

Właściciele nowego pojazdu elektrycznego Volkswagena ID.3 mogą korzystać z zaawansowanego półaktywnego zawieszenia Monroe DRiV, które wyczuwa zmieniające się warunki drogowe i dostosowuje się do nich.

“Chcę pozostać w orbicie świata motoryzacyjnego” – wywiad z Bogumiłem Papierniokiem

Bogumił Papierniok, po 27 latach pracy, odchodzi z firmy Moto-Profil. Tuż po oficjalnym ujawnieniu tej informacji, specjalnie dla nas, były Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu chorzowskiej spółki, zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. 

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.