Nowa Toyota Mirai drugiej generacji, pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV), wykorzystuje amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.
Pierwsza generacja Mirai została wprowadzona do sprzedaży w 2014 roku. FCEV są pojazdami napędzanymi wodorem i stanowią rozwiązanie pod względem ekologicznym, ponieważ oferują duży zasięg (do 502 km w przypadku Mirai) i krótki czas tankowania przy zerowej emisji. Mirai to japońskie słowo określające przyszłość. Toyota rozpoczęła rozwój ogniw paliwowych w Japonii już na początku lat 90-tych XX wieku i opracowała serię takich pojazdów, poddając je testom drogowym na dystansie ponad 1 600 000 km.
Aby uzyskać lepsze prowadzenie pojazdu, odpowiednią stabilizację podczas pokonywania zakrętów oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa w trakcie jazdy, zastosowano nowy układ zawieszenia. Mirai posiada zawieszenie wielowahaczowe z przodu od góry oraz na dole w osi tylnej. Zwiększono również jego sztywność z przodu i z tyłu, aby przeciwdziałać nadmiernym przechyłom bocznym nadwozia. Odpowiednie zestrojenie zawieszenia poprawia stabilność i daje dużą satysfakcję z jazdy. Pojazd jest wyposażony w nowe amortyzatory KYB w osi przedniej i tylnej, które zapewniają doskonałe właściwości jezdne oraz wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa przy każdej nawet najmniejszej reakcji na ruch kierownicy.
Pomimo wysokich kosztów produkcji pojazdów napędzanych wodorem, Toyota sprzedała ponad 10 000 egzemplarzy pierwszej generacji Mirai i zamierza zwiększyć ją do 30 000 dla nowego modelu. Toyota obniżyła koszty wytwarzania systemu ogniw paliwowych o 95% w porównaniu do swojego poprzednika, stosując mniejsze, lżejsze, wydajniejsze i tańsze w produkcji części składowe.
– Mając na uwadze fakt, że UE ma wprowadzić 30 milionów samochodów bezemisyjnych do 2030 r. i neutralności klimatycznej do 2050 r., KYB zobowiązuje się współpracować z producentami pojazdów, aby zapewnić światowej klasy zawieszenia dla ich ekologicznych projektów”– podsumował Jordan Day, menedżer ds. Marketingu KYB Europe.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
ryky, 22 kwietnia 2021, 9:09 0 0
i to jest przyszłość - wodór
Odpowiedz