Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:15 Co oznacza M+S na oponie? Wszystko, co warto wiedzieć. 09:22 VW T-Roc: usterki i awarie. Co sprawdzić przed zakupem, co wymienić po? 28.11 Zwolnienia w Boschu były tylko zwiastunem. Obniżają także pensje, a kryzys dotyka kolejnych gigantów. 28.11 Poprawny montaż koła zamachowego 1.6 dCI Mercedes i Renault [FILM] 28.11 Liqui Moly i EKG we wspólnej walce z nagarem. Relacja z prezentacji.

Czujniki

Textar poszerza ofertę klocków, tarcz i bębnów hamulcowych

Oferta marki Textar została poszerzona o nowe referencje klocków, tarcz i bębnów hamulcowych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Osiem nowych referencji uzupełniło ofertę klocków hamulcowych marki Textar przeznaczonych do przedniej osi m.in. Audi A6 (w tym kombi), Hyundaia i10, Forda Transita, Mercedesa Klasy E (W205) i Klasy S (W222) oraz Toyoty Land Cruiser. Ten […]

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) – jak to działa? cz.1.

W ciągu ostatnich dwudziestu lat rozpowszechnione zostało elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS – Electric Power Steering). Artykuł wyjaśnia jego działanie na przykładzie kolumny kierowniczej montowanej w samochodzie Hyundai i30. Alternatywnie elektryczne wspomaganie układu kierowniczego nazywane jest mianem układu kierowniczego wspomaganego silnikiem (MDPS – Motor Driven Power Steering). Obecnie jest ono stosowane w większości małych lub […]

Nowa wersja oprogramowania do testerów Magneti Marelli

Pojawiła się najnowsza wersja oprogramowania Car do urządzeń Magneti Marelli Vision, Smart, Flex oraz Logic, oznaczona numerem 150. Nowe systemy obsługują pojazdy Mercedes A, CLA, GLA, Citroen C4 Cactus, Fiat 500X, Opel Adam, Astra, Jeep Renegade, Skoda Citigo. Systemy wprowadzone w nowej wersji to między innymi: większość systemów – Mercedes A (176), CLA (117) oraz […]

Właściwy montaż piasty HBU 2.1 to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażony w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Piasta HBU 2.1 – właściwy montaż to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażonych w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Nowy system EPS DENSO do autonomicznej jazdy

Wprowadzenie pierwszej generacji w pełni autonomicznych pojazdów to już niedaleka przyszłość. Firma DENSO zaprojektowała na nowo swój system EPS. Nowoczesne pojazdy coraz częściej są wyposażone w podstawowe funkcje jazdy autonomicznej, takie jak np. czujniki parkowania. System EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy, ang. Electric Power Steering) to standard bezpieczeństwa torujący drogę w kierunku jazdy autonomicznej. Nowy system […]

Aktualizacja oprogramowania IDC4E CAR

Nowa aktualizacja oprogramowania IDC4E CAR 60 zawiera setki nowych i zaktualizowanych systemów diagnostycznych oraz funkcje specjalne. Nowością są też dwie APP, umożliwiające kalibrację kamer-radarów. IDC4E CAR 60 zawiera ponad 25 000 nowych opcji diagnostycznych, 341 nowych systemów diagnostycznych, 440 zaktualizowanych systemów, w ramach najbardziej popularnych marek na globalnym rynku motoryzacyjnym, takich jak: BENTLEY, BRC, ALFA […]

Co jest największym wyzwaniem dla warsztatów? Oferta szkoleń.

Zdaniem trenerów Akademii Technicznej Inter-Team największym wyzwaniem dla większości mechaników samochodowych jest trafna diagnostyka usterek związanych z szeroko rozumianą „elektryką” samochodu. Dlatego tak dużym zainteresowaniem w minionym roku cieszyło się szkolenie „Badanie elementów instalacji samochodowej za pomocą multimetru i oscyloskopu”. Co czwarte ze szkoleń prowadzonych przez wyspecjalizowaną komórkę Inter-Team dotyczyło tego właśnie zagadnienia. „Elektryka” ma […]

Nieprawidłowe wskazanie poziomu paliwa – naprawa

Przyczyną nieprawidłowego wskazania zawartości paliwa w baku może być zerwanie kabla wskutek defektu układu odpowietrzania zbiornika paliwa. Prezentujemy instrukcję diagnozy i naprawy na przykładzie pojazdów marki Volvo. Objawami usterki, wskazywanymi przez klienta warsztatu mogą być: nieprawidłowe wskazanie zawartości zbiornika paliwa i głośne syczenie przy otwieraniu wlewu paliwa. Wskazuje to na zerwany kabel modułu doprowadzania paliwa. […]

ZF wkracza w nowy wymiar po przejęciu TRW

W 2015 roku koncern ZF Friedrichshafen AG kontynuował pomyślny rozwój, generując w roku podatkowym zysk ze sprzedaży na poziomie 29,2 mld €, w tym 8,9 mld € od spółki ZF TRW, która 15 maja 2015 r. została włączona do struktur grupy jako dywizja “Aktywnych i Pasywnych Technologii Bezpieczeństwa”. W zwiększeniu sprzedaży o 5% pomogły również […]

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.