Ubiegły rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej. Wykazał jednak rosnącą stabilność. Wzrosła produkcja opon, firmy zdecydowały się również na spore inwestycje.
Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w Polsce wyprodukowały ponad 35,6 mln opon w 2014 roku, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o 2,9 mln w porównaniu z rokiem ubiegłym. Od 1995 roku inwestycje przekroczyły 7,7 mld zł. Tylko w 2014 roku zainwestowano ponad 526 mln zł.
– „Liczba pojazdów w naszym kraju ciągle rośnie, a produkowane opony są przeznaczane w dużej mierze na eksport. Dobre wyniki sprzedaży firm członkowskich bardzo nas cieszą." – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny PZPO.
Pierwsza połowa 2014 roku to wzrost sprzedaży ogumienia letniego w Polsce i wyraźny spadek ilości sprzedanych opon zimowych, co wpłynęło na ogólny bilans sprzedaży na krajowym rynku. Była ona mniejsza niż w latach ubiegłych. Łagodna zima oraz niska świadomość kierowców dotycząca bezpieczeństwa, wynikającego ze zmiany opon na zimowe przy temperaturach poniżej 7 stopni Celsjusza, to zdaniem Dyrektora Generalnego Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Piotra Sarneckiego główne przyczyny takiego wyniku.
Komentarze