Brembo to jedna z marek części, dobrze znanych nie tylko przedstawicielom branży, ale także odbiorcom docelowym – kierowcom. Z Ewą Burdzińską, Specjalistką do spraw Sprzedaży i Obsługi Klienta Brembo Poland, rozmawialiśmy między innymi o najnowszych produktach marki oraz o polskim rynku hamulców.
Podczas targów ProfiAuto 2013, Brembo prezentowało m.in. malowane tarcze hamulcowe. Które z nowości firmy, wprowadzonych w ostatnim czasie na polski rynek są Pani zdaniem szczególnie godne zainteresowania?
Ewa Burdzińska: Nowa seria tarcz malowanych w technologii UV została wprowadzona na rynek kilka miesięcy temu i odniosła ogromny sukces, zarówno u naszych bezpośrednich klientów jak i w warsztatach.
Ochronna powłoka lakieru utrwalana w ultrafiolecie gwarantuje większą odporność tarczy i ochronę jej powierzchni przez cały czas, ponadto ta innowacyjna technologia wpływa na wygląd tarczy – gwarantuje ładny, metaliczny wygląd przez cały okres użytkowania. Niewątpliwą korzyścią dla mechaników jest również fakt, że tarcze nie wymagają usuwania warstwy zabezpieczającej podczas montażu (odpowiednio cieńsza warstwa z powierzchni roboczej tarczy usuwana jest podczas pierwszego kontaktu z klockiem).
Nowa technologia to decydujący krok na drodze do poszanowania i ochrony środowiska. Podczas procesu powlekania nie są wytwarzane lotne związki organiczne, których emisja jest bardzo szkodliwa dla środowiska. W porównaniu z konwencjonalnym malowaniem, nowa technologia potrzebuje dużo mniej energii, ponieważ UV nie wymaga wysokiej temperatury podczas procesu utwardzania.
Brembo jest marką części bardzo dobrze rozpoznawalną wśród odbiorców docelowych, czyli kierowców. Czy w związku z tym Wasze produkty/opakowania są częściej podrabiane przez nieuczciwą konkurencję?
Niestety tak! Brembo to marka o bardzo silnej pozycji na rynku i nasze produkty są bardzo atrakcyjne dla użytkowników. Bardzo ważne jest, aby odróżniać oryginalne produkty. Hamulce są jednym z głównych systemów bezpieczeństwa w każdym samochodzie i zakup „podróbki” może być bardzo niebezpieczny. Brembo dysponuje ogólnoświatową siecią dystrybucji i na wszystkich rynkach klienci mogą kupić nasze produkty przez oficjalnych partnerów. W zakresie marketingu/komunikacji, postawiliśmy na zupełnie nowe opakowania. Ponadto w działaniach marketingowych stawiamy na nieustanne innowacje – innowacje na 360 °.
Brembo dostarczyło cały układ hamulcowy do najnowszego auta Ferrari – LaFerrari. Z jakimi wyzwaniami musieli poradzić sobie konstruktorzy w tym konkretnym przypadku?
Lepsze parametry, niższa waga i oczywiście agresywny i nowatorski wygląd. Nowe zaciski Brembo „Extrema” mają cechy charakterystyczne dla minimalistycznego podejścia do projektowania. Co przekłada się na znaczną redukcję (ponad 3 kg) masy i lepsze czucie pedału hamowania, z mniejszą mocą (10% redukcji). Nowo zaprojektowane zaciski poprawiają wentylację, w wyniku czego temperatura płynu hamulcowego jest niższa o ponad 30 °C. Po raz pierwszy w nowych zaciskach Brembo „Extrema”, hamulec elektryczny jest włączony bezpośrednio do zacisku. Dzięki mechatronice, firma Brembo opracowała moduł sterowania elektronicznego, który obsługuje hamulec postojowy.
Producenci supersamochodów regularnie zgłaszają się do Brembo po pomoc w opracowaniu układu hamulcowego. W jakich autach zobaczymy produkty marki w najbliższym czasie?
Od wielu lat Brembo jest partnerem wszystkich znaczących producentów supersamochodów. Od Maserati Ghibli Viper TA po nowego Range Rover Sport HSE, od Cadillaca CTS, przez Jaguara XKR-S GT aż do Mercedsa 45 CLA AMG, a wiele więcej będzie można zobaczyć na targach IAA we Frankfurcie już we wrześniu tego roku.
Brembo rokrocznie inwestuje bardzo dużo w badania i nowe projekty. Czy większość innowacji rodzi się w parku technologicznym Kilometro Rosso?
Rokrocznie Brembo inwestuje 5% swoich obrotów w badania i rozwój, a 10% naszych pracowników codziennie pracuje nad nowymi rozwiązaniami. Nasze motto mówi: „Każdy może robić proste rzeczy, my musimy się skoncentrować się na tych trudnych!".
Siłą Brembo jest technologia i większość naszych innowacji narodziła się właśnie w „Kilometro Rosso". Park technologiczny jest sercem firmy, gdzie nasi inżynierowie pracują ramię w ramię z inżynierami/badaczami z różnych dziedzin. W zasadzie Kilometro Rosso jest otwartym parkiem, w którym mają siedzibę centra R&D różnych firm, badacze inspirują się wzajemnie wytyczając nowe kierunki badań.
Macie duże osiągnięcia na polu pojazdów wyścigowych, samochodów sportowych, ale przecież części z Waszej oferty zapewniają szerokie pokrycie także parku ,,zwykłych” samochodów.
Naszym podstawowym produktem od początku były tarcze hamulcowe. Obecnie Brembo sprzedaje z powodzeniem także klocki hamulcowe i inne elementy układu hamulcowego. Brembo na rynku aftermarketowym jest znane jako producent tarcz hamulcowych. Faktycznie, dzięki naszej ponad 50-letniej współpracy z najbardziej prestiżowymi producentami samochodów na całym świecie i zwycięskimi zespołami wyścigowymi opracowaliśmy nasze know-how producenta systemu hamulcowego. Dlatego zdecydowaliśmy się zastosować tą wiedzę na rynku aftermarketowym i uruchomiliśmy kompletny program, w tym tarcze, klocki, szczęki i elementy hydrauliczne. W efekcie już teraz klocki Brembo sprzedawane są z powodzeniem w ponad 30 krajach i ich sprzedaż przekroczyła już 15% całkowitej sprzedaży Brembo Aftermarket.
To nasze produkty stanowią punkt odniesienia dla takich zagadnień jak wydajność, komfort i wytrzymałość elementów układu hamulcowego. To dzieło naszej inżynierii – równowaga między wysoką jakością a wymaganiami rynku. Marka Brembo daje gwarancję najlepszego wyboru klocków hamulcowych dla samochodu każdej marki.
Rozmawiając z przedstawicielami firm działających na aftermarkecie, dowiadujemy się, że polscy klienci zaczynają odchodzić od kupowania najtańszych części niskiej jakości, na korzyść droższych, ale lepszych produktów. Czy w branży hamulców również można zaobserwować ten trend?
W ciągu ostatnich kilku lat na polskim rynku zaszły wielkie zmiany, a rynek samochodowy znacznie się rozwinął. Najnowsze europejskie marki samochodów są już obecne na naszych ulicach. Obecność nowych samochodów oznacza lepszą jakość parku samochodowego i łączy się bezpośrednio z silniejszym naciskiem na jakość części zamiennych, zwłaszcza tych związanych z bezpieczeństwem jazdy, czyli elementów układu hamulcowego. Ma to oczywiście wpływ na sprzedaż Brembo. Krzywa sprzedaży rośnie także dzięki temu, że klienci preferują produkty wysokiej jakości.
Na początku roku w Dąbrowie Górniczej wyprodukowano 50-milionową tarczę hamulcową Brembo. Jaką rolę na tle innych fabryk Brembo ogrywa polski oddział?
Zakład Brembo w Dąbrowie Górniczej jest w tej chwili jednym z głównych centrów produkcyjnych Grupy. Poczyniono tam duże inwestycje i efekty tych działań są dla nas bardzo satysfakcjonujące. Obecnie w skład zakładu wchodzi największa w Europie odlewnia oraz rozbudowany w 2011 roku zakład obróbki tarcz. Docelowa moc produkcyjna kompleksu wynosi 17 mln tarcz rocznie, a zatrudnienie osiągnęło w tym roku 1800 osób.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 11 lipca 2013, 19:29 0 0
Fajnie że firma sie rozwija i inwestuje w ultranowoczene technologie, ale tak z bardziej przyziemnych spraw to może w końcu zainwestuje w maski BHP dla pracowników co wykonują obróbkę elementów wydzielających pył ołowiowy, w słabo wentylownych pomieszczeniach :)
Odpowiedz
Anonim, 13 grudnia 2013, 10:45 1 0
Słyszałem że Brembo to teraz słabiutkie,nie to co kiedyś.Było synonimem jakości i trwałości.
Odpowiedz